.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یک طرفه شدن جاده چالوس لغو می‌شود
استاندار البرز از اجرای پروژه‌ای خبر داد که در صورت تکمیل، طرح یک طرفه شدن جاده چالوس لغو می‌شود.

 شمال نیوز: استاندار البرز از اجرای پروژه‌ای خبر داد که در صورت تکمیل، طرح یک طرفه شدن جاده چالوس لغو می‌شود.

سیدحمید طهایی امروز در گفت‌وگو با فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز تبدیل به پل ارتباطی پایتخت با حدود 13 استان شمالی، شمال غربی و غربی کشور شده است، به همین دلیل شاهد هستیم که محورهای مواصلاتی البرز جزو پرترددترین جاده‌ها و آزادراه‌های کشور به شمار می‌آید و این در حالی است که بسیاری از محورهای البرز کشش این حجم از خودرو را ندارد.

عالی‌ترین مقام اجرایی در استان البرز افزود: به عنوان نمونه جاده چالوس به دلیل اینکه استان‌های تهران و البرز را به استان‌های شمالی کشور متصل می‌کند، یکی از مهمترین محورهای ملی و جاده‌های شلوغ کشور به شمار می‌آید.

طهایی بیان داشت: با توجه به اینکه جاده کرج – چالوس دیگر گنجایش و ظرفیت تحمل بار ترافیکی را ندارد، در روزهای تعطیل، این محور یک طرفه می‌شود، یک‌طرفه شدن جاده چالوس مشکلاتی را برای مردم استان البرز به ویژه روستاهای حاشیه جاده ایجاد کرده و باید راهکارهای برون از این مشکل اندیشیده شود.

استاندار البرز ادامه داد: در همین راستا طرح‌هایی برای ایجاد راه‌های جایگزین در دستور کار قرار دارد که یکی از مهمترین این طرح‌ها، احداث جاده نوجان – آتشگاه است که از سال گذشته اعتبارات لازم برای احداث این راه تخصیص یافته است.

طهایی اعلام کرد: هم اکنون کار احداث جاده نوجان – آتشگاه بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بهره‌برداری از این طرح، بخش مهمی از ترافیک منطقه را کاهش می‌دهد.
وی اظهار داشت: پس از بهره‌برداری از این محور، دیگر جاده چالوس یک طرفه نخواهد شد و مشکلاتی که این یک طرفه شدن برای مردم ایجاد می‌کند، برطرف می‌شود.

 عالی‌ترین مقام اجرایی در استان البرز اعلام کرد: محور جایگزین دوم مربوط به محور شمشک – دیزین است که در مرحله بهسازی و نوسازی قرار دارد و مقرر شده که در زمان اوج ترافیک، بخشی از خودروها به این محور هدایت شوند.

طهایی همچنین اظهار داشت: از سوی دیگر دولت اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال را ادامه آزادراه همت در نظر گرفته و مقرر شده است که با احداث کمربندی جنوبی و شمالی کرج، بخشی از خودروهای در حال تردد این محور وارد جاده چالوس شده و سپس با استفاده از کمربند شمالی کرج، مسیر خود را ادامه دهند.

وی اظهار امیدواری کرد، اجرای طرح‌های فوق بار ترافیکی استان البرز به ویژه در جاده چالوس را تا حد چشمگیری کاهش دهد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.062 seconds.