.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یمن: ایران بیشتر از ما حمایت کند
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام رابطه ایران و یمن را تاریخی خواند و گفت:ارتباط فرهنگی بین شمال ایران و یمن یک ارتباط هزار ساله است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام رابطه ایران و یمن را تاریخی خواند و گفت:ارتباط فرهنگی بین شمال ایران و یمن یک ارتباط هزار ساله است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز (چهارشنبه) ۱۵ مهرماه با هیأتی از شورای عالی صبح امروز دیدار و گفت‌وگو کرد.

ولایتی در این دیدار با بیان اینکه از طریق اخبار در جریان تحولات یمن قرار داریم، گفت: امیدواریم خداوند به شما توفیق بیشتری دهد تا در خدمت مردم یمن باشید و از استقلال، حقوق و فرهنگ مردم یمن دفاع کنید که ما نیز شما را تمجید کرده و برای شما دعا می‌کنیم.

وی رابطه مردم ایران و یمن را تاریخی خواند و خاطرنشان کرد: ارتباط فرهنگی بین شمال ایران و یمن یک ارتباط هزار ساله است که امیدوارم سفر خوبی را در ایران داشته باشید.

سرپرست هیات یمنی نیز در این دیدار ضمن تسلیت حادثه دردناک منا گفت: بدون شک همانطور که شما اشاره کردید روابط ایران و یمن ریشه‌دار است و به هزاران سال پیش بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: همانطوری که ایران در زمان اشغال یمن توسط حبشه در کنار مردم یمن بود، امروز نیز ایران در کنار ماست.

سرپرست هیات یمنی با بیان اینکه در برابر زورگویی صهیونیسم ایستادهگی می‌کنیم تصریح کرد: ما در محور مقاومت قرار داریم و حمایت جمهوری اسلامی ایران را از انقلاب یمن ارج می‌نهیم اما انتظار داریم که با توجه به حجم حملات حمایت‌ها بیشتر شود.

وی با بیان اینکه وضعیت انسانی در یمن در مرحله فاجعه‌بار است تصریح کرد: یمن در محاصره ظالمانه‌ای از سوی هوا، زمین و یمن قرار گرفته که این تجاوز مردم و تاسیسات زیربنایی را مورد تهاجم قرار داده و تمام مدارس، بیمارستان‌ها، پل‌ها و آثار تاریخی یمن مورد انحنا قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه حملات صورت گرفته به یمن بدون هدف است گفت: این حملات در برابر غیرنظامیان صورت گرفته است و بدون اینکه تفاوتی میان نظامیان و غیرنظامیان قائل شوند که آمار تعداد شهدای غیرنظامی از جمله زنان، کودکان و سالخوردگان به ۱۳ هزار نفر و آمار مجروحین به ۲۰ هزار نفر رسیده است که این نتایج تجاوز به یمن است.

سرپرست هیات یمنی با بیان اینکه این تجاوز در صدد است تا اراده مردم یمن را زیرسوال قرار دهد تصریح کرد: دشمن شرط بسته بود که اراده ملت یمن را در ۱۰ روز بشکند اما ۷ ماه است که این تجاوز ادامه دارد و پایداری و ایستادگی مردم همچنان پابرجاست.

وی ادامه داد: کمیته‌های مردمی یمن توانسته‌اند الگوی نظامی را در تاکتیک‌های دفاعی ارائه دهند و در خاک دشمن نفوذ کنند که این در سایه فضل خداوند متعال و به هم پیوستگی مردم، ارتش و ملت و نیروهای انقلابی یمن میسر شده است.

سرپرست هیات یمنی با بیان اینکه این تجاوز آنی نبوده است این تجاوز از قبل و از ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۴ که انقلاب یمن به پیروزی رسید، برنامه‌ریزی شده بود چراکه انقلاب یمن به پیروزی رسید تا با ابزارهای عربستان سعودی که قصد داشت اراده ملت را به ذلت بکشاند مقابله کند.

وی در پایان با بیان اینکه هیچ تهدیدی را علیه کشورهای حوزه خلیج‌فارس، عنوان نکردیم تصریح کرد: به هیچ وجه کشتیرانی بین‌المللی را تهدید نکرده و دست خودمان را دراز کرده‌ایم تا با جامعه بین‌المللی مشارکت داشته باشیم و امروز خواهان صلح هستیم و می‌خواهیم با تروریست‌ها مبارزه کنیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.203 seconds.