.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قدری هم باید به منافع ملی و استانی اندیشید!
اینجا سوادکوه است ؛ پول و رابطه کار را راه می اندازد !
شمال نیوز : چگونه ممکن است با طبیعت بکر سوادکوه چنین رفتاری شود؟ چرا معماری و شهرسازی این منطقه اینگونه رشد کرده است؟ آنقدر این ساختمان ها اعم از مسکونی، دولتی و یا تجاری بی هویت و شلخته هستند که آدمی پیش خود می گوید اگر یک ....

شمال نیوز : مازندران تنها استانی است که سه راه ارتباطی پر طمطراق با پایتخت دارد. کندوان، هراز و فیروزکوه سه محور ارتباطی با پایتخت ایران هستند. در تعطیلات رسمی که هیچ ، در تعطیلات تکراری آخر هفته نیز این جاده ها مملو از مسافرانی است که به سمت شمال ایران و یکراست به مازندران سرازیر می شوند. غالب این مسافران ساکنین تهران بزرگ و از افرادی هستند که هر وقت دلشان می گیرد و یا پایشان زخم می شود! هوای شمال به سرشان می افتد بدون آنکه عوارضی پرداخت کنند و یا هزینه ثابتی را برای این رفت و آمدهای بعضا هفتگی و غالبا تفریحی به استانداری مازندران بپردازند تا در جهت بهسازی جاده ها و معابر شهری استفاده شود. و اما سوادکوه، شیرگاه و زیرآب سوادکوه از وقتی که شهرستان شده و فرمانداری ویژه! برای اش زده اند چه تغییری کرده است؟

سوادکوه منطقه ای زیبا، تاریخی و حتی صنعتی است. پل ها و راه آهنی که نشان از صنعت و تکنولوژی دارد و تاریخی که جذاب بنظر می آید. از اینها مهم تر طبیعت بکری است که متاسفانه بد دستکاری شده است. نمی خواهم مثال از اروپا، چین و حتی ترکیه بیاورم اما چرا معماری این شهرها تا این حد زشت و ساختمان هایشان تا این اندازه کریه است؟ چگونه ممکن است با طبیعت بکر سوادکوه چنین رفتاری شود؟ چرا معماری و شهرسازی این منطقه اینگونه رشد کرده است؟ آنقدر این ساختمان ها اعم از مسکونی، دولتی و یا تجاری بی هویت و شلخته هستند که آدمی پیش خود می گوید اگر یک عرب یا اروپایی به این شهرها نگاه بیاندازد واقعا درباره کشور ما چه فکری خواهد کرد؟ آیا شهرداری و شورای شهر فقط برای تراکم فروشی اند یا مدیریت به اصطلاح شهری؟ اگر سوادکوه، شهرداری و شورای شهر نداشت بدتر از این هم می توانست رشد کند!؟

 از جاده فیروزکوه که می خواهی به تهران بروی لاجرم باید از سوادکوه، زیرآب و شیرگاه عبور کنی و آنوقت است که متوجه می شوی اینجا فقط پول و رابطه است که کارها را راه می اندازد نه قانون و ضابطه. پول و رابطه ای که چهره منطقه ای تاریخی، که در وسط کوه های پوشیده از درختان سبز شکل گرفته را زشت کرده است. قدری هم باید به منافع ملی و استانی اندیشید و شهرهای تحت اداره خود را آیینه تمام نمای کشور دانست.

شهردار و شورای شهر وظیفه شان ساختن، بهسازی و اداره شهر بر اساس منافع تک تک شهروندان و ضابطه و مقررات است و نه درآوردن خرج انتخابات گذشته یا آینده! اگر اینگونه بود مازندران زیبا که باید شکوه و زیبایی معماری شهرهایش همچون طبیعت زیبا و دریای آبی اش آوازه هر کوی و برزن باشد، به این شکل نمیشد؟ براستی چه کسی یا نهادی پاسخگو است؟

با هزاران میلیارد تومان هم نمی توان این سوء تدبیرها را جبران نمود و آیندگان را اقناع کرد.

دادستان دستور بازداشت شهردار و اعضای شورای شهر را داده است اما نه بخاطر سوء مدیریت شهری و بی نظمی ها بلکه بعلت سهل انگاری در مدیریت بحران و سیل اخیر در سوادکوه.

سهیل مختاری


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مازنی ساوه 12 مرداد 1394
آقای مختاری دیگه مازندران مال مانیست دیگه مارنی ها توشهرشون غریبه محسوب میشه الان شهرهای مادربافت شهریش دوقسمت شده مثلا درسرخرود بافت قدیمی که رشدنکرده وعقب افتاده مربوط به بومی هاست وبافت جدیدش با برج های سر به فلک کشیده وویلاهای لوکس مال پولدار های مرفه نشین پایتخت این دوگانگی رامیشه توی تمام شهرهای مازندران دید جای که بومیان شدن سرایداروخدمتکار پولدارها واقعاچه بلایی داره سر مازندران ما میاد؟
نا شناس 12 مرداد 1394
جاده سوادکوه نه فیروزکوه
سوادکوهی 12 مرداد 1394
خوش به حال مسئولین شهرستان!!
نا شناس 12 مرداد 1394
ما افراد بومی سوادکوه که بعلت نبودن اقلام ضروری مجبوریم برویم قائمشهر خریدهایمان را انجام دهیم ،نه فقط آخر هفته وبلکه هروز بهار وتابستان از زیراب تاشیرگاه چه در رفت وبرگشت باید شاهد ترافیک سنگین باشیم ،بابا والله ما برای تفریح نمی رویم ،ما میرویم امورات مان را بگذارنیم ، اما درترافیک می مانیم ، اگر آقایان از همه جای کشور میایند و ترافیک درست می کنند بماند ،پس چرا اعتبار بیشتری از محل ملی نمی دهند این غول چند ساله تمام شود ،تازه بماند با آن جاده سازی شرکت بی دانش اویول و رامان که چه بر سر جاده آورده اند که 5 سال دیگه باید آنرا تعمیر کلی کنند! شمارا بخدا بداد مابرسید.
زيرابي 12 مرداد 1394
اقايي كه قلم دست گرفتي و هر چه دلت خواست نوشتي سوادكوه از كي فرمانداري ويژه شده يا تو معني فرمانداري ويژه رو نمي داني
چرا مسيولين شهري رو متهم به رشوه گيري مي كني اگر از شما شكايت شود حتما توان ثابت كردن هم داري؟
پاسخ ها به این نظر
آقا رمداني لطفا نه سانسور 12 مرداد 1394
آقاي زيرابي با سلام و احترم و ادب چرا زيرابي مي ري؟ شما علامت تعجب جلوي فرمانداري ويژه را ببين بعد قضاوت كن. و اين جور ي به نويسند به تاز. من كار ي به بقيه ادعاهاي نويسنده و شما ندارم فقط مي دانم شما مطلب را خوب نخوانده اين كامنت را نوشتيد.
بالا آبی 11 مرداد 1394
چون جنابعالی زیر آب تشریف دارین خبر از بالای آب نداری مثل اینکه این موضوع اولین بار به گوشت خورده یا داری خودتو به کوچه علی چپ میزنی خواهشا شما دایه دلسوزتر از مادر نباشین.
ناشناس 12 مرداد 1394
بهتر بود می گفتید: اینجا مازندران است ؛ پول و رابطه کار را راه می اندازد..
نا شناس 12 مرداد 1394
درسته ساختمان درست طراحی نمیشه یا سقف ها مثل غرب استان رنگی و شیک نیست
ولی اگر این آزاد راه یا بزرگراه درست بشه ، باور بفرمائید با افزایش تردد همه چی درست میشه
اگر استان محل اقامت رئیس جمهور یا معاونهاش بود تا حالا یک بودجه تعلق می گرفت
مثل آقای نوبخت که برای اتوبان رشت بودجه 1000 میلیاردی گرفت
مهدي سبحاني 12 مرداد 1394
جانا سخن از زبان ما مي گوي، اين شلختگي و بي سليقگي ريشه در خاك دارد وقتي شهروندان در زمان انتخابات حاضر نيستند به انتخاب افراد كار بلد و متخصص راي دهند و به دنبال انتخاب قومي وقبيله اي هستند و از دل چنين انتخابي شوراي ضعيف شكل مي گيرد بي ترديد شوراي ضعيف هم به دنبال شهرداري ضعيف ميگردد و در نهايت چنين مي شود نمونه بارز اين مطلب انتخابات گذشته شورا در زيراب مثال خوبي است در اين انتخابات در شهر زيراب قريب به 30 و اندي كانديدا داشت كه اتفاقا يكي از انهاانساني شريف و كار بلد و با دانش بود صرفا به اين دليل كه اهل زد وبند و بازيهاي سياسي و... نبود و به درخواست دوستان از نامزدي انصراف داد حال انكه وجود چنين افرادي در شورا بسيار موثر و مفيد خواهد بود و اگر شهروندان در زمان انتخابات دست به كنكاش زده و آدمهاي خبره و كاربلد را انتخاب نمايند كمتر چنين اتفاقاتي خواهد افتاد بنابراين بايد به سمت افراد علمي،كارشناس و سالم و بدور از باند وجناح قوم وقبيله به دنبال انتخاب اصلح بود
طور سوادکوهی 12 مرداد 1394
فکر میکنم باید کمی انتقادپذیر بود و انقد به اهالی قلم توهین نکرد. سوادکوه واقعا وضع خوبی نداره
شهروند 12 مرداد 1394
به نظر من شهروند، فرماندار محترم سوادکوه باید در خصوص سیل اخیر پاسخگو باشد.
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 12 مرداد 1394
آقاي محترم اسم جاده از قديم فيروزكوه بوده و هست، فيروزكوهي ها مازندراني اند، حالا يه عده دودستي تقديم تهرانيا كردن داستانش فرق داره، عامل أصلي اشتراك ما زبان ماست كه متاسفانه مسئولين مازندران خصوصا صدا وسيما اصلا به اين نكته توجه ندارند و دارند كاري ميكنند كه روز به روز فيروزكوهي ها را نسبت به سرزمين مادري شون زده ميكنند و به تهران سوق ميدهند، متاسفانه جاي اتحاد بين مازندراني زبان هاي ٥ استان و اضافه كردن به خاك مازندران هرروز شاهد اختلافات و تعصبات بيجاي اينجنيني و از دست رفتن بيش از قبل خاك مازندران هستيم، كاش يكم از رشتي ها ياد ميكرفتيم كه برأي شهرهايي كه حتى همزبانشان نيستند يعني رامسر و تنكابن دارند تمام دست و با ميزنند،
ميثم 12 مرداد 1394
با سلام خدمت نويسنده
نكته اول بجاي جاده فيروزكوه بايد جاده سوادكوه بگيم
دوم سوادكوه رو چرا از هم جدا كردين . زيراب و پلسفيد فرمانداري جدا ندارن .
ظاهرا جناب تو سوادكوه زندگي نميكنين ك از مشكلات از خارج از گود نگاه ميكنين .
نا شناس 12 مرداد 1394
خودت فهميدي چي گفتي؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مهرداد 12 مرداد 1394
متاسفانه شهرستان محروم سوادکوه کارگاه آموزش روسا و مدیران نوپا و بی تجربه است که در طی سالیان متمادی به هر قیمتی کار یاد گرفته و در شهرها و حتی استانهای دیگر پست های بالاتر می گیرند که فقط به ضرر منطقه است.موفق باشید
نا شناس 12 مرداد 1394
شهردار و شورای شهر وظیفه شان ساختن، بهسازی و اداره شهر بر اساس منافع تک تک شهروندان و ضابطه و مقررات است ، پس چرا شورای شهر و شهردار قایمشهر با درخواست سرپرست دیپلمه بابلی آتش نشانی قایمشهر مبنی بر تخریب 3 باب مغازه بالغ بر 800 میلیون تومان از بیت المال را موافقت کرده و آن را تخریب کردند و خود نیز نظاره گر بودند
محمد 12 مرداد 1394
کسرت میشد بجای لاجرم باید از سوادکوه - زیراب و شیرگاه اسم پل سفید مرکز شهرستان را بیاوری ؟
ازاده 12 مرداد 1394
بعضی از چیزها ی که گفت واقعا درست است
ali 12 مرداد 1394
همشهری زیرابی سلام چرا عصبانی می شوی
ضرب المثل آنچه عیان است چه حاجت به بیان است را مورور کن !!!!!
جای بکری که دست نخورده باشه توی شیرگاه و زیراب می بینی؟
همشهریهای و هم استانیهای محترم لطفا زمینهای خودتان را نفروشید.
خبرنگار 12 مرداد 1394
این خبر را فردا به شکل مقاله تنظیم کنید و تیتر اولتان باشد : شهردار و شورای شهر جواب بدهند که چرا مسئولیت ایمنی شهر را به یه دیپلمه در آتش نشانی سپردن و چرا 3 باب مغازه تجاری در آتش نشانی قایمشهر به ارزش 800 میلیون تومان که بیت المال بود را تخریب کردند و چرا سرپرست دیپلمه آتش نشانی برای سومین دوره 3 ماهه انتخاب شد که این نقض قانون است چون بعداز 2 دوره باید مدیرعامل با مدرک کارشناسی انتخاب شود.باز هم بگم........ جواب بدهید؟
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 12 مرداد 1394
نوبت تو هم میشه اینقدر غر نزن...
حمید 12 مرداد 1394
مقاله ی جالبی بود به طور عام کل شمال داره تخریب میشه به نظر من باید دولت کاری بکنه که تولید محصولات کشاورزی توجیه اقتصادی داشته باشه تا دیگه شاهد تخریب باغات نباشیم مخصوصا باغات چون مزارع هم باعث تخریب محیط زیست میشن
منصوری قادیکلایی 11 مرداد 1394
واقعا ساخت و ساز غیراصولی و نبود نظارت بلای جان مردم شده است. چرا قبول نمیکنند و تلاش نمیکنند تا اصلاحات لازم را انجام بدهند. باتشکر از شمال نیوز و اهالی قلم
رها 11 مرداد 1394
انگار ادارات بانی کار اصلاً به فکر مردم نیستند پولدارها هر چه بخواهند به سر طبیعت و منطقه می آورند و در مورد گرفتن عوارض از مسافرین که از این منطقه می گذرند گفتید واقعاً نباید برای حفظ طبیعت و زیرساخت ها در مناطق که اینقدر گردشگر و مسافر دارند از آنها عوارض گرفت واقعاً چرا در این مسیرها که در گزارش قید گردید با این همه تردد چه در موقع تعطیلات و یا در روزهای عادی یک جایگاه عوارضی وجود ندارد چرا؟ مسئولین امر به فکر این موضوع باشند ومیشود برای تأمین ذره ای از بودجه از این راه اقدام و در همان مناطق هزینه نمود . نمایندگان شمال در مجلس به فکر طرح این موضوع در مجلس باشند .
علی 11 مرداد 1394
سلام برای دومین بار است که به شما سایت شمال نیوز یاد اوری میکنم که جاده سوادکوه می باشد نه فیروز کوه مثل هراز و کندوان
مهیار 11 مرداد 1394
آقای دکتر هاشمپور کجایی که به داد سوادکوه برسی ...ما همه خسته شدیم از بي تکلیفی تو منطقه...
هوشنگ 11 مرداد 1394
عزیزم کریح نه کریه فارسی را پاس بدار
سوادكوهي 11 مرداد 1394
كريه درست نه كريح.بر سوادي در اين نگارش احساسي موج مي زند.
نا شناس 12 مرداد 1394
خوب گفتی , من بخاطر کارم هر هفته از جاده فیروزکوه تردد میکنم و امکان نداره به سوادکوه , زیرآب و شیرگاه برسم و آه نکشم. این شلختگی و عدم مدیریت در همه جای مازندران موج میزنه , حالا هر جائی که دستتون اومد را گرفتین ساختین لااقل یک نظم و زیبائی به کارتون میدادین.
خیلی از کشورها افسوس داشتن چنین مناقطی را دارن ولی امان از مدیران شهری ما و امان از فساد فساد و فساد
زیرابی 12 مرداد 1394
اخه برادر من اقای وهابی در حد واندازه یه دهیار هم نیست چه رسد به فرمانداری سواد کوه بزرگ خوش به حال نماینده گان سواد کوه توانایی ندارند تا مدیران قوی بیارند البرز سواد کوه رفت جوانهای ما رفتند
نا شناس 12 مرداد 1394
آقایان به جای تاسیس شهرستان سوادکوه شمالی و جنوبی و .... به داد این سوادکوه بزرگ و جاده شیرگاه برسن . جناب آقای علیپور و حسینی مردم این خطه هرگز شما را نخواهند بخشید
امير 13 مرداد 1394
باسلام
شهروشهروندان درسيل اخيرخسارت و آسيب ديده اندبجاي اينكه شورا وشهردار زيرآب پاسخگوباشندكه چراديوارحائل يا سداحداث نشدوزمين و زمان را مقصرمي دانندولي درآن طرفتر درمركزشهرستان پل سفيدبامديريت درست شهري سدزيادي احداث شد. درودبردادستان محترم سوادكوه كه دريك اقدام جهادي وقانوني ازآنهاتوضيح خواست، آقايان مردم آسيب ديدند؟ازخواب غفلت بيدارشويد؟
مدير ملي سوادكوهي 13 مرداد 1394
هم ولايتي هاي عزيز سلام
همه داريم حرف ميزنيم عمل چي ؟! مهمترين اختياري كه مردم دارند انتخاب اصلح در انتخابات نمايندگي مجلس و شوراي شهر هست . آيا واقعا ما در عمل اينكار را ميكنيم. رفيق بازي ، باند بازي ، كاسبي در جمع كردن راي، يا به عبارتي فروش راي براي هر كس و ناكس نيست ؟؟!!. من از همه كساني كه در اين راستا قدم بر ميدارند و كانديد ميشوند عذر خواهي ميكنم قصد جسارت نداشتم. ولي واقعيتها را بايد پذيرفت.
مدتي قبل گزارش عملكرد دو نماينده محترم فعلي منطقه درمجلس را از راديو ساري گوش ميكردم ، يكي به صرف حضور در كميسيون عمران ، همه عملكرد كميسيون عمران و همه وظايف و عملكرد وزارت راه و شهرسازي را به عنوان عملكرد خودش گزارش ميداد البته با ... و دومي نيز به صرف حضور در كميسيون صنايع مجلس حرفهاي مشابه و. ...
جاده دو بانده 200 كيلومتري رودهن تا قايمشهر از سال 80 شروع شده الان به انتها كار يعني بين زيراب تا قايمشهر رسيده. ببين چه مانور هايي آقايون ميدهند. هم ولايتي ها بياييد از خودمان شروع كنيم اعمال خودمان را اصلاح كنيم گول تبليغات و زر و تزوير و .. . نخوريم شما را به خدا درست انتخاب كنيم
روستایی زاده 17 مرداد 1394
سلام ودرود بر همه شهدا و خصوصا شهدای غواص که این روز ها در کوی و برزن صدایشان پیچیده ویک بار دیگر به شهرها وروستاها آبادانی آورده اند . یک بار دیگر طنین با نوای کاروان ... و بارالها جزیره مجنون ... ویا شهدا شرمنده ایم ... را در استان به گوش همه رساندند و برای مدت کوتاهی معنویت را به شهر ها آوردند چه اینکه بعد از مراسم همه بدنبال دنیای مادی خود رفتند . بدون آنکه از خود بپرسند اینها برای چه و چرا شهید شده اند ؟ غافل از اینکه جان عزیز خود را در طبق اخلاص قرار داده و از شهر ودیار خود دور مانده اند و نزدیک به سی و اندی سال در زیر خروار ها گل ولای و خاک مانده تا به من و تو و مدیر ملی ما بگویند آقای مدیر اگر من هم پس از جبهه می آمدم به شهرم اکنون یا وزیر یا معاونش ویا مدیر کل یا .... بودم وآن موقع انتخاب اصلح را به شما می آموختم . انتخابی که حافظ خون شهدا و راهشان باشد . نه به متملقها رای می دادم نه به کسانی که با پول می خواهند رایم را که نه بلکه هویتم را بخرند . این پولها مال کیست ؟ از کجا آورده اند ؟ من جان خود را از دست داده ام تا عزت نصیب کشورم شود نه ذلت . امروز آقای مدیر ملی سوادکوهی شاید شما هم می بایست با شناختتان از جامعه و کشور وارد عمل می شدید و در کنار مردم با اطلاع رسانی صحیح و درست کمک می کردید که مردم یک انتخاب صحیح داشته باشند تا اینگونه به نمایندگان منتخب مردم نتازید .نباید در لوای عملکرد ضعیف کم کاری ها را به دوش نظام و کشور انداخت . انتظار شهدا از ما اینست که چشمانمان را خوب باز کرده و کسانی را انتخاب کنیم که دارای خصوصیاتی از قبیل سلامت ، صداقت ، توانمندی در عرصه اقتصاد واشتغال ،خوش نامی ،خوش صورت و خوش سیرتی ،ارتباطات خوب در عرصه ملی و دولتی وخصوصیاتی که مقام معظم رهبری در خصوص افراد اصلح فرمودند ،باشند . به امید آنروز

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.251 seconds.