.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پیشنهاد یارانه‌ای رئیس‌اتاق‌بازرگانی به دولت

 شمال نیوز: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با اشاره به اینکه هدفمندی یارانه‌ها فضای تولید را گلخانه‌ای کرده است، گفت: پرداخت یارانه، سرمایه‌گذاران را به سمت سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت هدایت می‌کند.

 محسن جلال‌پور در گفتگو با مهر با اشاره به اتمام دوران اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در پایان سال جاری گفت: بخش خصوصی از شفاف شدن وضعیت اقتصادی و پرداخت یارانه‌ها به شدت استقبال می‌کند؛ چراکه یارانه هایی که در برخی بخش‌‌ها پرداخت می‌شود؛ یکی از نگرانی های جدی در جریان تحریم است؛ به این معنا که با این فضایی که در کشور وجود دارد و قرار است که سرمایه گذاری اتفاق افتد، اگر پرداخت یارانه‌های نقدی و یارانه بخش‌های مختلف از جمله انرژی، ادامه یابد، سرمایه‌گذار چشم‌انداز روشنی برای آینده ندارد، چراکه ممکن است هر لحظه با تصمیم دولت، پرداخت یارانه‌ها قطع شود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: اگر به دلایل منطقی هم، یارانه‌ها قطع شود، سرمایه گذاری ها متزلزل خواهد شد؛ چراکه سرمایه‌گذار ممکن است با فضای پرداخت یارانه انرژی از سوی دولت، اقدام به سرمایه گذاری کند، این در حالی است که امروز یک دنیای جهانی و گلوبال را پیش رو داریم و نمی‌شود فضایی گلخانه‌ای برای تولید کشور ایجاد کرد و با عملکرد غیرشفاف، پرداخت یارانه‌های غیرمنطقی و دیوارهای بلند غیرعقلانی انتظار رقابت و جذب سرمایه گذار خارجی را داشت.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی از اینکه فضای کشور سالم شود و یارانه ها به طریق لازم و منطقی برچیده شود، استقبال می‌کند؛ چراکه همه به دنبال تحقق سرمایه گذاری های بلندمدت هستند، اما پرداخت یارانه‌ها سرمایه گذاران خارجی را به سمت سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت سوق می دهد؛ چراکه تصویر روشنی از قیمت انرژی در آینده ندارند.

به گفته جلال‌پور، فعالان اقتصادی شیوه فعلی پرداخت یارانه‌ها اشتباه می‌داند چراکه هم اکنون در برخی حامل‌های انرژی و آب هم مشکلات بسیاری وجود دارد. بعد دیگر هم این است که هم اکنون هر فردی که بیشتر مصرف‌ می‌کند، بیشتر یارانه می‌گیرد، در حالیکه باید هر کسی که کمتر مصرف می‌کند، یارانه بیشتری بگیرد.

وی اظهار داشت: روش پرداخت یارانه را درست نمی دانیم، اما معتقدیم که باید حقایق را به درستی برای مردم تشریح کرد و اعلام کرد که اگر یارانه‌ها به درستی پرداخت شود، حتما راه اشتغال فرزندانشان را باز خواهد کرد و کشور می‌تواند به توسعه پایدار برسد. در این شرایط مردم هم آماده همکاری هستند.

رئیس پارلمان بخش خصوصی خاطرنشان کرد: اتفاق اخیر در تفاهم هسته ای نشان داد که تغییر پارادایم در کشور امکان پذیر است و بنابراین اگر واقعیت ها را به مردم بگوییم و با صداقت به آنها اطلاع رسانی کنیم، حتما در حذف یارانه ها هم همراه خواهند شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.081 seconds.