.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به بهانه سفر رييس جمهوري به استان ؛
آیا مازندران در این سفر به حق خود می‌رسد؟
اعتقاد مردم درست هم هست که می‌گویند اگر آقای رئیس جمهور در سفر خود به مازندران مشکلات جدی این استان را حل نکند، پس چه کسی و در چه زمانی خواهد توانست انتظارات مردم این استان را برآورده سازد؟

شمال نیوز: استان مازندران با وجود ارائه خدمات در سطح ملی چه در حوزه تامین مواد استراتژیک غذایی و چه در سطح گردشگری، با ضعف شدید ساختاری در بخش زیرساخت‌ها مواجه است و با اعتبار اندک قطره‌چکانی، که متکافوی 10 درصد نیاز جمعیت 3 میلیون و دویست هزار نفری‌اش هم نیست، باید انتظارات کشور را برآورده سازد و سال‌های سال است که فریاد نیاز و تظلمش را گوشی از دولتمردان شنوا نیست و دادرسی را تاکنون خارج از شعارهای مطنطن در میان کارگزاران دولت، یاریگر خود ندیده است.



با وجود این که رهبر معظم انقلاب بهترین توصیف را در ترسیم وضعیت واقعی مازندران در سال 1371 داشتند و فرمودند که مازندران دچار فقر سبز شده و محرومیت‌های فاحش آن در زیر سرسبزی طبیعتش پنهان شده، اما تاکنون برای رفع این محرومیت جدی، اقدام موثری صورت نپذیرفته است.

محرومیت شگفت‌انگیز

شاید برای کسی در خارج از مازندران قبول این حقیقت دشوار باشد که بخواهد بپذیرد در استانی که نامش با بارش و باران و آب همراه است، کمبود آب در بسیاری از شهرهایش، چه آب شرب و چه آب کشاورزی، برای ساکنانش مشکلات جدی بوجود آورده و حتی در بسیاری از روزهای حتی زمستان هم، خانه‌ها دچار قطع آب هستند.

سال‌هاست که مسئولان مازندران از افتتاح قریب‌الوقوع عملیات انتقال آب شرب از این سد و آن چاه به مردم وعده می‌دهند اما با گذشت هر سال، از تنها چیزی که خبر نیست، عملی شدن این وعده‌هاست.

واقعاً آقای رئیس جمهور در این سفر، معضل آب را برای شهرها، اعم از شرب و کشاورزی، حل کنند تا خاطره خوبی از این سفر در اذهان باقی بماند.

برخورد شترمرغی با مازندران 

دهه‌ها به بهانه کشاورزی بودن مازندران، این استان از نعمت صنعت برای تولید و اشتغال جواناننش محروم بود تا آن که با هزاران تلاش، مجوز صنعت را در شهرک‌های صنعتی به مازندران دادند. صدها میلیارد تومان صرف ایجاد شهرک‌های صنعتی شد و واحدهای تولیدی با هزاران مشقت و دردسرهای بروکراتیک و قرطاس‌گری اداری در این شهرک‌ها راه‌اندازی شد و صدها امید ایجاد کرد که بناگاه با سیاست‌های انقباضی و قطع تسهیلات، همچنین واردات بی‌رویه و قاچاق سرسام‌آور کالاها، واحدهای تولیدی مازندران همانند سایر استان‌های کشور از رونق افتادند و با تعطیلی آنها، شهرک‌های صنعتی نیز تعطیل شدند و هزاران بیکار با همه مسائل جنبی و حاشیه‌ای خود روی دست مازندران ماند.

واقعاً به‌دلیل عدم شفافیت در رفتارهای دولتی، بالاخره مشخص نشد که باید از شترمرغ انتظار باربری را داشت یا تخم‌گذاری را. مازندران این توان را دارد که هم کشاورزی باشد و هم صنعتی. اساساً این دو در یک راستا هستند و مکمل یکدیگرند. بحث تقابل صنعت و کشاورزی در مازندران، مبحثی مستعمل و باطلی است. دولت در این سفر، تکلیف روشن شده این استان را مورد عنایت برنامه‌ای خود قرار دهد و برای این برنامه‌ها اعتبار لازم را در نظر بگیرد که در قبال این سرمایه‌گذاری، قطعاّ به صورت کلان منتفع خواهد شد، چرا که سود سرمایه تولید در مازندران، واقعاً دها برابر سایر استان‌هاست.

امروزه تعطیلی واحدهای صنعتی در حداقل 65درصدی و وجود چالش در 35درصد باقیمانده، چیزی نیست که از سوی مسئولان به صورت آشکار مطرح نشود و دولت در این سفر، شایسته است که به حل اساسی این معضا اهتمام بورزد.

تسریع در نیمه تمام‌ها

پروژه‌های نیمه‌تمام برای مازندران هم مسئله‌ای درخور توجه است. آنگونه که مسئولان می‌گویند، اگر روند تخصیص اعتبارات به همین شکل ادامه یابد، چندین سال زمان نیاز است تا با اعتبارات قطره‌چکانی، این پروژه‌ها- که بسیاری از آنها برای ارائه خدمات به مردم اساسی هم هستند- به بهره‌برداری برسند.

از آنجا که توزیع این پروژه‎‌ها در جای جای استان مازندران است، لطف سفر هیات دولت ایجاب می‌کند تا رقم مورد نیاز این پروژه‌ها برای اتمام و افتتاح به سرعت تخصیص یابد تا قبل از سال آینده، طعم شیرین این سفر کام مردم متدین و ولایی مازندران را شیرین کند.

درخواست ایران از زبان مازندران

از آنجا که همه مواهب خدادادی مازندران متعلق به همه مردم ایران است و همه آنان در طول سال یک یا چند بار از این مواهب استفاده می‌کنند، جا دارد که مطالبه کل ملت ایران از زبان مازندرانیها به اطلاع دولت و رئیس جمهور برسد تا برای حل کاستی‌های زیرساختی این استان در این سفر چاره‌اندیشی شود.

ساماندهی سواحل و استفاده درست و منطقی از دریا در دو حوزه: آبزی پروری و گردشگری، از درخواست‌های با اولویت بالاست. ظرفیت عظیم دریا در تامین پروتئین سالم مورد نیاز کشور با ایجاد اشتغال گسترده، همچنین لزوم صیانت از جان 25 تا 30 میلیون مسافر سالانه که بیش از 90درصدشان دریا را موضوع اصلی برای سفر خود ذکر می‌کنند، در راس نگاه مردم مازندران برای حل و فصل در این سفر دکتر روحانی به این استان است.

22 شهرستان و نیم روز؟!

تراکم جمعیتی مازندران را می‌توان در تعداد روستاها، شهرها و شهرستانها مشاهده کرد. 22 شهرستان که در گذشته شاهد سفر رئیس جمهور بوده‌اند، بیش از 3 روز وقت رئیس جمهور را که تنگاتنگ برنامه‌ریزی می‌شد، به خود اختصاص می‌داد. آیا می‌توان انتظارات تلمبارشده مردم خوب و باحافظه مازندران را ظرف یک روز و آنهم تنها در مرکز استان با یک سخنرانی پاسخ داد؟!

آقای رئیس جمهور!

مردم مازندران به خوبی خود را می‌شناسند و از سوابق تاریخی و سلحشوری طول تاریخ بویژه پس از اسلام خود مطلع‌اند. مکرر از پیشینه درخشان خود از دیگران شنیده‌اند. در تاریخ خوانده‌اند و در جریان انقلاب اسلامی و سال‌های دفاع مقدس و بازسازی سوسنگرد، خود را بازمعرفی کرده‌اند.

ذکر این نکات بابت این است که گوش‌های مازندرانی‌ها، منتظر شنیدن این حرفها نیست و قول و وعده‌های اجرایی و مشخص را برای استماع انتظار می‌برند.

اما آقای رئیس جمهور! مازندران و آن رأی رکوردی و فقط و فقط نیم‌روز؟!!

انشاءالله که این نیم‌روز دارای برکتی فراموش‌نشدنی باشد. آمین یا رب‌العالمین
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

تیزبین 20 مهر 1394
آقای رئیس جمهور؟ مازندران همچنان در باتلاق مشکلات دست و پا می زند
کلید تدبیر و امید هم نتوانست حلال آن باشد البته نخواستند که حل کنند.
- معضل راههای ورودی و خروجی های استان در بدترین وضع خود قرار دارد.
- مازندران از قطب کشاورزی به استان کاملاً مصرفی تبدیل شده است.
- آمار اشتغال در پایین ترین سطح و بی کاری رتبه بالا دارد.
- و تو بخوان از این مجمل حدیث مفصل ای برادر
حالا باید دید که آقای رئیس جمهور جواب مهر مازندرانی ها را چگونه می دهد.
نادری از بابل 20 مهر 1394
استان قم وگلستان سفرسه روزه دو روزه مازندران یک نصف روز(تدبیر در ایجاد ناامیدی) دست مئسولین استانی درد نکند با این نگاه به ا ستان
ایمانی 20 مهر 1394
امیدواریم که مسئولین مشکلات و نارسائی های استان را که در مقاله فوق بصورت سرفصل کلّی و بسیار درست بیان شده است را به اطلاع ریاست محترم جمهور برسانند هر چند بعید می دانیم که این عمل صورت گیرد زیرا نمایش مشکلات استان نشاندهنده ضعف مدیریتی مسئولین استان می باشد و مردم باید خود به صورت های مختلف مشکلات را بیان نمایند تا شاید فرجی گردد .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.359 seconds.