.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صنف گرائی، اولویت مهندسان
مهدی رضايي فرح آبادي
صنف گرائی، اولویت مهندسان

شمال نیوز: مهدی رضايي فرح آبادي- یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای منویات و سیاست های راهبردی، تلاش در جهت کاهش تصدی گرائی های دولتی و افزایش نقش آفرینی عامه مردم در فرایند تصمیم گیری و تصمیم سازی ها می باشد. خوشبختانه اصول مترقی، قانون اساسی و برخی دیگر از اسناد کلان ملی نیز مؤید و بسترساز این امر خطیر است.

بدیهی است در تحقق این مهم ایجاد مجامع غیردولتی ونهادهای مدنی یک اصل قطعی تلقی می شود.

مهندسان ساختمان به عنوان بخشی از نخبگان جامعه در مسیر دست یابی به مفاهیم جامعه مدنی و مترقی می توانند پیش درآمد و الگو باشند.

خوشبختانه قانون نظام مهندسی ساختمان به عنوان یک سند معتبر حقوقی علی رغم برخی کاستی ها، زمینه ساز انسجام بخشی و تشکل سازی جامعه مهندسان ساختمان گردیده است.

باوجود جمع پرتعداد مهندسان محترم در این مجموعه باسابقه ، متأسفانه ایفای نقش و اثرگذاري از قاطبه ی مهندسان کمتر مشاهده می شود.البته برخی فرصت سوزی ها از سوی معتمدان جامعه مهندسی دلیل مسموع عمده همکاران عزیز، جهت عدم توجه واختصاص فرصت مناسب به تشکیلات نظام عنوان می شود ،که طبیعی است عذر و عیب، آسیب رسانی است که می بایست، مورد تدقیق و موشکافی بیشتر قرار گیرد. آنچه در قبال چنین رفتارهای غیرحرفه ای بروز یافته، می تواند بعنوان سد و دیوار مستحکم قرار گیرد، نظارت عمومی و جامع مهندسان عزیز می باشد.

متأسفانه رویکرد غیراصولی و غیرفنی در فعالیت های تشکیلات نظام مهندسی و ترجیح برخی منافع زودگذر توسط مجمع محدودی از معتمدین جامعه مهندسی در سالهای گذشته آفت کاری تأثیرگذاری است که تا محو و حذف کامل آثار و ریشه های آن نمی توان به بهبود وضعیت امروز تشکیلات امیدواری چندانی داشت.

این بی عدالتی و ویژه خواری برخی منتخبین موجب شده یأس و سرخوردگی در جمع جوانان مهندس، بیشتر و بیشتر بروز یابد.

آنچه مسلم است اینکه، جامعه معتبر مهندسان ساختمان در استان مازندران در سالهای سپری شده از عمر تشکیلات نظام مهندسی ساختمان، حائز تجربیات گران سنگی شده اند که بهره گیری از این اندوخته ارزشمند و گسترش تعاملات ستادی و حمایت صادقانه از جامعه اعضاء به ویژه جوانان مهندس، چراغ راه روشنی را برای آینده مجموعه تشکیلات و توسعه نقش آفرینی و اثرگذاری خود، ترسیم خواهند نمود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

عضو نظام مهندسی 11 مهر 1394
جناب اقای دکتر مهدی رضایی
انشاءالله با مشارکت اعضاء سازمان نظام مهندسی انتخاب اصلح صورت میگیرد و شاهد حضور شما در هیات مدیره این سازمان خواهیم بود.
افتخاری ساری 12 مهر 1394
جناب اقای دکتر مهدی رضایی
ضمن سلام و خسته نباشید به جنابعالی انشاءالله انتخاب اصلح صورت میگیرد و شاهد حضور شما در هیات مدیره این سازمان خواهیم بود.
نا شناس 12 مهر 1394
با آرزوی روز افزون برای دکتر رضایی
نا شناس 12 مهر 1394
استان مازندران به چنین متخصصان عمران و نخبگانی نیازمند است

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.623 seconds.