.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
كمين كابوي ها براي شكار گاو هاي روستاي جنگلي
کابوي ها با شکار گاو هاي رها در سطح مناطق جنگلي آنها را سلاخي کرده و به فروش مي رساندند.

 شمال نیوز: کابوي ها با شکار گاو هاي رها در سطح مناطق جنگلي آنها را سلاخي کرده و به فروش مي رساندند. اعضاي اين باند با اقدامات مسلحانه خود باعث ايجاد نا امني در ميان دامداران حاشيه جنگل هاي منطقه مرکزي مازندران شده بودند.8 عضو اين دو باند مخوف در حالي که مسلح به تفنگ شکاري بودند در حاشيه مناطق جنگلي کمين مي کردند تا گاوهاي رها در جنگل ها را شکار کنند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از خبرگزاری پلیس، چندي پيش زني روستايي به نام فاطمه در حالي که ناراحت بود با مراجعه به ماموران پليس آنان را در جريان ناپديد شدن تعدادي از گاوهايش قرار داد.

اين دامدار در شکايت خود به پليس گفت: سال ها است که در حاشيه منطقه جنگلي امره زندگي مي کنم، تعدادي گاو و گوسفند دارم که از طريق آنها امرار معاش مي کنم. چند روزي بود که متوجه کم شدن چند راس از گاوهايم شده بودم اما احتمال مي دادم داخل جنگل باشند تا اينکه نگران شده و به جست وجوي آنها پرداختم. در حالي که همه اطراف را با دقت زياد گشتم اما هيچ اثري از گاوهايم نبود، احتمال مي دهم که به سرقت رفته باشند.با توجه به اين اظهارات و از آنجايي که در چند منطقه ديگر از مرکز مازندران نيز گزارش هايي درباره سرقت گاو ها مطرح شده بود، به دستور سردار مسعود جعفري نسب فرمانده پليس مازندران تيم ويژه اي از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت آگاهي مازندران با نظارت و هدايت سرهنگ رستمي تشکيل و تجسس هاي گسترده اي در اين باره آغاز شد.

براساس يافته هاي پليس، دزد يا دزدان با شکار گاوها بلافاصله اقدام به سلاخي آنها کرده و گوشت ها را با خود مي بردند.

نحوه کشته شدن گاوها و سلاخي آنها حکايت از آن داشت که دزدان يا قصاب هستند يا اينکه به اين حرفه آشنايي کامل دارند.

از سوي ديگر يافته هاي پليس مشخص کرد دزدان گروهي آشنا به مناطق جنگلي هستند و با توجه به اين اطلاعات بلافاصله بعد از سرقت، گوشت ها را خرد کرده و با خودرو هاي سواري منطقه را ترک مي کنند.

با توجه به اين اطلاعات ماموران دايره مبارزه با سرقت آگاهي مازندران اقدام به تله گذاري نامحسوس در مناطقي که احتمال وقوع سرقت در آينده داده مي شد، کردند.در حالي که اقدامات ماموران براي به دست آوردن ردي از دزدان ادامه داشت، پليس گزارشي از وقوع تيراندازي در اعماق جنگل هاي منطقه لاجيم دريافت کرد.کارآگاهان با احتمال اينکه شليک ها از سوي دزدان باشد، منطقه را به محاصره خود در آورده و عمليات گسترده اي را براي بازداشت آنها آغاز کردند.با کنترل خروجي هاي منطقه سرانجام پليس به سرنشينان يک خودروي نيسان آبي رنگ مظنون شده و آنان را تحت بررسي قرار دادند. با به دست آمدن گوشت تازه آخرين گاو شکار شده که به طرز ماهرانه اي در زير وسايل کابين خودرو پنهان شده بود، سرنشينان نيسان بازداشت و براي بازجويي و تحقيق به آگاهي منتقل شدند.در حالي که متهمان بازداشت شده با اظهارات ضد و نقيض خود سعي داشتند مسير تحقيقات کارآگاهان را به گمراهي بکشانند و خود را از اتهام سرقت تبرئه کنند. با به دست آمدن تفنگي که شکارها با آن انجام گرفته بود و ارائه ساير دلايل و مستندات ناچار لب به اعتراف گشودند و دزدي چندين گاو را به گردن گرفتند.براساس اعترافات اين دزدان، آنها هنگام عصر در حالي که هوا رو به تاريکي مي رفت سوار بر خودروي هاي سواري به عمق جنگل ها رفته و در محل هاي خلوتي به کمين مي نشستند. آنها که به تفنگ شکاري مسلح بودند يکي از گاوهايي که از بقيه چاق تر بود و داخل جنگل رها شده بود را انتخاب کرده و با اطمينان از خلوت بودن محل، اقدام به شليک مي کردند.

وقتي اين گاو روي زمين مي افتاد اين گروه که در ميان آنها يک قصاب وجود داشت بسرعت حيوان زخمي را کشته و گوشت آن را در اندازه هاي کوچکتر خرد کرده و داخل وانت يا سواري جاسازي مي کردند.

براساس اعترافات اين دزدان گوشت هاي گاوها را به مردان مالخر مي فروختند يا اينکه گوشت ها را در محلات خاصي با قيمت ارزا ن تر و تعاوني به فروش مي رساندند.در حالي که با دستگيري 4 عضو اين باند تصور مي شود ماجراي سرقت گاوها به پايان رسيده باشد بار ديگر گزارش هايي از سرقت گاو داخل جنگل به پليس مخابره شد. با توجه به احاطه پليس به اين مناطق در مدت زمان کمتري باند دوم دزدان گاوها شناسايي و بازداشت شدند.اعضاي اين باند علاوه بر هدف قرار دادن گاوها با تفنگ شکاري از شيوه کمنداندازي براي اسير کردن گاوها بهره مي بردند.

در اين روش براساس اعترافات 4 متهم جديد بازداشت شده در مناطقي که احتمال داده مي شد صداي شليک گلوله باعث لو رفتن آنها شود، از شيوه کمند اندازي با طناب استفاده مي کردند. در اين روش بعد از اسير کردن گاوها آنها را به درختان مي بستند و بعد اقدام به سلاخي مي کردند.

با توجه به اعترافات متهمان دو باند بازداشت شده، تاکنون راز ناپديد شدن 160 گاو داخل جنگل در مناطق جنگلي اطراف ساري،سوادکوه و مياندورود فاش شد.دزدان همگي از اهالي مازندران و ساکنان مناطق اطراف شهرهاي ساري، مياندورود و سوادکوه هستند. پرونده سرقت گاوها تاکنون 57 شاکي داشته و در همه اين موارد دزدان به سرقت ها اعتراف کرده اند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.342 seconds.