.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بانوان می‌توانند به ساحل بیایند
ایران به احتمال زیاد میزبان مسابقات تور جهانی والیبال ساحلی ٢٠١٥ خواهد شد. مسئولان فدراسیون والیبال در حالی چندی پیش پیشنهاد خود را برای گرفتن میزبانی این رقابت‌ها به فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) داده بودند که حالا گفته می‌شود با این درخواست آنها موافقت شده است. ایران تا پیش از این چند دوره رقابت‌های والیبال ساحلی آسیا را در سطح بین‌المللی برگزار کرده است.

 شمال نیوز: ایران به احتمال زیاد میزبان مسابقات تور جهانی والیبال ساحلی ٢٠١٥ خواهد شد. مسئولان فدراسیون والیبال در حالی چندی پیش پیشنهاد خود را برای گرفتن میزبانی این رقابت‌ها به فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) داده بودند که حالا گفته می‌شود با این درخواست آنها موافقت شده است.

ایران تا پیش از این چند دوره رقابت‌های والیبال ساحلی آسیا را در سطح بین‌المللی برگزار کرده است. در صورتی که FIVB نظر نهایی خود را در این خصوص اعلام کند، این اولین میزبانی ایران در مسابقات جهانی خواهد بود. عبدالعظیم عزیزخانی، رئیس سازمان والیبال ساحلی، امروز عازم لوزان سوئیس، مقر FIVB خواهد شد تا در حاشیه نشست سالانه فدراسیون جهانی والیبال مذاکرات آخر را برای گرفتن این امتیاز با سران جهانی مربوطه آن انجام دهد.

او به «شرق» گفت: «بعد از این کمیته والیبال ساحلی در فدراسیون به سازمان تغییر پیدا کرد و تشکیلات آن بزرگ‌تر شد. ما تصمیم گرفتیم با استفاده از نیروی انسانی و امکانات بیشتر در این سازمان میزبانی مسابقات جهانی را هم تجربه کنیم. خوشبختانه ما سواحل بسیار زیبا و خوبی در کشور داریم که می‌توانیم از عهده برگزاری تور جهانی برآییم. نظر FIVB برای دادن میزبانی رقابت‌های سال ٢٠١٥ به ایران مثبت بوده اما قرار است من در اجلاس فدراسیون جهانی که به‌جای آقای داورزنی، رئیس فدراسیون، نماینده ایران هستم صحبت‌های نهایی را در این خصوص بکنم». در صورتی که FIVB این میزبانی را به ایران بدهد، تور جهانی والیبال ساحلی سال جاری در بهمن ماه در جزیره کیش برگزار خواهد شد: «طی مذاکراتی که با مؤسسه ورزش و تفریحات کیش داشتیم، آنها امکانات خوبی را برای این مسابقات برای ما در نظر گرفته‌اند و زمین‌های والیبال جزیره را ترمیم کرده‌اند. ضمن اینکه پنج زمین دیگر هم قرار است برای تور جهانی آماده کنند. درصورتی که این رقابت‌ها را برگزار کنیم، برنامه بعدی‌مان گرفتن میزبانی مسابقات والیبال ساحلی دانشجویان جهان در کیش است»؛ اما FIVB در حالی موافقت ضمنی خود را برای دادن تور جهانی والیبال ساحلی ٢٠١٥ به ایران اعلام کرده است که در نوامبر ٢٠١٤ گفته بود تازمانی‌که ممنوعیت حضور بانوان تماشاگر ایرانی در استادیوم‌های والیبال برطرف نشود، به ایران میزبانی هیچ مسابقه‌ای را نخواهد داد؛ موضوعی که ممکن است میزبانی ایران را در رقابت‌های والیبال ساحلی هم تحت‌الشعاع قرار دهد.

عزیزخانی، اما خبرهای خوبی در این‌باره می‌دهد: «بانوان می‌توانند به ساحل بیایند و در جایگاه مشخصی که برای آنها تعریف شده است، مسابقات را از نزدیک ببینند. ما تاکنون چهار، پنج دوره میزبان مسابقات آسیایی بوده‌ایم و  بانوان به ساحل آمده‌اند و مسابقات را دیده‌اند. مگر اینکه برخی نهادهای نخواهند بانوان برای تماشای این مسابقات بیایند وگرنه ما مشکلی نداریم». از سال ٢٠١٢ تاکنون، زنان تماشاگر ایرانی نمی‌توانند در سالن‌های والیبال حضور پیدا کنند. با اتفاقاتی که پس از این ممنوعیت پیش‌آمد حساسیت‌ها در سطح جهانی بیشتر شد و FIVB تلاش خود را برای برداشتن این ممنوعیت شروع کرد.

به‌ گزارش ‌شمال نیوز به نقل از سایت Inside the games، آری گراسا، رئیس FIVB، روز دوشنبه اعلام کرد والیبال یکی از ورزش‌های خانواده‌‌محور در جهان است. او بعد از نامه‌نگاری با حسن روحانی اعلام کرد در حال انجام مذاکرات با ایران است. ممکن است ایران بعد از این مذاکرات میزبانی والیبال ساحلی را بگیرد. گراسا در صحبت‌های خود راجع‌ به شرایط ایران، گفته بود قصد ندارد به هیچ فرهنگ و دینی بی احترامی کند؛ اما FIVB می‌خواهد به زنان تمامی دنیا فرصت‌هایی داده شود. فدراسیون جهانی والیبال امیدوار است این ممنوعیت‌ها قبل از بازی‌های المپیک ٢٠١٦ ریو در ایران برطرف شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.178 seconds.