.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
علت حمله به لاریجانی در مجلس چیست؟
دفاع تمام قد نماینده شمالی از لاریجانی
شمال نیوز: علت مخالفت دسته ای دیگر از وی، کدخدامنشی هایی است که آقای لاریجانی در جریان رویدادهای داخلی و خارجی به نفع نظام می کند. به عنوان نمونه به دلیل اشرافی که وی به پرونده هسته ای داشته و تقریبا در همه این سال ها چه در جایگاه دبیر شورای عالی امنیت ملی

نماینده مردم لاهیجان در خانه ملت می گوید: «دو، دو» گفتن در خلال سخنرانی کسی در مجلس به معنای «هو کردن» اوست.نتیجه تصویری برای ناراحتی لاریجانی

به گزارش شمال نیوز، ابوذر نديمي در گفت و گو با خبرآنلاين درباره دليل حمله برخي اعضاي تندرو طيف پايداري در مجلس به رئيس پارلمان اظهار كرد: سه نكته اساسي در كاركرد نمايندگي مجلس مطرح است كه اولين آن «رعايت اخلاق» است.

وي افزد: نماینده مجلس طبق قوانین، انتظارات مردم و همچنين تعاریفی که امام(ره) و رهبری از شخصيت نماينده داشته اند، باید الگو باشد. بنابراين بيان هر جمله و کلمه ای که در دایره اخلاق نگنجد، خلاف است.

نديمي با بيان اينكه مولفه ديگر نمايندگي توجه به قانون است، يادآورشد: همانطور که شان مجلس مهم است، شان رياست مجلس نيز از اهميت خاصي برخوردار است كه حتما بايد از سوي نمايندگان حفظ شود.

وي مولفه ديگر نمايندگي را افکارعمومی عنوان كرد و گفت: از دیدگاه افکار عمومی رفتارهاي تند، افراطي و اهانت آميز قابل قبول نیست. مردم حتي به رؤسای جمهور سابق نيز احترام می گذارند. چون آن ها 8 سال رئیس جمهور بوده اند و كسي نمی تواند دوره مسئوليت آن ها را انكار كند.

نديمي با بيان اينكه نقد روش ها و رويكردها، با رعايت احترام و انصاف پذيرفتني است، تصريح كرد: اما نقد روش ها دلیلی برای فحاشی و هتاكي نيست و از اين رو، قرآن نيز به صراحت دادن لقب زشت به یکدیگر را نهی می کند و مي فرمايد یکدیگر را مورد تمسخر قرار ندهید. بنابراين اينگونه رفتارهاي افراطي به منزله خروج از دین، اخلاق، پارلمان و افکارعمومی و همچنين عدول از فرمایشات رهبری است که همواره صریحا اين گونه رفتارها را نهی مي كنند.

وي با ذكر مثالي از مشي و روش رهبر انقلاب در حمايت از تيم مذاكره گننده كشورمان خاطرنشان كرد: درباره القابی که عده ای به تیم هسته ای دادند، ديديم كه رهبری عکس آن را فرموده و گفتند این ها خائن نیستند بلکه امین، غیور، شجاع و متدین هم هستند.

وي تاكيد كرد: ما باید ياد بگيريم به یکدیگر احترام بگذاريم هر چند ممکن است افکار هم را قبول نداشته باشیم.

اين عضو فراكسيون رهروان ولايت همچنين در پاسخ به سوالي که به سخنان رهبري در ديدار نمايندگان اشاره داشت که درباره به كار بردن دو -دو هاي بي مورد در مجلس تذكر داده بودند اما بعضا هنوز اين رويه از سوي برخي نمايندگان مشاهده مي شود، تصريح كرد: ما بايد بتوانيم اين «دو، دو گفتن ها» را در مجلس مديريت كنيم. ما در رای گیری‌ها ممکن است بگوییم 2 یا 4 که آن جا مفهوم خودش را دارد و به معنی اظهار نظر مخالف یا موافق است. اما اگر نسبت به حرف یا نطق کسی «دو، دو» کنیم به مفهوم «هو کردن» اوست كه زشت ترین کار است و ملت اين را از نمايندگان مجلس برنمی تابند. چون مجلس، خانه ملت است و صداها و افکار مختلف در آن وجود دارد و هرکس حق دارد، نظر خودش را اعلام کند. ما تک صدایی نداریم و باید به یکدیگر احترام بگذاریم. هر چند كه معنای احترام، اطاعت كردن هم نیست و ممکن است هر كس نظر خودش را داشته باشد.

نديمي در پاسخ به اين سئوال كه دليل حمله به لاريجاني و اهانت به رئيس مجلس چيست؟، خاطرنشان كرد: به نظر مي رسد، مخالفان به سه دليل به دكتر لاريجاني اعتراض دارند و در واقع سه دسته هستند. عده اي از اين معترضان در دولت گذشته ريشه دارند و دليل مخالفتشان، داستان های فی مابین دولت قبل و آقاي لاريجاني است. علت مخالفت دسته اي ديگر نيز کدخدامنشی هایی است که آقای لاریجانی در جريان رويدادهاي داخلي و خارجي به نفع نظام می کند. به عنوان نمونه به دلیل اشرافی که وي به پرونده هسته ای داشته و تقریبا در همه این سال ها چه در جايگاه دبير شوراي عالي امنيت ملي و چه در جايگاه رياست 7 ساله خود بر قوه مقننه، به ایشان می گویند که کدخدامنشی نکنید و طرف ما باشيد.

اين نماينده مجلس اضافه كرد: دسته سوم مخالفان و مشکلی که آن ها با رئیس فعلی مجلس دارند، این است که آقای لاریجانی بیشتر به مصلحت نظام می اندیشد. اما این آقایان به دنبال منفعت حزبی هستند كه جایگاهي ندارد. چون زماني كه همه چیز را از دیدگاه حزبی نگاه کنیم، تنگ نظری پیدا مي شود. هر نماينده بر اساس سوگندي كه در مراسم تحليف ياد كرده، بايد حافظ مصالح، منافع و حقوق ملی باشد. بنابراین وظیفه ما حفظ مصالح حزبی نیست، بلکه حفظ مصالح ملی است. آقای لاریجانی بسیاری از هزینه هایی که می دهد از این منظر است وگرنه موضع مخالف گرفتن، کار ساده ای است. بنابراین، سه گانه ای که در مخالفت با آقای لاریجانی شكل گرفته از دیدگاه وقوف، مصلحت انديشي و سابقه وي درحفظ منافع نظام است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

بامداد 9 مرداد 1394
لاریجانی در زمان ریاستش کاری برای مناطق شمالی نکرد همچنین به رفتار سیاسی او نقد جدی وارد است بخصوص در زمانی که ریاست صدا وسیما را در اختیار داشت(البته شاید از وضع کنونی بهتربود) اما باید تقوا داشت ومنصف بود چرا که دلواپسان مجلس بخصوص پایداری ها شورش را در آورده اند.اینهمه بی حرمتی و پرده دری حق لاریجانی نبوده ونیست.
نا شناس 9 مرداد 1394
الکی میگه!!!!!!!!!!!!!!!!
محمد 10 مرداد 1394
بازماندگان دولت محمد احمدی نژاد هستند نگران نباشید . مردم چند ماه دیگر جوابشان را خواهند داد.
نا شناس 10 مرداد 1394
من خودم با اقای لاریجانی موافق نیستم
اما ایشون انصافا ادم انقلابی و مطیع رهبری هستن
اینجور برخوردا واقعا اجحافه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.256 seconds.