.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
15 پروژه صنعتی و کشاورزی گلستان با 800میلیارد ریال افتتاح شد

 بهره برداری از 15 پروژه صنعتی و کشاورزی گلستان با 800میلیارد ریال روز سه شنبه در مراسمی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در گمیشان واقع در شمال غرب استان آغاز شد.
 

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایرنا در ابتدای مراسم افتتاح متمرکز پروژه های صنعتی استان گلستان که در کارخانه بازیافت کاغذ و مقوای سقر تپه شهرستان گمیشان (شمال غرب گلستان) برگزار شد، دو نوجوان ترکمن با لباس محلی و در دست داشتن شیرینی مخصوص این قوم به معاون اول رییس جمهوری و هیات همراه خیر مقدم گفتند.
حسن صادقلو استاندار گلستان در حاشیه این مراسم گفت: یکهزار و 400 هکتار آبیاری تحت فشار، بهره برداری از واحد تولید زنجیره ای مرغ در بخش مرغ گوشتی، مرغ مادر، جوجه یکروزه، خوراک طیور و کشتارگاه با ظرفیت یک میلیون قطعه و کانالهای آبرسانی سایت گمیشان از پروژه های افتتاحی در بخش کشاورزی استان است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان نیز گفت: 12 طرح صنعتی استان با سرمایه 587 میلیارد و 155 میلیون ریال آماده بهره برداری شده است.
حسینقلی قوانلو با بیان اینکه، این طرح ها 378شغل پایدار ایجاد کرده است، افزود: واحد کاغذ و مقوا در سقر تپه گمیشان به عنوان بزرگترین طرح تولیدی با سرمایه 260 میلیارد ریال، اشتغالزایی 150نفر و ظرفیت تولید 18 هزار تن ایجاد شده است.
وی افزود: دو واحدی تولیدی سوله و سازه های فولادی، دو واحد تولیدی خمیر کاغذ از کاغذ و مقوای باطله، دو واحد تولیدی پریفرم پت و فرآورده های گوشتی، خوراک آماده دام، طیور و آبزیان، انواع کود، آرد گندم، محصولات بتنی و روکش دهی ملامینه در شهرک ها و نواحی بندرترکمن، آزادشهر، کردکوی، گرگان و بندرگز دیگر طرح های اجرا شده ،هستند.
معاون اول رییس جمهور صبح سه شنبه در سفری یک روزه از طریق فرودگاه بین المللی گرگان وارد استان گلستان شد، وی پیش از این در مراسم افتتاح قطار محلی و حومه ای گرگان - اینچه برون نیز شرکت کرد.
سفر معاون اول دولت تدبیر و امید به گلستان یک روزه است و شماری از مقامات و مسوولان دولتی از جمله رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، وزیر جهادکشاورزی و معاون رییس جمهور در امور مناطق محروم، وی را همراهی می کنند.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران افزون بر یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارد که در 29 شهر و یکهزار روستا زندگی می کنند، حرفه بیشتر روستاییان این استان کشاورزی است و این درحالی بوده که توسعه محدود صنعت و آن هم در بخش واحدهای خرد و کوچک باعث شده رقم بیکاری در این استان حدود 13 درصد باشد.
طبق آمارهای بخش صنعت گلستان 90 درصد از فعالیت یکهزار و 100واحد تولیدی و صنعتی در این استان در بخش واحدهای اقتصادی کوچک و با اشتغالزایی کم است.
این مساله درحالی بوده که طی سال های اخیر مشکل خشکسالی و کمبود آب قسمت های مختلف استان بویژه در بخش کشاورزی و تامین آب شهروندان را دچار چالش های اساسی کرده است.
گلستان افزون بر 650 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد و بعنوان یکی از قطب های کشور در بحث تولیدات این بخش بویژه در زمینه تولید گندم و دانه های روغنی شناخته می شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.466 seconds.