.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
موضوع ۱۴۰۰ سکه صحت ندارد
معاون مالی و اداری سابق وزارت علوم در رابطه با مطرح شدن بحث ۱۴۰۰ سکه خریداری شده از سوی وزارت علوم دولت دهم گفت: این بحث کذب محض است و سکه‌ها مربوط به دانشگاه‌ها بوده که از نظر مالی مستقل هستند.

 شمال نیوز: علی اکبر متکان معاون مالی و اداری سابق وزارت علوم در رابطه با بحثی مبنی بر خریداری ۱۴۰۰ سکه که وزارت علوم از بانک مرکزی خریداری کرده و در تسویه حساب‌های مالی مطرح نکرده است، گفت: معاون نهاد ریاست جمهوری و جعفرزاده نماینده مجلس این موضوع را مطرح کردند ولی حس می‌کنم مقداری عجله کردند زیرا در سال ۹۱ این بحث از سوی دو دستگاه نظارتی مطرح شد که نماینده دیوان محاسبات در وزارت علوم و بازرسی کل کشور اعلام کردند که چرا وزارت علوم تعدادی سکه خریداری کرده ولی در تسویه حساب‌ها نیاورده است که ما گزارش آن‌ها را دیدیم و تعجب کردیم زیرا مسئله مربوط به سال‌های ۸۶ تا ۸۹ بود، یعنی دولت نهم و اوایل دولت دهم .


وی افزود: در ۷ مهرماه سال ۹۱ نامه‌ای به بانک مرکزی نوشتم و اعلام کردم که براساس نظر دیوان محاسبات و سازمان بازرسی در سال‌های مذکور، که دوسال آن اصلاً مربوط به قبل از مسئولیت دانشجو است، تعدادی سکه از سوی وزارت علوم خریداری شده ولی این مسئله صحت ندارد و از آن‌ها خواستم تا مسئله را به طور دقیق بیان کنند که به ارگان نظارتی پاسخ دهیم و در همان روز جواب نامه به این صورت ارسال شد که آمار فروش سکه‌ها به صورت کلی بوده و تنها مربوط به وزارت علوم نیست بلکه تمام زیر مجموعه‌های این وزارتخانه یعنی دانشگاه‌ها را هم دربرداشته است.

متکان گفت: ما این نامه را در همان سال به دستگاه‌های نظارتی فرستادیم تا سوءتفاهم برطرف شود و احتمال می‌دهم دوستان براساس گزارش همان سال اعلام کردند که وزارت علوم ۱۴۰۰ سکه خریداری کرده ولی این مسئله کذب محض است و مکتوبات آن نیز وجود دارد.

معاون مالی و اداری سابق وزارت علوم اظهار داشت: دانشگاه‌ها از نظر مالی مستقل هستند و براساس برنامه پنجم و از زمان دولت نهم دانشگاه‌ها از سوی مجلس مستقل شدند و بودجه خود را مستقیماً دریافت می‌کردند و به این ترتیب واضح است که باید خودشان در برابر عملکرد مالی پاسخگو باشند.

متکان گفت: بنابراین باید اعلام کنم که این بحث اصلا مربوط به دوران کامران دانشجو نبوده و از سال ۸۶ تا ۸۹ را در بر می‌گیرد و موضوع ۱۴۰۰ سکه نیز صحت ندارد و مسئله‌ مربوط به دانشگاه‌ها نیز باید از سوی خودشان پاسخ داده شود. چرا که همانطور که عرض کردم از نظر مالی مستقل هستند.

وی ادامه داد: آنچه را می‌دانم این است که هم محمد مهدی زاهدی و هم کامران دانشجو اهل پاداش دادن نبودند و به طور کلی وزارت علوم امکان پاداش دادن ندارد زیرا درآمد اختصاصی نداشتیم که بتوانیم آن‌را خارج از مسیر تعیین شده هزینه کنیم و هر بودجه‌ای در همان مسیر تعیین شده هزینه شد.

وی ادامه داد: روسای دانشگاه نیز به من گلایه می‌کردند که چرا دانشجو به ما پاداش نمی دهد و من پس از مطرح کردن این مسئله با دانشجو این پاسخ را دریافت کردم که در نظام جمهوری اسلامی باید پاداش را از خدا گرفت و در ۴ سال فعالیت با دانشجو ندیدم دستوری برای پاداش بدهد.

متکان گفت: فقط می‌توانم از جعفرزاده نماینده مجلس به عنوان یک جانباز بخواهم که اگر واقعا مستند صحبت نکرده و سندی ندارد که صد در صد سند ندارد از دانشجو حلالیت بطلبد و اگر سند دارد آن‌ را در اختیار قوه قضائیه بگذارد زیرا دانشجو حاضر نیست علیه یک جانباز اقدامی انجام دهد. حتی اگر به او تهمت زده باشد.

وی ادامه داد: کامران دانشجو از بودجه وزارت علوم یک ریال هم به کسی نبخشید و فقط می‌گفت اگر در چارچوب قانونی امکان دارد به کارکنان کمک کنید تا در مسائل معیشتی مشکلات کمتری داشته باشند. تاکید وی این بود که هر کاری انجام می‌شود یا هر کمکی صورت می‌گیرد باید در چارچوب قانون انجام شود. البته ۱۴۰۰ سکه که از اصل کذب است.
/فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.143 seconds.