.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران :
بنیاد شهید وامور ایثارگران حق ورود به جریانات سیاسی ندارند
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بر اساس مواضع ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران، هیچ یک از پرسنل و مسوولان بنیاد حق ورود به جریانات سیاسی ندارند؛ چون شان شهید و شهادت، ایثارگری و خدمت به نبی اکرم و دستگاه عصمت و طهارت، بسیار بالاتر از ورود به این‌گونه مسائل و دسته‌بندی‌ها است.
بنیاد شهید وامور ایثارگران حق ورود به جریانات سیاسی ندارند

سردار محسن انصاری در مراسم تکریم و معارفه قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، با بزرگداشت یاد و خاطره شهدا، به‌ویژه بیش از 30 هزار شهید شهر تهران بزرگ که امنیت و آزادگی را برای کشور به ارمغان آورده‌اند، گفت: مرداد، ماه رهایی از اسارت آزادگانی است که سالیان سال انواع شکنجه و محدودیت‌های رژیم سفاک و خون‌خوار صدام را تحمل و اسارت گاه و اردوگاه را برای هم نسلان خود و آیندگان تبدیل به یک دانشگاه کردند و ما نیز امیدواریم بتوانیم در همه احوالات، روحیه آزادگی، ایستادگی و مقاومت این عزیزان را سرلوحه خود قرار دهیم.


قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین کارکردهای انقلاب اسلامی به عنوان یک نهضت مردم محور و فرهنگی، قابلیت‌های بی بدیل آن در زمینه تولید و توسعه ذخایر معنوی است، اظهار داشت: این ذخایر معنوی که در طول انقلاب و تمام عرصه‌های مقاومتی در طول 37 سال پس از انقلاب و به‌ویژه در دوران جنگ تحمیلی ایجاد شدند، ارزش‌های منحصربه‌فردی هستند که بسترهای فرهنگی حاصل از آن مرزهای جغرافیایی را پشت سر گذاشته است.

وی ادامه داد: تفاوت نهضت امام خمینی با بسیاری از نهضت‌های دیگر در این است که فرآیند نهضت امام شکل‌گیری امت اسلامی بود. همچنان که امام خمینی (ره) در روزهای اولیه انقلاب فرمودند ما انقلابمان را به جهان صادر خواهیم کرد، تفکر بلند و آینده‌نگری امام راحل، این ذخایر معنوی و فرهنگ ایجاد شده را در سطح گسترده‌ای توسعه داد.

سردار انصاری با تاکید بر اینکه ذخایر معنوی مانند فرهنگ مقاومت، ایثار و جانبازی، بیت الغزل مثنوی ذخایر معنوی تولیدشده توسط انقلاب اسلامی هستند، افزود: شهدا، جانبازان و آزادگان نمادهای بی‌مانند فرهنگی هستند که در دفاع مقدس توسعه یافت و امروز این فرهنگ و ذخیره معنوی بزرگ انقلاب در یمن، بحرین، عراق، سوریه و لبنان به مقابله با نظام سلطه می‌پردازد و ما شاهدیم که در هرجایی که این فرهنگ توسعه‌یافته و نهادینه شده است، مانند دوران دفاع مقدس ما پیروزی حاصل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سعودی‌ها خون‌خوارتر از صهیونیست‌ها عمل می‌کنند، ولی انسان‌های مؤمن، شریف و بزرگ در یمن بر اساس این فرهنگ مقاومت کرده و ضربات سنگینی به رژیم آل سعود وارد کرده‌اند و آنان را به منجلابی خودساخته فروبرده است.
قائم مقام بنیاد با اشاره به اینکه ایثارگران از این ذخایر استفاده کردند و موجب تقویت، استمرار نظام جمهوری اسلامی ایران و ادامه راه آن با عزت و اقتدار شدند، افزود: امروز جغرافیای رویارویی ما با نظام سلطه، جغرافیای سیاسی نیست، بلکه اعتقادی است. ما در دوران دفاع مقدس در مرزهای جغرافیایی جنگیدیم ولی امروز در مرزهای اعتقادی در حال جنگ با نظام سلطه هستیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت موجب شکل‌گیری فرهنگی بالنده در عرصه ظلم‌ستیزی و حق‌جویی ملل تحت ظلم قرار گرفته است، ادامه داد: خروجی دوم فرهنگ ایثار و شهادت که موجب تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران شده است، ادامه راه نظام با عزت و اقتدار است که رزمندگان و جهادگران عرصه دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران نیز مانند یک رزمنده جهادگر و با اعتقاد به این فرهنگ مقاومتی توانستند در مقابل نظام سلطه دست پر به میهن اسلامی برگردند.

دکتر محسن انصاری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در فرازی از سخنان خود فرمودند که عرصه فرهنگی، مهم‌ترین عرصه رویارویی ایران اسلامی با دشمنان است. ما از نزدیک شاهد کارکرد ذخیره معنوی فرهنگ بوده‌ایم و امروز نیز برای رویارویی فرهنگی باید به دنبال تولید مستمر قدرت نرم باشیم. ما توسعه ایثار و شهادت و این فرهنگ را یک رویکرد راهبردی در جهت تأمین و تضمین منافع و امنیت ملی می دانیم و می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های درخشان فرهنگی و استفاده از پنجه کارآمد نظام، توان تهدیدزای دشمنان را خنثی کنیم.
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه بنا بر تأکیدات مقام معظم رهبری، وظیفه ما در مقابل این قدرت عظیم و ذخیره معنوی، تبیین حماسه‌های انقلاب و دفاع مقدس تا 50 سال دیگر و استفاده از هنر در این مسیر است، افزود: تحریف، تخریب و فراموشی آفات گریبان گیر نهضت‌های اجتماعی و عرصه‌های فرهنگ محور هستند.

وی ادامه داد: دلیل حفظ این حرکت فرهنگی و ادامه راه پر افتخار شهدا علی رغم همه تهدیدها، ایجاد وحدت و انسجام تحت رهبری و تبعیت از امامت و ولایت است که بر اساس همین راهبرد ایران امروز دارای جایگاه بسیار بزرگی در جهان شده و با عظمت در مقابل نظام سلطه ایستاده است. البته باید گفت که این جایگاه مدیون مقاومت شهدا، رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس و حماسه‌های آن دوران است.
سردار انصاری گفت: اعتراف امریکایی‌ها به بی اثر بودن تحریم و تهدید نظامی و اینکه تحریم‌ها یک جمله فانتزی است که به درد سخنرانی‌ها می‌خورد، ناشی از تولید مستمر قدرت نرم است. این قدرت نرم و ذخایر فرهنگی ما را بیمه کرده است و ما باید با توجه به هشدارهای رهبری در خصوص جلوگیری از بروز اختلاف و دودستگی و نسخه شفابخشی که پیش از این آن را تجربه کرده‌ایم، این حفظ انسجام ملی و تبعیت از رهبری را که عین آرمان شهدا است، حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، صرفه‌جویی و استفاده بهینه از امکانات و حفظ روحیه جهادی در مدیریت و اولویت‌بندی نیازها در سیستم‌های اداری است، افزود: حمایت از دولت در سال «دولت و ملت، هم‌دلی و هم‌زبانی» با هم‌دلی و هم‌زبانی حاصل شده که باید در همه سطوح سازمانی و اجتماعی نیز رعایت شود. اجرای اقتصاد مقاومتی، حفظ وحدت و انسجام ملی، تبعیت از رهبری و استفاده از دستاوردهای ملی هم‌دلی و هم‌زبانی با دولت همه عواملی هستند که می‌تواند ما را در مقاطع موفقیت‌آمیز ملی پیش ببرد.

سردار انصاری با اشاره به برگزاری انتخابات و اینکه کشور در آستانه یک حرکت بزرگ است، گفت: برگزاری انتخابات در طول تاریخ ایران، همواره باعث انسجام، تکامل و پیشرفت جامعه ما شده و در هیچ انقلابی به‌اندازه نظام اسلامی به آرای مردم مراجعه نشده است. ولی بر اساس مواضع ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران، هیچ یک از پرسنل و مسوولان بنیاد حق ورود به جریانات سیاسی ندارند؛ چون شان شهید و شهادت، ایثارگری و خدمت به نبی اکرم و دستگاه عصمت و طهارت، بسیار بالاتر از ورود به این‌گونه مسائل و دسته‌بندی‌ها است.

وی با بیان اینکه شهدا برای حفظ نظام و انقلاب جان خود را فدا کردند و ما موظف به حفظ فرهنگ آن‌ها هستیم، اظهار داشت: وظیفه ما در دوران انتخابات، تشویق جامعه ایثارگری به حضور حداکثری در انتخابات بنا بر تاکید و رویکردهای مقام معظم رهبری است.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین به برخورد مناسب و خوب با خاندان معظم شهدا و ایثارگران تاکید کرد و گفت: این خانواده‌ها در دوران سخت جنگ، بار دیگر و با خون خود به نظام اسلامی آری گفتند، پس وظیفه ما است که با عزت، تکریم و احترام با آنان برخورد کنیم.

وی در پایان با اشاره به برگزاری مراسم تکریم و معارفه قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و قدردانی از تلاش‌های مرتضوی، قائم مقام پیشین تهران بزرگ، حکم انتصاب غلام اصغر شکاری به عنوان قائم مقام بنیاد تهران بزرگ را به وی اهدا کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.295 seconds.