.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کشاورزان گیلانی پول‌های خود را آتش می‌زنند
۶۰ کشاورز گیلانی به جای فروش کاه و کلش مزارع برنج و کسب درآمد از آنها، همه آن را به آتش کشاندند.

به گزارش ایسنا، همه ساله همزمان با فصل برداشت محصولات کشاورزی مشاهده می‌شود که برخی از کشاورزان ناآگاه اقدام به سوزاندن کاه و کلش و بقایای گیاهی مزارع خود می‌کنند و این عمل آنها سبب می‌شود آلودگی محیط زیست افزایش یابد. این کشاورزان که بعد از برداشت محصول اقدام به سوزاندن کاه و کلش می‌کنند در حقیقت به مرگ تدریجی خاک و زمین زراعی کمک می‌کنند.

علیرضا شعبان نژاد، رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه گیلان ۲۳۸هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و در حال حاضر بخش اعظم محصول از مزارع برنج استان برداشت شده است،گفت:به کشاورزان توصیه شده است تا کاه و کلش های مزارع را بسته بندی کنند و به فروش برسانند.

وی از آمادگی دامداران استان برای خرید کاه وکلش مزارع برنج از شالیکاران خبر داد و اضافه کرد: باور غلط آتش زدن کاه و کلش برای از بین بردن آفت کرم ساقه خوار برنج برای محصول سال آینده توجیه علمی ندارد و موجب تضعیف خاک می شود. وی تصریح کرد: آتش‌سوزی‌ها حاصلخیزی خاک را از بین می‌رود و زمینه نابودی عناصر و موجودات زنده فراهم می‌آید. شعبان نژاد خاطر نشان کرد: در این عمل ظرفیت نگهداری آب از بین می‌رود، رطوبت خاک کم شده و فرسایش خاک افزایش می‌ِیابد.

وی گفت: وجود ماده آلی در خاک افزون بر آنکه نشانه سلامت و کیفیت خاک است شاخص مناسبی برای باروری آن نیز به حساب می‌آید که با به آتش کشیدن مزارع، باروری و حاصلخیزی خاک کاهش می یابد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست گیلان،در راستای برخورد با متخلفین در خصوص آتش زدن کاه و کلش در سطح مزارع، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ها از زمان شروع برداشت محصول برنج ، طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی تاکنون با ۶۰ نفر متخلف برخورد کرده است. ۱۴ مورد از این آتش زدن های کاه و کلش که موجب می شود کشاورزان به جای پول در جیب خود دود را به شهروندان استان هدیه کنند ،مربوط به شهرستان رشت است.

این افراد متخلف جهت پیگیری قضائی به دادگاه معرفی کرده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.159 seconds.