.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دو شرکت نفتی ایران ازفهرست تحریم ها خارج شد

 شمال نیوز: اتحادیه اروپا دو شرکت نفت ایرانی را از فهرست تحریم های خود خارج کرد. این اقدام اتحادیه اروپا نخستین اقدام این چنینی از زمان دستیابی هفت کشور بزرگ جهان به جمع بندی هسته ای در وین است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، شرکت عملیات و مدیریت پتروپارس و شرکت مهندسی منابع پتروپارس که در فهرست تحریم های اتحادیه اروپا قرار گرفته بوده ند اردیبهشت امسال با این استدلال  که  برای قرار دادن آنها در فهرست تحریم ها مدرک کافی وجود ندارد از دادگاه اتحادیه اروپا فرجام خواهی کرده بودند .

این شرکت ها بخشی از یک گروه هستند که مشغول استخراج گاز طبیعی در میدان گازی پارس جنوبی هستند. خبر دیگر اینکه  شورای اتحادیه اروپا ، اولین اقدامات حقوقی برای اجرای برنامه جامع اقدام مشترک را که 24 خرداد  در وین درباره برنامه هسته ای ایران به دست آمد آغاز کرد.

مصوبات شورا به قانون اتحادیه اروپا تبدیل و در روزنامه رسمی منتشر خواهد شد. شورای امنیت اخیرا با صدور قطعنامه ای جمع بندی مذاکرات هسته ای را تصویب کرد.

این قطعنامه،‌ راه را برای رفع محدودیت هایی که در حال حاضر بر ایران می شود، هموار کرده است.
همزمان با این اقدام اتحادیه اروپا ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در حاشیه نشستی با سیاست گذاران اروپایی اعلام کرد، این اتحادیه باید تا ابتدای سال 2016 گفتگوهای سطح بالا با ایران را در زمینه انرژی و تجارت آغاز کند.

فدریکا موگرینی هفته پیش با محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در تهران درباره اجرای جمع بندی مذاکرات هسته ای گفتگو کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.78 seconds.