.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برگزاری 30 نشست کتاب خوان درمازندران تا پایان سال94
برگزاری 30 نشست کتاب خوان درمازندران تا پایان سال94

 شمال نیوز: استاندار مازندران در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان با استقبال از اجرای طرح کتاب خوان، آن را یکی از برنامه های امیدبخش برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه عنوان نمود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مازندران، چهل و سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان به ریاست دکتر ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران و با حضور برخی از مدیران کل ستادی و دستگاه های اجرایی استان عصر یکشنبه 11/5/94 برگزار گردید.

دکتر ربیع فلاح استاندار مازندران در این نشست پس از ارائه گزارش از سوی مرتضی عمرانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مبنی بر عضویت 3 درصدی مردم استان در کتابخانه های عمومی، اظهار داشت: عضویت تنها سه درصد از جمعیت سه میلیونی استان در کتابخانه های عمومی شایسته مازندران با سابقه غنی فرهنگی و اعتقادی نیست.

وی افزود: آسیب شناسی بی رغبتی مردم مازندران برای عضویت در کتابخانه های عمومی باید به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد و راهکارهای موردنیاز در این خصوص پیاده شود.

استاندار مازندران با تاکید بر این که ورود امکانات و تجهیزات دیجیتالی و مجازی مطالعه باعث فاصله انداختن میان نسل امروزی با شیوه سنتی کتابخوانی شده است ، خواستار تسریع در راه اندازی کتابخانه دیجیتال شد.

وی افزود : با حفظ شیوه سنتی کتابخانه، رویه نوظهور و جدید کتابخانه دیجیتال نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

فلاح نشر و گسترش فرهنگ کتابخوانی را زمینه ساز توسعه فرهنگی دانست و گفت: می بایست فضای گسترش این فرهنگ را در جامعه ایجاد کنیم.

استاندار مازندران با اشاره به آغاز طرح «کتاب خوان» در استان اذعان نمود: این طرح یکی از برنامه های امیدبخش برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه است و امیدواریم با حضور فرهیختگان به بهترین شکل برگزار گردد.

وی از کوتاهی شهرداری ها در پرداخت نیم درصد از درآمدهایشان به کتابخانه های عمومی گلایه کرد و افزود : شهرداری ها باید کارهای فرهنگی را به عنوان اولویت خود لحاظ کنند و درصورت عدم همکاری ساز و کار قانونی دراین خصوص اعمال خواهد شد .

در این جلسه مقر شد تا شهرداری ها ظرف مدت یک ماه آینده تمامی مطالبات نیم درصدی کتابخانه های عمومی مربوط به سال 1392 را پرداخت کنند .

براساس آمار ارائه شده در این جلسه شهرداری های مازندران سال گذشته 14 میلیارد ریال از بدهی خود از محل قانون نیم درصدی را به کتابخانه های عمومی پرداخت کردند.


مرتضی عمرانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این جلسه از نیمه تمام بودن 50 پروژه کتابخانه عمومی در این استان خبر داد و گفت: برای تکمیل این کتابخانه ها که داری پیشرفیت فیزیکی 10 تا 85درصد هستند به 180 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: از 50 کتابخانه عمومی در حال ساخت مازندران 37 پروژه روستایی و 13 پروژه شهری است .

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران با بیان اینکه اعتبارات دولتی برای تکمیل این پروژه ها کافی نیست، اظهار داشت: امیدواریم با کمک و حمایت خیرین، تکمیل این طرح های نیمه تمام سرعت بگیرد.

عمرانی از تلاش برای افتتاح 9 باب کتابخانه عمومی در 8 شهر مازندران در هفته دولت امسال خبرداد و گفت : بیش از شش میلیارد ریال برای تجهیز و 3 میلیارد و 600 میلیون ریال برای تکمیل این کتابخانه ها اعتبار نیاز است.

وی با اعلام آغاز سلسله نشست های به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده با عنوان «کتاب خوان» در استان از دهه کرامت، از برگزاری 30 نشست تا پایان سال 94 در تمامی شهرستان های استان خبر داد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران با بیان اینکه این طرح ملی که در راستای تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج فرهنگ کتابخوانی اجرا خواهد شد، گفت: طرح «کتاب خوان» بهترین فرصت برای گرد هم آمدن کتابخوانان حرفه ای است که به معرفی کتاب می پردازند و انتظار می رود با استقبال جامعه، شاهد رونق کتابخوانی در شأن ایران اسلامی باشیم.

وی همچنین به جمعیت آماری عضویت یکصد هزار مازندرانی در کتابخانه های عمومی اشاره کرد و اذعان نمود: در حالی سه درصد جمعیت مازندران عضو کتابخانه ها هستند که می بایست تا افق 1404 این رقم به 35درصد برسد.

به گفته عمرانی فاصله میان تعداد اعضای کتابخانه های عمومی با میزان و ملاک موردنظر در چشم انداز ها به صورت کارشناسی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، دبیری جلسات انجمن کتابخانه های عمومی استان و شهرستان ها را بطور رسمی به اداره کل کتابخانه های عمومی و ادارات تابعه واگذار کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.728 seconds.