.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دلواپسی ناطق نوری برای سکون جریان اعتدال و جولان تندروها ؛
رویای «شیخ ناطق»؛ قرار گرفتن لاریجانی و عارف در یک لیست
اصول گرایان و اصلاح طلبان باید هشدار ناطق را جدی بگیرند. افتادن مجلس دهم به دست نیروهای تندرو یعنی پایان کار جریان اعتدال در کشور

شمال نیوز: مصطفی داننده -خود را کاربلد فضای سیاسی ایران می‌داند و بر همین اساس می‌گوید که نه اصلاح‌طلبان و نه اصولگرایان معتدل برنامه مشخصی برای انتخابات نداشته و ندارند. ناطق نوری، رئیس سابق قوه مقننه دلواپس رفتار سیاسی جریان اعتدال برای انتخابات مجلس دهم است.

«شیخ نور» در کنار این دلواپسی، به دو جریان سیاسی مهم کشور هشدار می‌دهد که تندروهای اسب خود رابرای انتخابات زین کرده‌اند و آماده رسیدن به کرسی‌های سبز پارلمان دهم هستند. شیخ ناطق می‌گوید:« من شنیده‌ام و از نشانه‌هایش هم مشخص است که برخی جریان‌های تندرو و افراطی که من آن‌ها را قبول ندارم در برخی گروه‌های سیاسی با برنامه‌ریزی منسجم‌تری می‌خواهند در انتخابات مجلس آتی شرکت کنند.»

این دلواپسی و هشدار ناطق نوری را باید جدی گرفت. اصلاح طلبان و اصول گرایان اعتدالی بعد از انتخابات سال 92، تنها در سخنان خود دم از وحدت زدند و هیچ حرکت عملی برای محقق کردن این شعار انجام ندادند. آنها هنوز نتوانسته‌اند برای رسیدن به وحدت کلمه، مسیری را برای حل مشکلات خود پیدا کنند. اصلاح طلبان و اصول گرایان بر اساس ذات سیاسی خود دارای اختلافاتی با هم هستند اما در این میان ظهور جریانی به نام اعتدال باعث شده است تا آنها به هم نزدیک شوند و وجه مشترکی برای خود پیدا کنند.

آنها باید هرچه سریعتر، مسیر وحدت را برای خود مشخص کند تا اختلاف‌ها آنها را از هم دور نکرده است. جریان اعتدالی برای رسیدن به فتح کرسی‌های مجلس باید اختلافات خود را کنار بگذارند. آنها باید بدانند می‌شود برای شکست دادن جریان تندرو در کشور، لاریجانی و عارف را در یک لیست قرار داد و جریان اعتدال را با نیروهای اصلاح طلب و اصول گرا تشکیل داد.

ناطق نوری از برنامه ریزی منسجم نیروهایی که آنها را قبول ندارد برای انتخابات مجلس سخن به میان می‌آورد. به نظر می‌رسد جبهه پایداری، جریان مورد نظر ناطق نوری است. آنها بعد از انتخابات 92 برنامه ریزی گسترده‌ای را برای انتخابات مجلس دهم در دستور کار خود قرار دادند.

پایداری‌ها در اولین گام تلاش کردند مصباح یزدی را به عنوان یکی از رهبران جریان اصول گرایی جابیندازند، که با رحلت آیت‌الله مهدوی کنی زمینه این کار برای آنها فراهم شد و توانستند از شکاف ایجاد شده در رهبری اصول گرایان استفاده کنند و آیت‌الله مصباح را وارد رهبری اصول گرایان کنند و به گونه‌ای به دیگران تلقین کنند که بدون نظر «آیت‌الله قم نشین» وحدت اصول گرایی محقق نخواهد شد.

آنها در گام بعدی، تصمیم گرفتند خود را از گروه کوچک اصول گرا به گروهی بزرگ تبدیل کنند. به خاطر همین دست دوستی خود را به سمت حزب موتلفه و جمعیت ایثارگران دراز کردند و با این کار بخش اعظمی از اصول گرایان را با خود همراه کردند. پایداری‌ها با این کار ضعف‌های ساختار و کمبود نیروی انسانی خود را جبران کردند و حالا می‌توانند به تشکیل جبهه بزرگ اصول گرایی با مدیریت آیت‌الله مصباح یزدی امیدوار باشند.

پایداری‌ها و جریان تندرو اصول گرایی هم توانسته‌اند بخشی از جریان اصول گرا را با خود همراه کنند و هم از جریان اعتدال سبقت بگیرند و اگر جریان اعتدال فعالیت رسمی خود را در این زمینه شروع نکند قطعا بازنده بزرگ میدان سیاسی اسفند 94 خواهد بود.

اصول گرایان و اصلاح طلبان باید هشدار ناطق را جدی بگیرند. افتادن مجلس دهم به دست نیروهای تندرو یعنی پایان کار جریان اعتدال در کشور.. جریان اعتدال نباید اجازه دهد که اقلیت تندرو تبدیل به یک اکثریت شود. کنار گذاشتن اختلافات و شدت بخشیدن به فعالیت‌های انتخاباتی باید مهم ترین و اصلی ترین دستور کار جریان اعتدال باشد. دیگر زمان تعارفات سیاسی نیست و اسفند 94 نزدیک تر از هز زمانی به جریان اعتدال است.

باید دید این جریان سیاسی طی روزها و ماه‌های آینده چه تصمیمی برای فعالیت‌های خود خواهند گرفت.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.