.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تقدیم به پیشگاه رفیع شهدای غواص
میهمانان مان هنوز پوتین به پا دارند
رقیه توسلی

 شمال نیوز: به زیارت باید برویم. کاروانی از کربلا آمده است. برویم به خوشامدگویی قافله ای که مردانش ، قله عشق را فتح کرده اند... برای ادای احترام به صد و هفتاد و پنج قلندر شجاع چشم بچرخانیم و ببینیم در خانه جانمان چه ها اندوخته ایم...

کفش هایمان را بپوشیم. صدای امواج به گوش می رسد. صدای دریایی که بی پروا خداوندگارش را ثنا و تسبیح می کند.

یک کاروان میهمان داریم. میهمانانی که بعداز سالها دوری آمده اند تا در چشم هایمان خیره شوند و دست هایمان را بگیرند. آمده اند سیم و بند و طناب و زنجیر را از تعریف رها کنند و با همان دست و پای بسته ، سوغات مان را بدهند. مرام و حرّیت و ایمان و ایثاری را که با خود آورده اند.

پی درپی زلال باران فرو می بارد. باید پابه پای اشک های روان به زیارت برویم. میان ازدحام اسپند و گلاب و شورفردوسی که شهر را به خلسه کشانده است. برویم به مشایعت کاروانی که مردان نجیب و غیورش را روزی با دستانی بسته ، شهید کرده اند.

 با "یا مالک یوم الدین" های بی پایان به راه بیافتیم و چشم هایی را که سجده های طولانی بلدند را همراهمان ببریم. آنوقت به پای بوس رزمندگان که رسیدیم از دریای اشک هایمان بگوییم. از دردهایی که سال هاست در سینه مان تلنبار شده اند و از پنجره هایی که می خواهیم به سوی آزادگی و رستگاری بگشاییم.

به زیارت برخیزیم. به زیارت صد و هفتاد و پنج غواصی که روزی با شهادتینی خاک آلود ، به کنه عشق شنا کردند.

صدای باران می آید... انگار ابرهای نیلی هم بغض شان را قطره به قطره به پیشواز کاروانی فرستاده اند که از کربلا آمده است . به خوشامدگویی دلاوران مظلومی که از سفر بازگشته اند  تا صد و هفتاد و پنج دریا در نگاهمان جاری شود.

دیوارهای انتظار فرو می ریزد. میهمان داریم. چقدر زمین بوی گل گرفته است. چقدر همه چشم ها ، سرخ و باطروات و عاشق شده اند.

به زیارت باید برویم. همه جا شمع روشن کرده اند برای رزمندگان دلیرغواصی که  آمده اند دل های این دیار را زائر کنند.

باید برای ادای احترام چشم بچرخانیم در بساطمان و ببینیم در خانه جانمان چه ها اندوخته ایم و نیاندوخته ایم. با پاها و دست هایی که بسته نیستند راه را پیدا کنیم و چندبار خودمان را هرروز دق الباب کنیم و از عظمت عشق باخبر شویم.

درجهان محرمانه و دلپذیر بندگی ، زندگی بگذرانیم و هرروز به زیارت یادها و آدم هایی برویم که برای ما تمام حیات شان را فداکاری کردند. سربه سودای طلاشدن بسپاریم و منتهای سخاوت را ادراک کنیم. قصه دل هایی را که عجیب شیدای نماندن بودند.

با روح کاروانی گره بخوریم که بعداز سالها هنوز مردان آسمانی اش ، پوتین به پا دارند و روزگاری شهادتین شان را با خاک و خون و مردانگی زمزمه کردند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.053 seconds.