.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آقازاده‌ها از کی آقازاده می‌شوند؟
شمال نیوز: مسئولان کشور و لشگری اگر از همان روز اول رسیدن به قدرت به فرزندان خود آموزش دهند که شغل آنها هیچ مزیتی نسبت به دیگر افراد ندارد ما به زودی شاهد ریشه کن شدن آقازادگی در کشور خواهیم بود.

شمال نیوز: مصطفی داننده - در لغتنامه دهخدا، آقازاده این‌گونه معنا شده است:«زاده آقا. فرزند مردی بزرگ ، و بیشتر فرزندان سادات علوی و مجتهدین .»

چند سالی است اما این واژه با دگرگونی بزرگی روبه‌رو شده است و وقتی مردم با این کلمه روبه‌رو می‌شوند همه به فرزند مسئولی فکر می‌کنند که از رانت ویژه پدر استفاده کرده است. این روزها «آقازاده » بودن در جامعه به شدت بار منفی دارد و بسیاری تلاش می‌کنند که از آن فرار کنند. برخی سوءاستفاده‌ها از سوی فرزندان برخی مقامات کشوری باعث شده است تا مردم به این فرزندان نگاه منفی داشته باشند و تصور کنند تمام این افراد از موقعیت‌های پدران خود سوءاستفاده می‌کنند. یکی از مهم ترین این سوءاستفاده‌ها، استفاده از رانت پدر است.

جایگاه پدر خانواده باعث می‌شود فرزندان به خود اجازه می‌دهند با این جایگاه به اهداف خود برسند.

آنها از کودکی یادگرفته‌اند که با دیگر افراد جامعه فرق دارند و می‌توانند از راه‌هایی استفاده کنند که دیگران حق استفاده از آن را ندارند. برای اثبات این حرف می‌خواهم با مثالی شکل گرفتن تفکر آقازادگی در این افراد را برای شما در این نوشتار شرح دهم. حتما تا به حال شما هم در مراسمی شرکت کرده‌اید که مسئولان مملکتی و نظامی در آن حضور دارند. این مراسم می‌تواند نماز جمعه، مراسم مذهبی و ملی مانند مراسم محرم یا سفرهای استانی روسای کشور باشد.

در این مراسم برگزار کنندگان با میله‌های آهنی به خاطر مسائل امنیتی میان مردم و مسئولان فاصله ایجاد می‌کنند. این رسمی است که در هر مراسمی شاهد آن هستیم.

مسئولانی که در این جایگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند، فرزندان را نیز با خود همراه می‌کنند. این فرزندان دست در دست پدر از مسیر ویژه مسئولان وارد مراسم می‌شوند و از مراسم استفاده می‌کنند. این درست همان لحظه‌ای است که جرقه آقازادگی در ذهن این افراد زده می‌شود.
آنها در این مسیر به این فکر می‌کنند که حتما نسبت به دیگر افرادی که در این مراسم حضور دارند، ویژگی مهم تری دارند که می‌توانند بدون تحمل هیچ سختی، فشار و حتی له شدن در زیر فشار جمعیت در مراسم مهم کشور شرکت کنند.

آنها در همان روز می‌فهمند پدر آنها می‌تواند کارهایی انجام دهد که دیگر پدران توانایی انجام آن را ندارند. تقریبا می‌توان گفت که مسئولان کشوری و لشکری خود کمک بسیاری به رشد آقازادگی در کشور می‌کنند. چه کسی گفته است که فرزندان مسئولان باید در مکانی حضور داشته باشند که جایگاه مسئولان است؟ آیا آنها هم مسئول هستند؟ آیا خون آنها رنگین تر از فرزندان دیگر آحاد جامعه است؟

واقعا چه ایرادی دارد که پدر از مسیر مسئولان وارد مراسم شود و پسر مثل دیگر افراد وارد مراسم شود و همچون آنها در جایگاه عادی بنشیند. از سید احمدخمینی(فرزند سید حسن) و فرید الدین حداد عادل تا فرزندان احمدی نژاد و هاشمی رفسنجانی همه و همه این مسیر را طی کرده‌اند. آنها در جایگاهی نشسته‌اند که جای آنها نیست. گویی ضرب المثل قدیمی «از فضل پدر تو را چه حاصل؟» برای آنها صدق نمی‌کند.به همین سادگی ذهنیت آقازادگی در ذهن فرزند مسئولان شکل می‌گیرد.

مسئولان کشور و لشگری اگر از همان روز اول رسیدن به قدرت به فرزندان خود آموزش دهند که شغل آنها هیچ مزیتی نسبت به دیگر افراد ندارد ما به زودی شاهد ریشه کن شدن آقازادگی در کشور خواهیم بود. این روزها فرزندان مدیران میانی کشور نیز به واسطه پدران خود را آقازاده می‌دانند در حالی که در سال‌های دور آقازادگی کلمه محترمی در میان ما ایرانیان بود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ش اطاقسرایی 9 مرداد 1394
چندمزیت اقازاده ها هنوز به سن بلوغ نرسیدن رفتن مکه اما ماجماعت کشاورز وقتی اینقدرباید جان بکند تابه سن 60 و70 برسیم ازشکم خرج زن بچه بزنیم بریم مکه لباسشان همش کت شلوار رضاخانی اما ما دردومرحله یکی درزمان دامادی یکی هم سر پیری اونها باسرویس ماشین دولتی به مدارس غیرانتفاعی میروند دانشکاه ازادبورسیه خارج اماما مدارس دولتی باخط یازده اکرپایمان به دانشکاه برسه دولتی یاعملی کاربردیه اقازاده سواربهترین ماشینه مااخرش پیکان اخرش پراید اخراخرش پژوه یاسمند اما اما سفرماپرپرکت و شلوغ و اخرمامشخصه
نا شناس 9 مرداد 1394
دهخدای عمرقدنداد تااقازاده امروز راتفسیرکند
نا شناس 8 مرداد 1394
این نوشتار علمی و کارشناسی نیست از سر حقارت است.جناب رمدانی لطفا همین تیتر باشد، تیتر قشنگ و مهمی است اما محتوایش علمی و کارشناسی و آسیب شناسانه باشد لطفا تکریم و حرمت خوانندان متن را هم در نظر بگیرید.سچاسگزارم.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.144 seconds.