.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طرح استان مجازی در مازندران کلید خورد
کرمانشاه اولین استان کشور است که پروژه استان مجازی در آن اجرا می شود و قرار است بعد از این استان، طرح مذکور در استانهای مازندران و اردبیل هم اجرایی شود.

 شمال نیوز: کرمانشاه اولین استان کشور است که پروژه استان مجازی در آن اجرا می شود و قرار است بعد از این استان، طرح مذکور در استانهای مازندران و اردبیل هم اجرایی شود.

شبکه ملی اطلاعات استانی برای ایجاد جهش و انگیزه به عنوان نخستین استان کشور در کرمانشاه راه‌اندازی خواهد شد، این خبری بود که اخیرا به نقل از دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام و گفته شد که مدل مفهومی پروژه استان مجازی در کرمانشاه طراحی شده است و 300 طرح آماده اجرا برای این استان وجود دارد که بزودی رونمایی خواهند شد زیرا پویایی و جهش برای پیشرفت ایران در حوزه فضای مجازی وجود ندارد همچنان که رتبه ایران در شاخص‌های کلان دولت الکترونیک در چند سال اخیر تغییری نداشته است.

انتظاری اظهار امیدواری کرده که طرح استان مجازی بدون اتکا به اعتبارات دولتی و صرفاً با منابع بخش خصوصی در کرمانشاه پیش برود و بعد از کرمانشاه این طرح را در استانهای مازندران و اردبیل نیز اجرا خواهیم کرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به بومی سازی زیر ساخت های فضای مجازی افزوده است که هدف ما این است که در تمام طرح ها، زیرساختها به طور کامل داخلی باشد و کلیه خدمات فضای مجازی توسط نیروهای داخلی در شبکه ملی اطلاعات اجرا شود.

اما دلایل انتخاب استان کرمانشاه به عنوان نخستین استان مجازی کشور این گونه اعلام شد که با توجه به انگیزه قوی مسوولان در استان کرمانشاه این استان انتخاب شد تا حوزه فضای مجازی کشور به صورت پایلوت در آن ایجاد شود، تا انگیزه و جهش مورد نظر در بخشی از کشور ایجاد شود.

قرار است بخشی از فضای مجازی کشور در این شبکه ایجاد شود و موضوعات اقتصادی، خدمات دولت الکترونیک، اشتغال، گردشگری، موضوعات اجتماعی و دیگر موضوعات در آنجا پیاده‌سازی شود.

بر اساس اطلاعات سایت شورای عالی فضای مجازی، در حال حاضر مدل مفهومی و طرح‌های راهبردی به جای شبکه ملی اطلاعات استانی در کرمانشاه طراحی شده و 380 پروژه اجرایی در صد طبقه‌بندی تقسیم شده است و تلاش می‌شود که اعتباری از دولت نگیریم و سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی انجام شود.
منبع: خبرگزاری ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.082 seconds.