.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هشدار پلیس فتا مازندران: کلاهبرداری از طریق کليک دزدی

 شمال نیوز: کليک دزدي يا « Clickjacking» روش هوشمندانه‌اي است که هکرها براي ترغيب کاربران به کليک کردن روي آيکن و يا فايلي ويروسي به کار مي‌گيرند.

رئيس پليس فتا استان مازندران در تشريح موضوع گفت: در اين روش کاربر بدون اين که بداند ممکن است با يک کليک کردن ساده چه اتفاقات ناگواري براي سيستمش رخ بدهد، در دام هکرها مي‌افتد.

سرهنگ محمد نژاد بيان داشت: اين تکنيک به شکل‌هاي مختلفي ظاهر مي‌شود؛ به عنوان مثال آگهي‌هاي تبليغاتي و يا جملاتي مانند «هرگز روي اين فايل کليک نکنيد» که مي‌تواند هر کاربري از مبتدي گرفته تا پيشرفته را دچار وسوسه براي کليک کردن کند. در اين ترفند امنيتي، ابزارهاي خاصي را براي در امان ماندن از اين آسيب اينترنتي ذکرمي‌کنيم.وي در ادامه ضمن بيان هشدار سايبري توصيه کرد :
- از کليک روي لينک‌هاي مشکوک پرهيز کنيد، اين گونه صفحات مخرب اغلب کاربر را به کليک روي لينک‌هايي ترغيب مي‌کند که توضيحاتي جذاب دارد.

-اين فايل مخرب اينترنتي ممکن است در قالب يک ايميل معمولي ارسال شود که لينکي را در خود دارد که به فايل ويدئويي حاوي خبري مهم و يا جالب مي‌رسد؛ اما شما تنها با کليک روي دکمه اجراي فايل تصويري به صفحه مورد نظر هکر منتقل مي‌شويد.
- اگر از مرورگر فايرفاکس استفاده مي‌کنيد ،پيشنهاد مي‌کنيم حتما افزونه NoScriptرا که براي وبگردي امن در فايرفاکس در نظر گرفته شده است، نصب کنيد؛ زيرا اين افزونه در مواردي که از اسکريپت‌هاي مخرب براي کليک دزدي استفاده شده باشد، از حملات ممکن جلوگيري مي‌کند. - پيش از کليک کردن روي لينکي در هر صفحه به بخش «URL» يا همان آدرس اينترنتي آن که با نگه داشتن ماوس روي لينک پديدار مي‌شود، دقت کنيد؛ اين آدرس يا بايد با آدرس اصلي وب‌سايت که در نوار آدرس مرورگر است، همخواني داشته باشد و يا با توضيحاتي که براي لينک مورد نظر نوشته شده است.
اين مقام انتظامي در خاتمه تصريح کرد: توصيه ما اين است که حتي اگر درصد کمي هم به آدرس لينک شک داشتيد، از کليک روي آن پرهيز کنيد.
در پايان سرهنگ محمد نژاد رئیس پلیس فتا استان مازندران اظهار داشت با توجه به افزایش این گونه کلاهبرداری ها ، هموطنان در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.irبخش "گزارش وب‌سایت‌های متخلف گزارش نمایند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 5.545 seconds.