.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران :
برنج مازندران شناسنامه دار می شود
شمال نیوز : محمدپور با تأکید بر ارزشمند بودن تولید برنج ،گفت: امیدواریم بتوانیم در اقتصاد برنج کشور، موفق عمل کنیم ، بازار برنج امن بوده و همه برنامه‌های ما در جهت حمایت از برنجکاران و حفظ این سرمایه ملی است.....

شمال نيوز: رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت: زمان زیادی برای پایان عرضه برنج فله باقی نمانده و عرضه برنج به‌صورت بسته‌بندی و شناسنامه‌دار به زودی به طور رسمی آغاز می‌شود که همه واحدهای صنفی باید اطلاعات بهداشتی و شناسنامه‌ای محصولات خود را آماده کنند.

به گزارش شمال نيوز،  در نشست پیگیری مباحث مربوط به تخلفات عرضه‌کنندگان برنج، محمد پور عمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی،عباسی مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران و مکرمی مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران حضور یافتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در این نشست گفت: مدتی است که فصل برداشت برنج شروع شده و برای حضور در بازار و عرضه و اقتصاد بعد از برداشت در نیمه راه هستیم.

محمد محمدپور با بیان اینکه برنج محصول نخست مازندران است، افزود: برنج هویت و بزرگترین مجموعه ارزشی محصولات کشاورزی مازندران است .

وی با اعلام اینکه از نظر سطح زیر کشت تغذیه انسانی برنج در رده دوم در دنیا قرار دارد، افزود: 180 میلیارد دلار ارزش تولید برنج جهانی است که بعد از آن تولید گوشت گوساله و شیر در رده های دوم و سوم قرار دارند.

محمدپور با تأکید بر ارزشمند بودن تولید برنج ،گفت: امیدواریم بتوانیم در اقتصاد برنج کشور، موفق عمل کنیم ، بازار برنج امن بوده و همه برنامه‌های ما در جهت حمایت از برنجکاران و حفظ این سرمایه ملی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه آلودگی برنج در مازندران مصداق ندارد، ادامه داد: این بحث در گذشته در بازار برنج مطرح شد و پیگیری خوبی صورت گرفت ، به مردم توصیه می‌کنیم به برندهای خارجی به سادگی اعتماد نکنند.

وی با بیان اینکه به کشاورزان اطمینان می‌دهیم حاصل دسترنج آنها به درستی سر سفره مردم قرار گیرد، تصریح کرد: گشت های مشترکی برای بررسی نحوه توزیع برنج در بازار خوایم داشت و تاکنون بیش از هزار مورد بازرسی صورت گرفته که 90 پرونده تخلف تشکیل و آرای مربوطه به آنها صادر شده است و اگر تخلفی در این زمینه صورت گیرد بشدت با آن برخورد می شود.

محمدپور در ادامه متذکر شد: زمان زیادی برای پایان عرضه برنج فله باقی نمانده و عرضه برنج به‌صورت بسته‌بندی و شناسنامه‌دار به زودی به طور رسمی آغاز می‌شود که همه واحدهای صنفی باید اطلاعات بهداشتی و شناسنامه‌ای محصولات خود را آماده کنند.


محمد پور افزود: تمامی استحصالات مربوط به برنج از آن کشاورز است و شالیکوبی حق‌الزحمه خود را باید بر اساس نرخ اعلام شده دریافت کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه نرخ‌های شالیکوبی اعلام شده است، گفت: مجوز برای احداث آسیاب نیم‌دانه صادر شده و در این راستا واحدهای فعال وجود داشته و ظرفیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این بخش وجود دارد.
وی یادآور شد: امسال حمایت از کشاورزان را از سوی سازمان‌ها و دستگاه‌ها شاهد هستیم و در سالجاری موضوع حمایت از برنج ایرانی، عدم تخلیط، کم ‌فروشی و عرضه غیر مجاز در سطح بازار را کنترل خواهیم کرد.

در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز اظهار کرد: برنج در دنیا از سه غله مهم تولیدی است، به نوعی برنج یکی از محصولاتی‌ است که کمترین گردش را در تجارت دنیا داردو این امر نشان می‌دهد کشورهای تولیدکننده برنج، مصرف‌کننده این محصول هم هستند.

دلاور حیدرپور با بیان اینکه برای تولید و ضریب خوداتکایی برنج در کشور باید تلاش کنیم که از دستور کارهای وزارت جهاد کشاورزی است، افزود: مازندران نقطه امید ضریب خوداتکایی برنج در کشور است و وضعیت برنج امسال هم با وجود فراز و نشیب‌ها و کم‌آبی و سیل که داشتیم پایان خوشی برای برنج‌کاران رقم خورد.

وي با اشاره به اینکه وضعیت تولید کیفی و کمی برنج نسبت به سال گذشته ارتقا یافته است، افزود : آفات محصول برنج، امسال کمتر از سال گذشته بود و امیدواریم با حفظ ثبات قیمت برنج، کشاورزان از این دسترنج بهره بیشتری ببرند.

حیدرپور با بیان اینکه با اطمینان بالای 98 درصد اعلام می‌کنیم برنج مازندران هیچ آلودگی ندارد و برنجی سالمی است ، تصریح کرد: منشأ آب و خاک مازندران، پاک بوده و فاضلاب صنعتی آلوده‌کننده آب نداریم و کودهای مصرف شده هم قبل از ورود به کشور کنترل شده و اگر بیش از اندازه باشد برگشت داده می‌شود.

وي با بیان اینکه برنج وضعیت خوبی دارد، تصریح کرد: سیاست حمایتی دولت سبب شد که قیمت برنج امسال از وضعیت مناسبی برخوردار است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل تعزیرات مازندران نیز در این نشست بیان کرد: سال گذشته 89 پرونده مربوط به تخلفات برنج داشتیم که 30 مورد درباره مخلوط کردن برنج بود.

مهدي عباسی با بیان اینکه در ایام متعدد سال طرح‌های ویژه داریم و در این فصل هم طرح ویژه برای برنج‌فروشی‌ها و شالیکوبی‌ها داریم، افزود: پرونده‌های این حوزه در اسرع وقت و خارج از نوبت بررسی می‌شود و مدت زمان بررسی پرونده را در تعزیرات استان به کمتر از 10 روز کاهش دادیم.

وی با اشاره به اینکه در سال جدید پرونده‌ای درباره قاچاق برنج نداشتیم، گفت: دستگاه‌هایی که در این زمینه پرونده شناسایی کرده‌اند در صورت گزارش به سرعت پیگیری می‌کنیم.

مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با بیان اینکه برنج‌های وارداتی از کشور مبدأ ثبت مبدا می‌شوند، خاطرنشان کرد: این موضوع یکی از تدابیری است که برای مقابله با تخلیط برنج خارجی با برنج داخلی داریم.

محمد مکرمی با اشاره به اینکه هر چند یک وقت موضوع برنج وارداتی، شوک نابجایی به برنج شمال کشور وارد کرده بود، اظهار کرد: در مازندران با همکاری جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و کشاورزی بحث ساماندهی برنج برند مازندران مطرح بوده و مازندران به عنوان استان برتر در بسته‌بندی برنج با فعالیت 50 کارگاه و 12 کارخانه مطرح است.

این مسئول با بیان اینکه این ساماندهی نوعی دفاع از برنج مازندران است، افزود: تا شهریور 94 این ساماندهی را به شدت پیش می‌بریم و پیشنهاد شد از مهرماه جلوی بسته‌بندی بدون نام و نشان و توزیع برنج فله را بگیریم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

بینج کر 10 شهريور 1394
این به نشانه حمایت از گردن کلفتان تاجر برنج است نه کشاورز 1- چون زمین کشاوری متعلق به یک نفر نیست وبرنج هرمنطقه با مناطق دیگر از نظر پخت ،افات ،درصد خوردو... متفاوت است .2-در این صورت قیمت دست یک عده خاص بوده ومثل واردات کنجاله ها یا خودرو متعلق به یک عده می شود وموروثی 3-کشاورز از قبل بد بخت تر وتاجر خاص پول دار تر .4-ما از هیچ نهاد و ارگان ودولت همایت نمی خواهیم واگر برنج ما نا مرقوب یا سمی ویا برای کشور گران است اجازه صادرات دهند و انقدر کشاورزان را سنگ نزنند کمک پیش کش وهر چقدر دوست دارند ماکارونی برنج سمی وارد کنند وسودش را ببرند و....

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 4.429 seconds.