.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خبر وزیر از بیمه تکمیلی فرهنگیان
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مشکل عینک در بیمه طلایی فرهنگیان حل شد، گفت: پیگیر طرحی برای ارائه خدمات دندانپزشکی ویژه فرهنگیان هستیم.

 شمال نیوز: علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه آیین افتتاح مرکز رفاهی ـ آموزشی توحید (ویژه اسکان همراهان و بیماران صعب‌العلاج فرهنگی) در جمع خبرنگاران در خصوص تغییر کاربری دبیرستان دخترانه و ساخت این مرکز، اظهار داشت:‌ بر اساس آخرین آمار، این مرکز آموزشی زیر 200 دانش‌آموز داشته است که با توجه به اینکه مراکز اطراف قدرت پذیرش دانش‌آموزان این مدرسه را داشته‌اند، به این جمع بندی رسیدیم که این مرکز را تبدیل کاربری داده و به محل اسکان فرهنگیان و همراهان آنان که برای معالجه به تهران می‌آیند تبدیل کنیم؛ ضمن اینکه هیچ مشکلی برای دانش‌آموزانی که قبلاً در آن مدرسه تحصیل می‌کردند، به‌وجود نیامده است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص خدمات دندانپزشکی و عینک در بیمه طلایی فرهنگیان، افزود: مشکل عینک حل شد و مشکل دندانپزشکی هم با توجه به توسعه مراکز دندانپزشکی درمانگاه‌های فرهنگیان و عقد قراردادهایی که با دانشگاه‌های علوم پزشکی در جریان است، به دنبال آن هستیم که امیدواریم آن نیز حل شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس در خصوص پذیرفته شدن بسته شماره 2 بیمه طلایی یادآور شد: بله، همان بسته شماره 2 به توافق رسید.

وی در خصوص جذب نیروی حق‌التدریس در آموزش و پرورش، گفت: ما بر حسب نیازمان عمل می‌کنیم یعنی نیاز بر حسب رشته، جنسیت و موقعیت جغرافیایی است و از قبل نیز این کار را انجام می‌دادیم و امسال نیز اگر نیاز داشته باشیم، عمل می‌کنیم.

فانی اضافه کرد: همانطور که در قانون مصوبه مجلس آمده، بر حسب نیاز آموزش و پرورش باید حق‌التدریس داده شود و ما بر حسب نیازمان اقدام می‌کنیم که در مناطق مختلف متفاوت است و آمار دقیقی ندارد.

* توزیع شیر در مدارس از اول مهر

وزیر آموزش و پرورش درخصوص توزیع شیر مدارس، افزود: از اول مهرماه در دوره ابتدایی و متوسطه، توزیع شیر را خواهیم داشت که با بیش از 500 میلیارد تومان انجام می‌شود و با اولویت 70 نوبت حرکت می‌کنیم و اگر اعتبارات بیشتری تخصیص دادند، آن را بیش‌تر می‌کنیم.

وی با اشاره به هدف از ایجاد مرکز رفاهی ـ آموزشی توحید، افزود: برخی فرهنگیان که به بیماری‌های صعب‌العلاح دچار شده‌اند و در شهری محل خدمت آنها، امکانات درمانی  مناسبی وجود ندارد، راهی شهرهای بزرگ از جمله تهران،‌ تبریز، کرمان، مشهد و شیراز می‌شوند و ما با رفاه ابن فرهنگیان، این مراکز را ایجاد کرده‌ایم.

فانی ادامه داد: امروز چهارمین مرکز افتتاح شد تا برای اسکان فرهنگیان و همراهان‌شان استفاده شود و آنها از مراکز درمانی تهران استفاده کنند.

* ایجاد کتابخانه‌‌های کلاسی در مدارس ابتدایی

وزیر آموزش و پرورش در خصوص سرانه مدارس تصریح کرد: پیگیر هستیم چراکه از محل قرار است سرانه مدارس از محل درآمد گاز تأمین شود و امسال 200 میلیارد تومان به موجب مصوبه مجلس برای سرانه مدارس از محل فروش گاز خانواده‌ها و مصارف داخلی تأمین می‌شود که به دنبال آن هستیم تا از طریق وزارت نفت و شرکت گاز، این مبلغ را بگیریم.

وی درخصوص اینکه مصوبه مجلس به‌کارگیری نیروهای بازنشسته را ممنوع کرده است آیا این کار برای آموزش و پرورش مشکلی ایجاد نمی‌کند، گفت: نه ما مدیریت کرده‌ایم و برنامه ریزی خودمان را سامان داده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش درخصوص 3 زنگ انشاء، کتابخوانی و گفت‌وگو در مدارس خاطرنشان کرد: در مهر 92 رئیس‌جمهور در آیین بازگشایی مدارس توصیه بر توسعه کتابخوانی، زنگ انشاء و گفت‌وگو داشت و به موجب دستور وی و نیازهای واقعی که آموزش و پرورش در این مقوله دارد، اقداماتی صورت گرفته که از جمله سال گذشته کتابخانه مدارس را تجهیز کردیم و در مدارس ابتدایی نیز کتابخانه‌‌های کلاسی ایجاد کردیم که این سیاست امسال نیز ادامه پیدا می‌کند. /فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.038 seconds.