.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آغازبکار همایش شوراهای دانش آموزی برتر استان های کشور در رامسر
همایش شوراهای دانش آموزی برتر استان های کشور با حضور دکتر حمید رضا کفاش معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ، علی عراقی معاون مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش ، سید علی قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش مازندران ،معاونین اداره کل ،سروری فرماندار شهرستان رامسر ، امینی نیا مدیراداره آموزش و پرورش شهرستان رامسر و شوراهای دانش آموزی برتر استانهای کشور امروز در مجتمع فرهنگی اردویی کشوری شهید میرزا کوچک خان رامسر برگزار شد.

 شمال نیوز:  همایش شوراهای دانش آموزی برتر استان های کشور با حضور دکتر حمید رضا کفاش معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ،  علی عراقی معاون مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش ، سید علی قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش مازندران ،معاونین اداره کل ،سروری  فرماندار شهرستان رامسر ، امینی نیا مدیراداره  آموزش و پرورش شهرستان رامسر  و شوراهای دانش آموزی برتر استانهای کشور امروز در مجتمع فرهنگی اردویی کشوری شهید میرزا کوچک خان رامسر برگزار شد.


 به گزارش خبرنگار شمال نیوز در رامسر؛ در این همایش چند روزه که از ششم شهریور ماه شروع و تا نهم شهریور ماه ادامه خواهد داشت  شوراهای شرکت کننده ضمن  حضور در کارگاه های آموزشی ، امداو نجات ، آشنایی با دستور العمل شوراهای دانش آموزی ، کرسی های آزاد اندیشی ، آشنایی با قانو ن اساسی و آشنایی با مهارت های اجتماعی بر مهارتهای فردی و اجتماعی خود افزوده و توانمند تر خواهند شد در برنامه های فرهنگی و تفریحی بازدید از تله کابین رامسر ، موزه کاخ شاه رامسر و ... نیز حضور خواهند یافت.


معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در همایش شوراهای دانش آموزی برتر استانهای کشور در شهرستان رامسر با بیان اینکه ماهیت همه ما خدمتگزاری به دانش آموزان است یاد و خاطره 36 هزار شهید دانش آموز و بیش از 5 هزار شهید فرهنگی را در هفته دولت در کنار یاد و خاطره  بزرگ مردانی چون شهید رجایی و باهنررا گرامی داشت و گفت : دولت تدبیر و امید موفقیت جمهوری اسلامی ایران را در زمینه خدمت برای نخبگان دانش آموزو مدیران فردای جامعه فراهم آورد .

 دکتر حمید رضا کفاش با اظهار خرسندی از حضور در جمع فرهیخته گان دانش آموزی گفت: فردی که می خواهد نماینده جمعی باشد چه در شورای دانش آموزی یا شورای شهر یا مجلس شورای اسلامی باید آراسته به هنر خوب گوش دادن باشد  تا بتواند نماینده افکار عمومی باشد .

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش شورای دانش آموزی را تمرین همگرایی دانست و با اشاره به شکل گیری این شورا در دوران اصلاحات گفت : این شورا مدلی از شورا در سطح کلان جامعه است که در مدرسه پایه گذاری شد و حرکت ارزشمندی برای تمرین کاندیداتوری در سطوح دیگر با قبول مسئولیت های بزرگتر است.

شورای دانش آموزی برای ابتدایی ها هم باید باشد

دکتر کفاش شوراهای دانش آموزی را محلی برای انتقال تجارب دانست و گفت: شوراهای دانش آموزی باید مدارس ابتدایی را هم پوشش دهد .

معاون پرورشی فرهنگی وزیر آموزش و پرورش شوراهای دانش آموزی را تمرین مردم سالاری دینی دانست و گفت: در شوراهای باید نظر جمع مد نظر باشد و افرادی که خود رای هستند جایگاهی در این تشکل ندارند.

وی با اشاره به اینکه لازم نیست همه برای ورود به شورا مشتاق باشند گفت: نمایندگی عده ای خاص را می طلبد که با حس مسئولیت پذیری و بدور از منیت و غرور رای دیگران را برای خود ترجیح دهند و گره از مشکلات جزء خواسته هایشان است.

وی با اشاره به قوانین و مقررات کاندیداتوری برای شورا های دانش آموزی به ویژگی های یک کاندید خوب اشاره کرد و گفت: در انتخابات شورای دانش آموزی کاندیدای موفق است که از خود بگوید و از دیگران برای خود مایه نگذارد .

دکتر کفاش همچنین با گریزی به نوع وزمان تبلیغات در شورای دانش آموزی با تاکید بر احترام به قوانین و مقررات گفت: شوراهای دانش آموزی باید با حقوق و وظایف خود آشنا باشند و در  که به آنها مرتبط نیست دخالت نکند.

 

وی با اظهار اینکه شورهای دانش آموزی باید به شعارهایی که در تبلیغات خود می دهند توجه بیشتری به خرج دهند و واقع گرایانه عمل کنند گفت: شعارهای شوراهای دانش آموزی بسیار مهم است و نباید فکر کرد که این حرکت در مدرسه یک بازی است  بلکه مقدمه ای برای آینده است.

معاون پرورشی فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: چرا که این تمرین برای آینده ملت است و اگر چنین شود  چنین فردی با ورود به مجلس شورای اسلامی و یا شورای شهر مشکلی نخواهد داشت.

وی گفت: اگر امروز در شوراهای بالا دست مشکل داریم بخاطر این است که در مدرسه خوب عمل نکردیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین به زمان تبلیغات انتخابات در شوراهای دانش آموزی گریزی زد و گفت: تقلب در رای نشان از عدم صلاحیت است و شورای دانش آموز با رعایت قوانین در این بخش یاد می گیرد که با شناسنامه مرده رای ندهد یا انگشت مهر شده را پاک نکند و دوباره رای ندهد، یاد می گیرد تا فقط به رای خود ارزش قائل شود و برای دیگران نظر ندهد تا رای دیگران را بر گرداند .

وی تک تک قوانین و مقررات در شورای دانش آموزی و اصول حاکم بر آن را آموزش مردم سالاری دینی دانست که ریشه دارد و برای آینده جامعه مفید است و باید جدی گرفته شود.

مدیران شوراهای دانش آموزی را جدی بگیرند

دکتر کفاش با تصریح  اینکه دانش آموزان بر این قضایا واقفند و باید مدیران و مربیان را آموزش دهیم تا توجه به شورای دانش آموزی را جدی بگیرند . مسائل بعد از انتخابات را هم بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: حراست از صندوق های رای باید با صداقت و آگاهی کامل در رعایت امانت باشد. و هر عضو کاندیدا یا انتخاب شونده حق دارد از صحت و سقم انتخابات و آراء آگاهی داشته باشد.

وی با اظهار اینکه : اگر مردم به انتخابات اعتماد داشته باشند نماینده واقعی مردم خواهد بود و در دلها جای خواهد داشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش شرایط بعداز انتخابات را هم مهم ارزیابی کرد و گفت: سلوک و رفتار فرد انتخاب شده بعد از انتخابات بسیار مهم است و چنین فردی بعد از شکر خداوند که پیروزی را برایش حاصل کرد باید با شناخت و رفتار و پایداری در رفتار و منش با دیگران رفتار کند و دچار تکبر و منیت و غرور بی جا نشود و خود را تافته جدا بافته نداند و برای خدمتگزاری خود را مهیا کند.

وی با تاکید به تواضع و فروتنی و خدمتگزاری تکبرو غرور را پایه تنزل فرد انتخاب شده دانست و گفت: البته چنین رفتارهای در شوراهای دانش آموزی مدارس بسیار اندک است اما توجه به همین موضوعات کوچک با اهمیت، عاملی بازدارنده برای آینده خواهد بود.

دکتر کفاش احترام به رای و خواسته دیگران را از سوی نماینده منتخب بسیار مهم دانست و گفت: با تمرین این امور در شورای دانش آموزی قطعآ در آینده فردی که شاید نماینده شورای شهر یا مجلس شورا ی اسلامی شد بسیار اثر گذار خواهد بود.

وی پیگیری خواسته های موکلین در شورای دانش آموزی را مورد تاکید دانست و گفت: شورایی در طول سال پیگیری امورات و مسائل نباشد و گزارش عملکرد ندهد و گزارش نخواهد برای دور بعد نباید انتظار رای اعتماد  داشته باشد.

وی اظهار داشت: اینها نکاتی است که در شورای دانش آموزی که مدلی از مردم سالاری دینی است تمرین و در بزرگسالی در جامعه تحقق می یابد.

اتفاق خوبی که در استان مازندران رخ داد و در جریان است اعتقاد به جوان باوری است

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اظهار اینکه فرهنگیان و مدیران در تمام سطوح باید به باور جوان باوری برسند به نقش جوانان در عرصه های مختلف نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: اتفاق خوبی که در استان مازندران رخ داد و در جریان است اعتقاد به جوان باوری است.

دکتر کفاش با بیان اینکه استان مازندران پیشتاز در فعالیت های پرورشی است گفت: جوان باوری تحول بزرگی است که در استان مازندران رخ داد.

وی با تاکید به تفکر جوان باوری گفت: اگر شورای دانش آموزی خوبی رشد کند محصولات آن کشور را فراخواهد گرفت.

اعتقاد به جوان باوری حضرت امام ره  در شوراهای دانش آموزی متبلور باشد

 دکتر کفاش گفت: اعتقاد به جوان باوری امام خمینی (ره) موجب شکل گیری انقلاب بود.

وی نسل اول انتقلاب را جوانان دانست که با رهبری امام خمینی پرچم جمهوری اسلامی را در این کشور علم کردند و توانستند لانه جاسوسی امریکا را تسخیر کنند و در فجر 58 پیروز میدان شوند.

دکتر کفاش با اشاره به 36 هزار شهید دانش آموز در انقلاب و 8 سال دفاع مقدس بسیاری از فرماندهان جنگ را جوانان 18تا22 سال دانست  که بر اصل اعتقاد جوان باوری امام خمینی (ره ) در عرصه های مختلف میدان داری کردند و اظهار داشت : چگونه است که ما باور نداریم یک شورای دانش آموزی در مدرسه بهتر از من و مدیر می تواند مشکلات مدرسه را حل و فصل کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر این باورها در مدارس ما ریشه دار باشد مدارس ما گلستان خواهند شد.

 

تاکید بر اصل مشارکت در دولت تدبیر و امید و سیاست های وزیر آموزش و پرورش

وی به دانش آموز محوری در مدارس استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید و سیاست های دکتر فانی در آموزش و پرورش توجه به مشارکت یک اصل اساسی است.

وی با تاکید بر مشارکت همه اقشار در آموزش و پرورش گفت: اگر آموزش و پرورش هر روز مبتنی بر مشارکت نباشد در جا خواهد زد و مشکلات آن سر جا خواهد بود و به عقب بر نخواهیم گشت.

تاکید بر نقش آفرینی شورای دانش آموزی

معاون پرورش فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: شوراهای دانش آموزی باید در تمامی جلسات آموزشی مدارس حضور دانسته باشند و در تمام تصمیم گیری ها نقش آفرین باشند .

وی با اظهار اینکه شوراهای دانش آموزی تنها در صورت جدی گرفتن مدیران، تمرین فرهنگ مردم سالاری دینی است که اگر خوب شکل بگیرد گفت: انتخابات پر شور در آینده شورا را رقم خواهد زد.

وی با تاکید بر اینکه تشکیل این شورا باید در سطوح مدیران هم شکل بگیرد گفت: دانش آموزان باید در شوراهای دانش آموزان حد و وظایف خود را بدانند و فقط در همان حد حرکت کنند و دخالت در امور دیگران نکند .

وی با اینکه دانش آموزان سعی کنند دچار غرور کاذب نشوند گفت: آنها سعی کنند خود را برای آینده کشور آماده کنند.

شوراهای دانش آموزی وبلاگ داشته باشند

معاون پرورشی فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خواستار طراحی وبلاگ شخصی از سوی شورا های  دانش آموزی شد و گفت: در سال آینده حداقل بیست وبلاگ دختران و پسران ارزشیابی و تجلیل خواهد شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.59 seconds.