.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آملی‌لاریجانی: برخی خیابان‌ها به سالن مد بیشتر شبیه است

 شمال نیوز: رئیس قوه قضائیه با اشاره به برخی از خیابان های پایتخت کشور اسلامی افزود: این خیابانها به سالن مد بیشتر شبیه است تا جایی برای رفت و آمد طبیعی.

آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی ضمن تبریک هفته دولت گفت: در این هفته مسئولان دولتی، اعضا هیات دولت و رئیس جمهور گزارش های زیادی را از تلاش دولت به مردم ارائه کردند.
 
وی ادامه داد: طرح های بسیاری به بهره برداری رسید و طرح هایی هم شروع شده که موجب دلگرمی و خوشحالی مردم است و از رئیس جمهور، هیات دولت و همه مسئولان اجرایی کشور در این زمینه تشکر می کنم.
 
رئیس دستگاه قضا افزود: مقام معظم رهبری در جلسه ملاقات با هیات دولت در هفته دولت مطالب بسیار مهم و مبسوطی را فرمودند که در واقع مسیر راه اجرایی کشور را تعیین می کند که البته در خلال این صحبت ها مطالبی هم به سایر قوا بیان شده است.
 
وی ادامه داد: از میان مباحث مهمی که ایشان مطرح کردند به نظر بنده شاید دو نکته کلیدی‌تر بود؛ نخست به مباحث فرهنگی کشور و مسئولیت دولت در این زمینه اختصاص داشت و دوم به مسئله اقتصاد مقاومتی که در مواقع و ساحت های مختلف تجلیاتی دارد و مقام معظم رهبری علاوه بر بحث سیاست های کلی دستورات اکیدی را در زمان های مختلف نسبت به این مطلب داده اند.
 
آیت الله آملی لاریجانی گفت: مسئله فرهنگ برای کشور ما یک اصل زیربنایی است و نظام ما بر اساس قانون اساسی و تعالیم حضرت امام (ره) یک نظام دینی و ارزشی است و سکولار نیست.
 
وی افزود:‌ قانون اساسی جمهوری اسلامی در اصول دوم، سوم و اصول متعدد دیگر این مسئله را تصریح کرده و در چنین نظامی فرهنگ اصل است و علاوه بر اینکه در مباحث فلسفی هم همین‌طور است.
 
رئیس دستگاه قضا با اشاره به نگاه ماتریالیستی  و مارکسیستی که اقتصاد را اصل می داند و فرهنگ را روبنا، اظهار داشت: این دیدگاه نسبت به حقیقت، علم و ارزش های فطری و الهی انسان نادرست است.
 
وی ادامه داد: از منظر دینی مسئله خیلی روشن است بنابراین فرهنگ برای نظام جمهوری اسلامی ایران یک اصل زیربنایی است و همه مسئولان و همه قوای کشور حتی خارج از حیطه مسئولیت های اجرایی، قضایی و تقنیمی، دلسوزان نظام،‌ حوزه های علمیه و مراجع تقلید همه به نحوی سهم و وظیفه ای در مسئله فرهنگ دارند که ان‌شاءالله به نحو احسنت انجام شود.
 
باید مسئله شبیخون دشمن را جدی بگیریم
 
رئیس قوه قضائیه گفت: در دوران اصلاحات، اصل موضوع شبیخون فرهنگی را منکر شدند.
 
آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با بیان اینکه باید مسئله شبیخون دشمن را جدی بگیریم و دولت باید آن را بپذیرد، افزود: هر روز که از مطرح شدن موضوع شبیخون فرهنگی از سوی رهبر معظم انقلاب می گذرد، جلوه های آن را مشاهده می کنیم .
 
وی با بیان این سئوال که در سر تا سر دنیا، کانالهای ماهواره ای را با چه انگیزه ای برای کشورهای مختلف راه اندازی می کنند؟ گفت: واقعا به قصد قربت این همه کانال های فارسی زبان را برای همه کشور های فارسی زبان می فرستند؟
 
آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: با این همه سایت های مستهجن ، کتاب ها و رمان هایی که با نسخه های میلیونی به عنوان کتاب های پر فروش مطرح می شود وضعیتی را در دنیا ایجاد کرده اند که بیش از شبیخون فرهنگی است.
 
رئیس دستگاه قضا گفت: شبیخون فرهنگی کف آن چیزی است که در دنیا در حال بروز است.
 
آملی لاریجانی افزود: به عنوان نظام جمهوری اسلامی اول باید باورمان شود چیزی به عنوان شبیخون فرهنگی وجود دارد و بعد در قوای سه گانه و حوزه های علمیه، این مسئله باید به معنای حقیقی فهم شود تا بتوان برای آن برنامه ریزی کنیم.
 
رئیس دستگاه قضا شیبخون فرهنگی را جنگی نابرابر خواند و گفت: کشورهایی که دنبال این شبیخون هستند در یک جنگ نابرابر با مجموعه توان مالی و غیر مالی حضور دارند.
 
آملی لاریجانی اضافه کرد: فرق راه حق و باطل این است که راه حق بالاخره ظهور خود را پیدا می کند و باطل مثل سرابی از بین می رود.
 
وی افزود: باید به باطن عالم اتکا کنیم تا راه صحیح را دنبال کنیم و با بیان حقایق معنوی که در کتب دینی متبلور شده سهمی در برخورد با شبیخون فرهنگی داشته باشیم.
 
رئیس قوه قضائیه پذیرفتن سهم خود در شبیخون فرهنگی را یک مرحله دانست و گفت: فراموش نمی کنیم در دوران اصلاحات اصل این موضوع را منکر بودند اگر ما در مقام نظر، فهم و منکر شبیخون فرهنگی را نپذیریم مقدمات برخورد با آن را فراهم نمی کنیم.
 
آملی لاریجانی با اشاره به برخی از خیابان های پایتخت کشور اسلامی افزود: این خیابانها به سالن مد بیشتر شبیه است تا جایی برای رفت و آمد طبیعی.
منبع: نسیم


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.082 seconds.