.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در انتقاد از واگذاری خلاف قانون و عرف تیم صنعت به نماينده ساری !
یک نمایش نامه ورزشی و سیاسی چند ساله و « حکایت من بدو آهو بدو » در ورزش مازندران !
شمال نیوز : تمامی دستگاه‌های مشمول برگزاري مزايده الزاماً باید تمامی مزایده‌های اموال منقول خود را روی سامانه مزايده‌هاي الكترونيكي دولت انجام دهند. حال این سوال مطح است که آیا این موارد در مورد واگذاری تیم صنعت ساری به محمد دامادي نماینده مردم ساري در مجلس رعایت شده است یا خیر؟....

شمال نیوز : عادل روحی ، حقوقدان مازنی طی یادداشتی در مازندلیگ نوشت : تعیین تکلیف و روشن شدن وضعیت مدیریتی تیم فوتبال صنعت ساری این روزها به  بحث اصلی فوتبال دوستان مازندرانی به ویژه مرکز استانی ها تبدیل شده است.


در سال ۱۳۸۹ اداره کل تربیت بدنی استان مازندران با خریداری سهام تیم فوتبال  دسته اولی مهرکام پارس تهران، تیم صنعت ساری را تأسیس کرد و با قرار دادن  مدیرانی وضعیت تیم بغرنج تر از گذشته شده و حال کاری نداریم چه کسانی مسئول افت ورزشی آن بوده اند یا نبوده اند اما سوالی مطرح است که آقای حسین  زادگان به عنوان مدیر کل ورزش و جوانان برچه اساسی و برچه مبنای قانونی تیم را به محمد دامادي نمایند مجلس واگذار کرده و وی را مالک معرفی کرده است؟

در اینکه تیم صنعت ساری متعلق به اداره کل ورزش و جوانان مازندران است، شکی  نداریم و چرا ادعا می نمایند به هیأت فوتبال واگذار شده است و در واقع باید به چرایی انتقال قانونی آن واقف باشیم و چنانچه مدیری در طول خدمت اعمال  خلاف قانون را مشاهده کرد مکلف است مراتب را به رییس حوزه قضایی اعلام  نماید تا رسیدگی شود و کاری نداریم چه کسانی مسوول بوده اند اما مدیر باید  وظیفه قانونی خود را به نحو احسن انجام دهد نه اینکه خلاف قانونی دیگری را  مرتکب شود و بر خرابی آن بیافزاید و جوانان ورزشکار را در مسیر دوراهی قرار دهد.

آقای مدیر کل بداند یکی از راه های فروش اموال مورد نیاز دستگاه ها و سازمان  های دولتی و غیردولتی مزایده است. مزایده شرایط خاصی دارد. مزایده، عبارت  است از این که مالی از طریق تشریفات و در جلسه ای رسمی به بالاترین قیمتی  که خریدار پیدا کند به فروش برسد و از قیمت مبنا شروع می شود.

مزایده به دو شکل حضوری و کتبی انجام می شود. مزایده ای را که به صورت ساده و  بدون تشریفات و در موارد فوری و غیرمهم از آن استفاده می شود، مزایده حضوری یا حراج می گویند. مزایده کتبی، روشی است که در آن مزایده به صورت کتبی و  با تشریفات مخصوص انجام می شود که با درج آگاهی در روزنامه همه افراد می  توانند در آن شرکت کنند.

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت دستورالعمل الزام  به‌کارگیری سامانه مزايده‌هاي الكترونيكي دولت در اجرای مزایده اموال منقول دولتی را به تمامی دستگاه‌های مربوط ابلاغ کرد. بر اساس این ابلاغیه که  پیرو آیین‌نامه فعالیت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت صادرشده، تمامی  دستگاه‌های مشمول برگزاري مزايده الزاماً باید تمامی مزایده‌های اموال  منقول خود را روی سامانه مزايده‌هاي الكترونيكي دولت انجام دهند. حال این  سوال مطح است که آیا این موارد در مورد واگذاری تیم صنعت ساری به یک  نماینده مجلس رعایت شده است یا خیر؟

به مصداق "خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج" شالوده این  واگذاری خلاف قانون و عرف بود.

اما کجی این خشت اول در کجاست و موضوع چگونه است؟

در ماه پیشِ رو هیأت مدیره ها باید ترمیم یا تعیین تکلیف شوند، کادر  مربیگری باید مشخص شود و دعوی مطروحه در شعبه سوم بازپرسی رسیدگی شود . قراردادهای آنها و بازیکنان باید به ثبت برسد. این تعهدات را چه کسی انجام  می دهد؟ مگر باشگاه های در اختیار وزارت ورزش و جوانان بدون داشتن ردیف  بودجه (برای شرکت دولتی) می توانند تعهد مالی ایجاد کنند؟ وقتی این نمایش  نامه چند ساله را بررسی می کنیم درمی یابیم یا جهل حاکم بوده یا نبود صداقت که در هر دو مورد ماهیت مجریان به شدت زیر سؤال می رود و معلوم نیست  واقعیت پشت صحنه چیست و چرا این گونه عمل می شود و معلوم نیست دستگاه های  نظارتی چگونه به این مسئله می اندیشند.

واقعا اگر اراده سیاسی بر آن است که واگذاری موجب سوء استفاده های سیاسی از  هواداران می شود و انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری را تحت تأثیر قرار می  دهد، رسما واگذاری را منتفی کنند، والا این قافله تا به حشر لنگ است.

اما  اگر واقعا اراده بر واگذاری باشد، تنها راه واگذاری رعایت قانون یا بهتر  بگوییم همه قوانین است؛ چه تمسک به یک قانون و رعایت نکردن قانون های مؤثر  دیگر، مثل گفتن قسمتی از حقیقت است و نه همه حقیقت. اگر همین امروز جلوی  این کار گرفته نشود و یا به افکار عمومی براساس قانون توضیح ندهند این  انتقال برچه مبنایی بوده است حکایت من بدو آهو بدو خواهد بود.



ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

یک دلسوز 13 شهريور 1394
خدا وکیلی وقتی اسم مدیریت ورزشی تو استان مازندران مخصوصا ساری میاد آدم دگرگون می شه . آشی پختن که روی اجاق هیچ بنی بشری نیست . این جور که این آش پخته نشون می ده اینا عرضه گردوندن خونه خودشون رو ندارن . چهار تا قدم بزنن ببینن چه ....زدن به نام تیم صنعت ساری . بند و بست هایی که کردن با یمینی به عنوان مدیر عامل ؟ ! چه کلک هایی رو سر بچه های مردم انجام دادن . چه .... هایی انجام شده . چه مال هایی از مردم و کاسبان شهر ... . چه آدم ها و چه هتل هایی در شهر گول نام شهر ساری را خوردند . مسئولین خودشون رو نمی شناسن تا طرف کلاه بر دار رو بشناسن . آتش رو انداختن تو دامن ورزش ساری . توی مردم ساری . واقعا من اگه باشم ....

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.17 seconds.