.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حادثه برای حجاج هنگام عزیمت به عرفات

وزرات بهداشت عربستان روز چهارشنبه اعلام کرد: 204 نفر از حجاج در هنگام عزیمت به عرفات در نتیجه فشار جمعیت و ازدحام زیاد دچار خفگی وبیهوشی شدند که پنج نفر آنها به بیمارستان انتقال یافتند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایرنا، روزنامه ریاض عربستان به نقل از کمیته امداد و نجات این کشور اعلام کرد: این حادثه زمانی اتفاق افتاد که درهای قطار در ایستگاه اول خراب و سبب شد شمار زیادی از حجاج در ایستگاه شماره 3 جمع شوند. فشار و ازدحام زائران باعث شد شماری از این افراد دچار خفگی و بیهوشی شوند.

کمیته امداد و نجات عربستان در صحفه رسمی خود در توییتر نوشت به محض وقوع حادثه، نیروهای امداد و نجات در محل حاضر شدند و درهای اضطراری برای جلوگیری از تجمع بیشتر حجاج گشوده شد.

این صفحه افزود: پنج نفر از زخمی شده ها به بیمارستان منتقل وبقیه در محل مداوا شدند و با قطار به سوی عرفات حرکت کردند تا مراسم حج خود را به جا آورند.

صفحه رسمی کمیته امداد و نجات سعودی در ادامه تاکید کرد: برای تسهیل در انتقال مسافران به عرفه و با هماهنگی هایی که با شرکت مسؤول قطار شهری مکه به عمل آمده بود مقرر شد تعداد واگن های قطار شهری از چهار دستگاه به هفت دستگاه افزایش یابد.

نیروهای امداد و نجات عربستان هم چنین اعلام کردند: همه زخمی شده ها به جز پنج نفری که راهی بیمارستان شده بودند، مکان حادثه را به مقصد عرفه ترک کردند و مناسک حج خود را به صورت کامل به جا آوردند.

از سوی دیگر پایگاه خبری «العرب الیوم» به نقل از حسین القحطانی سخنگوی رسمی هواشناسی عربستان اعلام کرد: به دلیل افزایش گرمای هوا، حجاج از اشعه مستقیم خورشید جلوگیری کنند.

این مقام هواشناسی عربستان اظهار کرد: انتظار می رود، گرمای هوا در دو روز آینده در اماکن مقدس در میانه روز به 38 تا 48 درجه سانتی گراد و در شب به 30 تا 32 درجه برسد.
در حوادث امسال مکه، چندی پیش نیز در اثر آتش سوزی در یکی از هتل های محل اقامت حجاج در مکه، 4 نفر با تابعیت یمنی زخمی شدند.

همچنین پیش از این واقعه نیز، سقوط یک جرثقیل در20 شهریور در مسجدالحرام، 107 کشته و 238 مجروح برجا گذاشت./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.108 seconds.