.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مجلس اعترافات بابک زنجانی را ضبط کرده
همچنین دهدشتی، نماینده دیگر عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس به تابناک گفته: حدود دو سال است بابک زنجانی در بازجویی است اما از آنجا که آدم عاقلی است، تاکنون چیزی بروز نداده و این، کار را مشکل کرده است.

 شمال نیوز: می‌گویند صدای ضبط‌شده میلیاردر نفتی را که بیش از دو سال از بازداشتش می‌گذرد، در اختیار دارند؛ نواری که حاوی اطلاعات مهمی از پرونده اوست.

به گزارش ایسنا، این خبر را امیرعباس سلطانی یکی از نمایندگان مجلس و عضو پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس در گفت‌وگو با «اعتماد» فاش کرد.

پیش از این، سایت تابناک به نقل از سلطانی نوشته بود 20 مورد اعتراف از بابک زنجانی در دستان آنهاست و برای روشن شدن برخی نقاط مبهم همچنان اصرار بر ملاقات با زنجانی را دارند؛ درخواستی که با مخالفت قوه‌قضاییه مواجه شده است.

سلطانی اما در گفت‌وگو با «اعتماد»، مسأله 20 مورد اعتراف زنجانی را تکذیب کرد و گفت: من نگفتم 20 مورد اعتراف. در جلساتی که ما در کمیسیون انرژی با بابک زنجانی داشتیم او اظهارات مهمی کرد که می‌تواند به روشن شدن برخی ابهامات کمک کند و همه اظهارات او ضبط شده است و در اختیار ما است.

سلطانی در برابر این پرسش که "آیا این اظهارات و نوارهای ضبط‌شده را در اختیار قوه‌قضاییه گذاشته‌اند یا خیر؟" پاسخ داد: ما از قوه قضاییه و مسئولان قضایی پرونده خواستیم که در جلسه‌ای مشترک با ما بیایند تا این مدارک را ارایه دهیم ولی استقبالی از سوی آنها صورت نگرفت و حاضر نشدند در این جلسه حضور پیدا کنند.

همچنین دهدشتی، نماینده دیگر عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس به تابناک گفته: حدود دو سال است بابک زنجانی در بازجویی است اما از آنجا که آدم عاقلی است، تاکنون چیزی بروز نداده و این، کار را مشکل کرده است.

وکیل بابک زنجانی اما می‌گوید موکلش با قوه قضاییه همکاری داشته است. رسول کوهپایه‌زاده در گفت‌وگو با «اعتماد» ضمن ابراز گلایه از اینکه چرا نمایندگان همه مسائل را رسانه‌ای می‌کنند، گفت: بابک زنجانی در همان بدو بازداشتش تمام اموال خود را به صورت داوطلبانه به قوه قضاییه معرفی کرد و این اقدامش نشان از همکاری او دارد چون هیچ‌کس به اندازه موکل من دوست ندارد که این پول‌ها به دولت بازگردانده شود.

کوهپایه‌زاده اما درمورد اموال خارج از کشور بابک زنجانی و اینکه چرا آنها را به قوه قضاییه معرفی و تسلیم نمی‌کند، پاسخ دقیقی نداد و تنها به این جمله بسنده کرد: ما نگران اموال خارج از کشور بابک زنجانی هستیم و اینکه زندانی بودن او باعث شود تا افرادی در خارج از کشور از نبود او سوءاستفاده کنند و به اموال آسیب برسانند.

کوهپایه‌زاده همچنین در مورد اطلاعاتی که در اختیار نمایندگان مجلس است، اظهار کرد: اگر نمایندگان اطلاعاتی از پرونده موکل من دارند، می‌توانند آنها را به قوه قضاییه تحویل دهند تا آنها به این مسائل رسیدگی کنند. دیگر چه نیازی به ملاقات با موکل من دارند؟ بهتر است همگی به قوه قضاییه اعتماد کنیم تا این پرونده به بهترین شکل خاتمه یابد و پول‌های بیت‌المال هم به خزانه کشور بازگردد.

روشن است که پرونده 290 جلدی میلیاردر زندانی گره‌های کور زیادی دارد. یک سوی داستان نمایندگان و مقامات قضایی هستند که می‌گویند در این دو ساله بابک زنجانی همکاری مناسبی با قوه قضاییه نداشته است و سوی دیگر وکیل اوست که می‌گوید موکلش نهایت همکاری را با مقامات قضایی داشته و از طرف دیگر خود بابک زنجانی است که به رئیس‌جمهور نامه می‌نویسد و می‌گوید اگر در زندان نبود می‌توانست بسیاری از این مشکلات را حل و فصل کند و به نظر می‌رسد باز کردن بسیاری از گره‌های کور این پرونده را به آزادی‌اش گره می‌زند.

حالا در میان این همه ابهامات نمایندگان مجلس هم صحبت از نوار ضبط‌شده‌ای می‌کنند که حاوی اطلاعاتی از پرونده بابک زنجانی و اقداماتش است اما هنوز مشخص نیست این نوارهای ضبط‌شده‌ای که نمایندگان از آن سخن گفته‌اند اطلاعاتش در چه سطحی است و اصلاً حاوی چه اطلاعات مهمی از پرونده بابک زنجانی است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.159 seconds.