.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تمام آمارهای آزمون ارشد سال ۹۴

 شمال نیوز: مشاور ارشد رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج نهایی آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۴ در روز دوشنبه نهم شهریور ماه خبر داد و گفت: ۳۰۷ هزار و ۶۶۱ داوطلب از میان کل داوطلبان مجاز، انتخاب رشته کردند.

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با فارس، با اعلام ‌آمار مربوط به آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۴ گفت: این آزمون برای پذیرش دانشجو در ۱۴۳ کدرشته امتحانی و ۶ گروه آموزشی برگزار شد که از تعداد ۱۴۳ کدرشته امتحانی، ثبت‌نام و برگزاری آزمون برای داوطلبان ۷ کدرشته به صورت جداگانه و از سوی دستگاه‌های اجرایی ذیربط و با نظارت سازمان سنجش صورت گرفت.

وی افزود: ثبت‌نام برای شرکت در ۱۳۶ کدرشته امتحانی نیز منحصرا از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش از۱۷ آبان ماه سال ۹۳ آغاز شد و ۲۸ آبان ماه پایان یافت که برای شرکت در این ۱۳۶ کدرشته امتحانی ۸۱۳ هزار و ۱۳ داوطلب ثبت‌نام کردند که این آمار نسبت به آزمون سال ۹۳ تعداد ۱۳۷ هزار و ۴۱۶ نفر کمتر بود.

توکلی ادامه داد: از تعداد ۸۱۳ هزار و ۱۳ داوطلب ثبت‌نام‌کننده تعداد ۴۲۱ هزار و و ۱۹۷ نفر زن و ۳۹۱ هزار و ۸۱۶ نفر مرد بودند. به عبارتی ۵۱.۸۱ درصد داوطلبان زن و ۴۸.۱۹ درصد مرد بودند که از کل این تعداد حدود ۸۰ هزار و ۸۳۱ داوطلب علاوه بر انتخاب کدرشته امتحانی اول نسبت به انتخاب کدرشته امتحانی دوم از میان کدرشته‌های شناور اقدام کردند که از این تعداد ۳۸ هزار و ۲۸۴ نفر زن و ۴۲ هزار و ۵۴۷ نفر مرد بودند.

وی با بیان اینکه کارت شرکت در آزمون ۱۲ بهمن ماه توزیع شد گفت: با توجه به آمار داوطلبان واقعی یعنی ۸۱۳ هزار و ۱۳ داوطلب و آمار علاقمندان به کدرشته دوم ۸۰ هزار و ۸۳۱ نفر برای برگزاری آزمون تعداد ۸۹۳ هزار و ۸۴۴ کارت آزمون صادر شد و این آزمون صبح و بعدازظهر ۱۵، ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه در ۶۲ شهرستان و ۱۰۲ حوزه امتحانی برگزار شد که ۶۵۵ هزار و ۶۷۹ داوطلب در جلسه آزمون‌ حاضر و ۱۵۷ هزار و ۳۳۴ نفر غایب بودند یعنی ۸۰.۶۵ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان در جلسه آزمون حاضر و ۱۹.۳۵ درصد غایب بودند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: از تعداد ۶۵۵ هزار و ۶۷۹ داوطلب حاضر در جلسه آزمون تعداد ۶۳ هزار و ۴۶ نفر در آزمون دو کدرشته امتحانی شرکت کردند و از تعداد کل حاضران ۳۴۶ هزار و ۷۷۶ نفر زن و ۳۰۸ هزار و ۹۰۳ نفر مرد بودند یعنی ۵۲.۸۹ درصد زن و ۴۷.۱۱ نفر مرد بودند.

وی با بیان اینکه نتیجه اولیه آزمون کارشناسی ارشد اردیبهشت ماه اعلام شد گفت: از تعداد ۶۵۵ هزا رو ۶۷۹ داوطلب حاضر در جلسه آزمون تعداد ۴۲۹ هزار و ۶۸۸ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند یعنی ۶۵.۵۲ درصد حاضران در جلسه آزمون مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد ۲۱۳ هزار و ۹۸۲ نفر زن و ۲۱۵ هزار و ۷۰۶ نفر مرد بودند یعنی ۴۹.۸۰ درصد مجازین زن و ۵۰.۲۰ درصد مرد بودند.

به گفته توکلی از تعداد کل مجازین انتخاب رشته تعداد ۱۴۲ هزار و ۶۷۶ داوطلب برای دوره‌های روزانه و سایر دوره‌ها و تعداد ۲۸۷ هزار و ۱۲ داوطلب منحصرا برای انتخاب کدرشته‌های سایر دوره‌ها به جز دوره روزانه مجاز شدند.

وی اضافه کرد: تعداد ۳۰ هزار و ۸۴۶ داوطلب نیز در دو کدرشته مجاز شدند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۱۶۱ نفر و ۱۶ هزار و ۶۸۵ نفر مرد بودند.

توکلی با بیان اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی ۲۳ اردیبهشت ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت تا افراد مجاز به انتخاب رشته برای انتخاب حداکثر ۱۰۰ کدرشته ‌محل از میان کدرشته‌ محل‌های انتخابی اقدام کنند عنوان کرد: از تعداد ۴۲۹ هزار و ۶۸۸ داوطلب مجاز به انتخاب رشته تعداد ۳۰۷ هزار و ۶۶۱ داوطلب برای انتخاب رشته اقدام کردند و ۱۲۲ هزار و ۲۷ نفر انتخاب رشته نکردند یعنی ۷۱.۶۰ درصد مجازین، انتخاب رشته کردند و ۲۸.۴۰ درصد برای انتخاب رشته اقدام نکردند که از تعداد ۳۰۷ هزار و ۶۶۱ نفر انتخاب رشته‌کننده ۱۵۵ هزار و ۸۰۳ نفر زن و ۱۵۱ هزار و ۸۵۸ نفر مرد بودند یعنی ۵۰.۶۴ درصد انتخاب‌رشته‌کنندگان زن و ۴۹.۳۶ درصد مرد بودند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۴ فردا دوشنبه ۹ شهریور ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.223 seconds.