.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وزیر نیرو:
نوسانات برقی کشور در کمتر از 30 ثانیه برطرف می‌شود

وزیر نیرو با بیان اینکه با ورود و خروج مصارف بزرگ نوساناتی در شبکه برق‌رسانی ایجاد می‌شود، گفت: نیروگاه سد سیاه‌بیشه در کمتر از 30 ثانیه به صورت مولد برق را وارد شبکه می‌کند و نوسانات برقی برطرف می‌شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، حمید چیت‌چیان ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از واحدهای نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای سیاه‌بیشه، اظهار کرد: این طرح از طرح‌هایی بود که قبل از انقلاب شروع شد، اما امروز به بهره‌برداری رسید.

وزیر نیرو با اعلام اینکه شبکه نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای سیاه بیشه چهاردمین شبکه بزرگ دنیاست، تصریح کرد: اکنون کشور ما دارای شبکه عظیمی است که حدود 74 هزار مگاوات ظرفیت اسمی نصب شده و از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های کشور است.

وی با برشمردن دیگر ویژگی این شبکه گفت: مدیریت این شبکه با دیگر شبکه‌ها به دلیل انواع نیروگاه‌های بخاری، سیکل ترکیبی گازی، اتمی، آبی، بادی، انواع ژنراتورها و واحدهای بزرگ و کوچک متفاوت از دیگر شبکه‌هاست.

چیت‌چیان اضافه کرد: با توجه به اینکه با ورود و خروج مصارف بزرگ نوساناتی در شبکه ایجاد می‌شود و نیاز داریم تا شبکه به این نوسانات در کمتر از یک دقیقه پاسخ دهد این نیروگاه می‌تواند در کمتر از 30 ثانیه در مدار قرار گیرد و به صورت مولد وارد شبکه برق شود.

وزیر نیرو امکان ذخیره‌سازی بالای برق را از مهم‌ترین ویژگی‌های این طرح عنوان کرد و افزود: در سال‌های اخیر شبکه برق کشور توانست از نظر مدیریت فرکانس به شبکه کیفی بالایی ارتقا یابد که به خودی خود تنها با ساخت نیروگاه و پست امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه اکنون در شبکه، شبکه نیروگاه اتمی را داریم که باید در یک ظرفیت ثابت فعالیت کند، خاطرنشان کرد: وجود نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای یکی از مهم‌ترین مکمل‌های شبکه بود تا کمتر از یک دقیقه تولید خود را وارد شبکه کند تا تولید شبکه حفظ شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 10 شهريور 1394
کدوم کشور؟ ایران؟!!!!!!!!
مجتبی حسینی 11 شهريور 1394
دروغ به این بزرگی والله نوبره ... اینجا امامزاده عباس ساری قطعی برق 19 ساعته داشتیم از ساعت 2 بعد از ظهر دیروز 11 صبح امروز

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.659 seconds.