.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پیشنهاد رییس رسانه ملی به خبرنگاران

در آستانه روز خبرنگار ریيس رسانه ملی از بخش های مختلف شبكه خبر بازديد كرد و نکاتی را درباره رویکرد خبری این رسانه و جایگاه خبرنگاران مطرح کرد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، رییس سازمان صداوسیما در بازدید خود از شبکه خبر که عصر دیروز یکشنبه ۱۱ مرداد ماه رخ داد ضمن تبریك روز خبرنگار، یاد و خاطره شهدای خبر رسانه ملی را گرامی داشت.

محمد سرافراز در این بازدید از رویكردهای جدید شبكه خبر در اطلاع رسانی قدردانی كرد و گفت: رویكرد این شبكه خبری تر شده و شبكه را در رقابتی جدی و ناخواسته با شبكه های مطرح خبری دیگر قرار داده است.

وی بالا رفتن میزان مخاطبان شبكه خبر را در ماه‌های اخیر حاصل این تغییر رویكرد دانست و گفت: امروز چه در بخش اخبار داخلی و چه اخبار خارجی این شبكه با اقبال مخاطبان خاص از جمله نخبگان و مخاطبان عام مواجه شده است.

رییس سازمان صداوسیما با بیان اینكه تهیه مستندها و گزارش‌های خبری و كوتاهتر شدن بخش‌های خبری موجب بالا رفتن كیفیت كار در این شبكه شده است، یادآور شد: مخاطب یك شبكه خبری باید بتواند هر ساعت كه می‌خواهد به آن مراجعه كند و در عرض چند دقیقه از تمام اخبار وقایع داخل و خارج چه به صورت اصل اخبار و چه زیرنویس مطلع شود.

سرافراز كار شبكه خبر را در عرصه رقابت با شبكه‌های خبری جهان با توجه به معذوریت در تبیین برخی اخبار ، دشوار خواند و گفت: كار شبكه خبر با توجه به معذوریت و انتظار مخاطب سخت و حساس است زیرا هم باید به خبر پرداخت و هم گرفتار شایعات نشد.

این مدیر رسانه ای با تأكید بر حساسیت رسانه ملی و توجه عموم مردم به آنچه این رسانه پخش می‌كند، گفت: رسانه ملی باید در مسائل داخلی هم به مشكلات مردم و آنچه با آن دست به گریبانند توجه كند و هم خدمات دولت و قوای دیگر را اطلاع رسانی كند.

وی افزود: صدا وسیما باید با رویكردی امیدوارانه به مسائل و كارهایی كه انجام شده است، بپردازد و از طرفی نارسایی‌های دستگاه‌های كشور را بطور منصفانه مطرح كند.

رییس رسانه ملی با بیان اهمیت و حسایت كار خبرنگاران گفت: خبرنگاران باید هم به موضوع و هم به دیدگاه‌هایی كه مسئولان درباره موضوع دارند بپردازند و اگر مسئولی حاضر به پاسخگویی نشد، مطالبه مردم را پیگیری كنند.

وی با تأكید بر اینكه شبكه خبر باید طوری عمل كند كه مردم به عنوان شبكه مرجع خبری به آن مراجعه كنند، گفت: مردم باید احساس كنند كه شبكه خبر، تمام اخبار مهم كشور و جهان را منعكس می‌كند تا دیگر نیازی به شبكه های دیگر نداشته باشند.

سرافراز چندرسانه ای شدن را از ملزومات شبكه خبر خواند و تأكید كرد: در دنیایی كه مردم از انواع و اقسام روشهای اطلاع رسانی برای آگاهی از اخبار بهره می‌برند نباید تنهابه یك شبكه تلویزیونی اكتفا كرد و باید با بهره‌مندی از امكانات فضای سایبری و اپلیكیشن‌ها در عرصه‌های چند رسانه ای به خوبی وارد شد و اگر در این عرصه ضعیف وارد شویم، دیگران فرصت را از ما خواهند گرفت.

رییس رسانه ملی با اشاره به محدودیت‌های سازمان و لزوم بروزرسانی امكانات شبكه خبر، پیشرفت های شبكه خبر را مرهون تلاش نیروهای این شبكه دانست و تأكید كرد: خبرنگار نقش محوری دارد و می‌تواند به شبكه هویت دهد طوری كه در دنیا برخی شبكه‌های خبری را به نام خبرنگارانشان می‌شناسند.

وی كار خبرنگارانی كه در مناطق خطرخیز مشغول به كار هستند و خبرنگاران محلی كه در این نقاط فعالند را خطیر دانست و ابراز امیدواری كرد با رویكردهای جدید شبكه خبر در زمینه آموزش نیروی انسانی و تكمیل تجهیزات، این شبكه روزبه روز به رسالت خود نزدیكتر شود چراكه یك دقیقه توقف در كار، شبكه را ساعت ها از كار شبكه های رقیب عقب می‌اندازد.

رییس سازمان صداوسیما سپس اقدامات معاونت خبر و شبكه خبر را در زمینه اطلاع رسانی از اخبار هسته‌ای، موجب مطرح شدن این موضوع در سطح افكار عمومی خواند و گفت: این اطلاع رسانی موجب شد كه افكار عمومی چه در بحث حقوق‌ بین الملل و چه در بحث پروژه هسته‌ای در تمام زمینه‌های فنی با موضوع كاملا آشنا شود.

وی با بیان اینكه تمام جزئیات قرارداد منعقد شده برای مخاطبان رسانه ملی در اخبار تشریح شده است، گفت: مخاطبان اكنون با این اطلاعات تمام اصطلاحات را آموخته اند و تمام موضوعات از قبیل رفع تحریم ها تقدم و تآخرها و مسائلی كه تا كنون افكار عمومی از آن هیچ برداشتی نداشت، تبیین شده است.

سرافراز تصریح كرد: رسانه ملی اكنون می‌تواند مدعی شود با كاری كه در زمینه اطلاع رسانی از اخبار هسته ای داشته، هم در سطح نخبگان و تصمیم گیرندگان این موضوع را تشریح كرده است و هم در سطح تمام جامعه و افكار عمومی مردم به شناخت و قضاوتی دست یافته اند كه حاصل این آگاهی بخشی است.

رئیس سازمان صداوسیما این اقدامات را مایه مباهات معاونت خبر و شبكه خبر دانست چراكه كه توانسته به این موضوع مهم كه به آینده و حال این كشور بستگی دارد، در این سطح بپردازد و اطلاع رسانی كند.

در این بازدید جبلی معاون خبر رسانه ملی، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه خبر رسانه، یادآور شد: شبكه خبر در ماه‌های اخیر به ظرفیت خوبی در اطلاع‌رسانی رویدادها تبدیل شده است و تنها ظرفیت بالفعل قابل اتكا در حوزه مدیریت بحران است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.093 seconds.