.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برنج کیلویی ۱۲ هزار تومان می‌کارند، ۴۵۰۰ تومان می‌فروشند
وزیر پیشین نیرو عنوان کرد: اگر ارزش واقعی استفاده از آب را در قیمت تمام‌شده برخی از محصولات کشاورزی محاسبه کنیم می‌بینیم که مثلا برنج کیلویی ۱۲ هزار تومان تولید شده و کیلویی ۴۵۰۰ تومان فروش رفته، که این کار اقتصادی نیست.

به گزارش اقتصادنیوز،حبیب‌الله بیطرف در ارزیابی سیاست اخیر دولت مبنی بر ممنوعیت کشت برنج در مناطق غیر از استان‌های شمالی کشور گفت: کشت برنج فقط در مناطق شمالی ما که پرباران هستند اقتصادی است و در آن مناطق، برنج‌های با کیفیت خوب، به دست خواهد آمد. در مناطق مرکزی ایران، برنج با کیفیت پایین و با مصرف آب بالا به دست می‌آید. اگر ارزش واقعی استفاده از آب را در قیمت تمام‌شده برخی از محصولات کشاورزی محاسبه کنیم می‌بینیم که برنج کیلویی ۱۲ هزار تومان تولید شده و کیلویی ۴۵۰۰ تومان فروش رفته، که این کار اقتصادی نیست.

وی تصریح کرد:باید در همان مناطق صنایع کم‌آبی ایجاد شود و برای این افراد اشتغال ایجاد کرد. البته هنوز در مقوله افزایش بهره‌وری منابع آب در بخش کشاورزی جا دارد که تمام کشت‌های موجود را با نصف آب مصرفی فعلی، با بهره‌وری مناسب کشت کرد. در درجه اول، باید بهره‌وری آب را در بخش کشاورزی بالا برد. اما در زمانی که بهره‌وری آب خیلی بالا رفته و دیگر هیچ راهی ندارد و منبع آبی نیست، تامین آب صنعت، باید در اولویت قرار بگیرد و باید از تخصیص آب کشاورزی کاسته شود و سهم صنعت را اضافه کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.