.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نامه ۶۰۰ استاد دانشگاه به روحانی
بیش از ۶۰۰ تن از استادان دانشگاه در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رییس جمهور، ضمن ستایش از تلاش دستگاه دیپلماسی برای رفع تهدیدهای ریشه‌دار و جلب اعتماد جامعه بین‌المللی، خواستار اقداماتی در جهت تلطیف فضای اجتماعات مردمی و ضرورت احترام به ملت های دیگر و نمادهای ملی آنها شدند.

بیش از ۶۰۰ تن از استادان دانشگاه در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رییس جمهور، ضمن ستایش از تلاش دستگاه دیپلماسی برای رفع تهدیدهای ریشه‌دار و جلب اعتماد جامعه بین‌المللی، خواستار اقداماتی در جهت تلطیف فضای اجتماعات مردمی و ضرورت احترام به ملت های دیگر و نمادهای ملی آنها شدند.

به گزارش «تابناک»، متن این نامه بدین شرح است:

بنام خدا
جناب آقای دکتر روحانی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

ضمن عرض سلام و آرزوی توفیق روزافزون برای جنابعالی و همکارانتان، امضا کنندگان زیر، از اعضای هیات های علمی دانشگاه های سرتاسرکشور، به این وسیله مراتب قدردانی خود را از سیاست های نوین دولت تدبیر و امید در عرصه سیاست خارجی کشور اعلام نموده و هم چنین آمادگی خود را برای همکاری هر چه بیشتر جامعه دانشگاهی با آن دولت محترم اعلام می‌نمایند. به اعتقاد ما تلاش دستگاه دیپلماسی کشور برای رفع تهدیدهای ریشه دار و جلب اعتماد و همکاری جامعه بین المللی درخور تحسین و ستایش است.

کشور ما اکنون در یک نقطه عطف از تاریخ معاصر خود قرار گرفته است و در آستانه آن است که به کمک تدابیر نو و اتخاذ شیوه های سازنده برای تعامل با جهان در مسیر توسعه و شکوفایی همه جانبه و پایدار قرار بگیرد. دورنمای این مسیر که ثمره پایداری بر منافع ملی در کنار خردورزی در سیاست خارجی است شامل دستاوردهای بسیار مهم و حیاتی برای نسل ما و نسل های آینده است. رونق اقتصادی و توسعه اشتغال، توسعه علمی متوازن در همه رشته ها، بهره‌مندی از فناوری های پیشرفته و بومی کردن آنها، همکاری‌های علمی و فنی با دیگر کشورها، توجه ویژه به مسایل زیست محیطی، گسترش امید و اشتیاق در نسل پویای جوان برای خدمت به کشور، بازگشت خیل عظیم فارغ التحصیلان به کشور، تنها گوشه ای از این دورنمای پرامید است.

بدون شک وضعیت کنونی و دورنمای امیدبخش فوق ثمره صبر و شکیبایی آحاد مردم و پایداری دولت است. اکنون زمان آن فرا رسیده است که کلیه هموطنان نیز در پرتوی این سیاست های جدید، مقاومت طولانی خویش را با ایفای یک نقش مثبت و فعال در ارائه چهره صحیح فرهنگ ملی و دینی خود به جهانیان تکمیل نمایند.

ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که متاسفانه تصویری مشمئز کننده از افراطی گری، خشونت و هراس برای دیگر ملت ها و فرهنگ ها آفریده شده است و حال آنکه فرهنگ ملی و دینی ما آکنده از اعتدال، صلح و آشتی است. ما بر این باوریم که کلیه هموطنان نیز می‌بایست به وظیفه ملی و دینی خود، به وظیفه ای که درمقابل فرزندان خود و نسل های آینده دارند عمل نموده و برای همه ملت ها و همه فرهنگ ها پیام آور صلح و آشتی و میانه روی باشند.

ما امیدواریم که از این پس همه مردم در هر کجا که هستند، در اجتماعات و همایش‌ها، در مساجد و عبادات جمعی، پیام آور صلح و اعتدال بوده و از شعارهایی که با فرهنگ دینی و ملی ما سازگار نیست پرهیز نمایند. این شعارها نه تنها هزینه‌های ناخواسته و سنگینی بر روند کنونی دیپلماسی کشور تحمیل می‌کند، بلکه چهره‌ای نادرست و مخدوش از مردم و کشور ما برای جهانیان نیز تصویر نموده و بهانه به دست جنگ افروزان می دهد.

ما امیدواریم که آن دولت محترم ضمن تنش زدایی از سیاست خارجی و پافشاری بر منافع ملی به هر طریق که صلاح می‌داند برای تلطیف فضای اجتماعات مردمی و ضرورت احترام به ملت های دیگر و نمادهای ملی آنها نیز اقدام کند.

لیست اسامی مرتب شده بر مبنای نام خانوادگی و دانشگاه پیوست می‌باشد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 13 شهريور 1394
این که گفتن یعنی چه؟!!!!!!!!!!!!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.145 seconds.