.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آرمان روحاني؛ اقتدار ايران ، عزت اسلام و اعتلاي مردم
* عليرضا يونسي رستمي
آرمان روحاني؛ اقتدار ايران ، عزت اسلام و اعتلاي مردم

شمال نیوز: عليرضا يونسي رستمي - در24 خرداد 1392 بيش از 73 درصد از واجدين شرايط در سر صندوق هاي راي حاضر شدند تا در برهه اي حساس از حيات سياسي اين ملت رشيد، با حق انتخاب خود تصميمي اتخاذ نمايند كه حاصل آن استقرار، تثبيت واستمرار اعتماد، اميد، آرامش به آينده كشوردر مقايسه با وضعيت دولت قبل باشد. مردم از ميان شش كانديداي رياست جمهوري به مردي از جنس خود راي دادند وشعارهاي او را آيينه مطالبات خود مي دانستند، بدين گونه بود كه روحاني، روحانيِ صادق، تحصيل كرده ي دانشگاه و حوزه ، عالم ، سياستمدار، انقلابي، در قامت روشنفكر متدين عاقل و معتدل، مورد اعتبار و اعتماد مردم قرار گرفت و با اختلاف آراي چشمگير در مقايسه با فرد دوم ازجانب مردم به رياست جمهوري اسلامي ايران برگزيده شد و با تنفيذ راي ملت توسط رهبري فرزانه انقلاب رسما سكاندار هدايت دولت، ‹‹ با انتخاب وزراء ، استانداران و... ›› گرديد. او در شعارهاي انتخاباتي اش وعده هايي داده بود و مردم، منتظرِ عملِ به آنها بودند. اندك اندك، شعارهاي آْقاي روحاني، رنگ عمل به خود گرفت. او گفته بود مردم از تورم لجام گسيخته ناراحت اند، لذا تورم 46 درصدي را به حدود 16 درصد كاهش داد. او گفته بود كه اقتصاد كشور در ركود اقتصادي سختي بسر مي برد. رشد منفي 6/5 درصدي كشور را به نزديك 2 درصد مثبت ارتقاء داد . او در حوزه انرژي هسته اي نيز گفته بود كه هم سانتريفيوژ بايد بچرخد وهم چرخ اقتصاد مردم، اوگفته بود در سياست خارجي تعامل بايد جايگزين تقابل شود و... اما او به بسياري از وعده هايش دراين حوزه نيز عمل كرد. دكتر روحاني در موضوع انرژي هسته اي نيز با انتخاب تيمي كارآمد وخبره ، شجاع و مومن، اقدامي ماندگار و بسيار ارزشمند را از خود بيادگار گذاشت كه به نقل از روزنامه گاردين بزرگترين دستاورد ديپلماتيك قرن 21 قلمداد شد . از جمله اين دستاورد ها مي توان به موارد زير اشاره نمود.

1- پيروزي ديپلماسي برجنگ
2- رفع تحريم هاي ظالمانه
3- بهبود مناسبات ايران با كشورهاي منطقه و جهان
4- افزايش جايگاه و شخصيت ايران در محافل بين المللي
5- حفظ كليت صنعت هسته اي ايران
6- آزادي دارايي هاي بلوكه شده ايران
7- گشوده شدن مناسبات اقتصادي و سياسي كشور در ابعاد جهاني ومنطقه اي
8-برخورداري ايران از گسترش علم و پيشرفت هاي علمي در حوزه انرژي هسته اي و ساير فناوري هاي روزآمد
9-استمرار فعاليت همه مراكز هسته اي
10 – ذليل نمودن اسرائيل در عرصه بين المللي
11-پيروزي اراده ، ايمان ، پايداري ، مقاومت و عقلانيت بر تهديد وتحريم و تزوير
12-و ...

روحاني با درك واقعيت هاي نظام بين المللي وخواسته هاي به حق مردم عزيز ايران كه تجلي اش در شعارهاي رئيس جمهوري خودنمايي نمود وتلفيق صحيح آن با آرمان هاي انقلاب مقدس اسلامي وحركت بر محور اعتدال در 23 ماهه گذشته توانست هم چرخ زندگي مردم و هم چرخ سانتريفيوژ را بچرخاند ...
او همچنان با هدايت هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي، كشور را از شرايط تهديد خارج كرد. اميد مردم را به آينده گسترش داد. ارزش پول ملي را در مقايسه با ارزهاي خارجي تثبيت نمود. هزينه سلامت مردم را بشدت كاهش داد و ...
او ثابت نمود كه مي توان با قوّتِ ايمان و سلاح توكل و عقلانيت وتدبير با دشمنان در پاي ميز مذاكره نشست وحرف هاي ملتي بزرگ و برخوردار از تاريخي عظيم و فرهنگي بي بديل را با اطمينان خاطر و بي دلهره و بي محابا و با تكيه بر حمايت اين ملت عزيز مطرح كرد و از حقوقشان عالمانه، شجاعانه، مومنانه وصادقانه دفاع و صيانت نمود.
او به جهانيان ثابت كرد كه ايران و ايراني اهل قدرت منطق است و نه اهل قدرت بمب اتم. ايران و ايراني محور گفتگو و عقلانيت است و نه محور شرارت، ايران و ايراني با ظلم وظالم بيگانه است وايران وايراني با تدبير بر تهديد پيروز است . 

* معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 9 مرداد 1394
واقعه اینقدر وقت داری که مقاله بنویسی؟
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 10 مرداد 1394
نه خوده رمدانی مینویسه به اسم یونسی میده بیرون
کارش مگه چیه؟ بیکاره دیگه
شمالي ريكا 10 مرداد 1394
واقعا جاي تاسف داره بعد از 2 سال و خورده اي هنوز تكليف فرمانداران و بخشداران رو نتونسته مشخص كنه بعد اينجا از سر بيكاري ميشينه مقاله مينويسه.وا مصيبتا ك معلوم نيست در استان مازندران چ خبره واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
احمد عباسی 10 مرداد 1394
متاسفانه اخلاق و ادب وصداقت برای بعضیها بی ارزش و بی معنی شده است.بنده از شاگردان استاد یونسی بودم .اکنون ارشدم را گرفته ام هنوز دلم برای کلاسهای استاد تنگ شده است. ایشان برایم پدرو مربی و استاد ودوستی دلسوز بوده است .من همچنان افتخار میکنم که شاگرد ایشان بوده ام .متاسفم برای افرادی که بویی از معرفت و ادب نبرده اند.
حامی دولت تدبیر و امید 10 مرداد 1394
کاری که ظریف با اسراییل کرد احمدی‌نژاد نتونست انجام بدهد، احمدی نژادی که براحتی ۱۶ میلیارد تومن از بیت المال رو برای دانشگاه خودش برداشت و با سوء مدیریت میلیاردها دلاربه کشور خسارت زد.
حالا بعضی ها که از عملکرد های دولت تدبیر و امید خشمگین هستند علیه دولتمردان دولت روحانی مطلب می نویسند اینها جزو همون افرادی هستند در دولت قبل با اون همه فساد، صم بکم نشسته بودند الان دوباره زبون در آوردند
سید محسن 10 مرداد 1394
من میخوام جواب آقای بزرگوار" روایتگر" رو بدم ولی یه جور دیگه ، اینکه مردم وضعیت زندگی شون بد شده قبول ، ولی سیاست های غلط کی باعث بوجود آومدن این وضع شده ؟؟ روحانی ؟ نه... یونسی ؟؟؟ نه گلم ... این بلایی که بر سر مردم عزیز ایران اومد حاصل هشت سال سیاست غلط عزیز دلمون آقای احمدی نژاد بوده ، باور نداری؟؟ می خوای با آمار و ارقام یاداوری کنم ؟ می دونستی دولت احمدی نژاد به لحاظ مالی و فروش نفت ، در صدر دولت های انقلاب بوده ؟ خوب حالا پول نفت چی شد؟ ها؟ صرف واردات یه سری کالاهای بنجل از چین و ... میدونی وضع تولید تو این هشت سال به کجا رسید؟ خودم میگم تولید کننده ایرانی نیست و نابود شد... میدونی بنا بر آمار ، کدوم دولت لقب فاسد ترین دولت رو به خودش اختصاص داد ؟ نمی دونی ؟ خودم بهت میگم : احمدی نژاد... بابت چی ؟ بابک زنجانی ( دو و خورده ای میلیارد دلار ) ، مه آفرید امیر خسروی ( 3000 میلیارد تومان اختلاس ) ، محمد رضا رحیمی معاون اول دولت محمود احمدی نژاد ( زندانی)، بقایی معاون اجرایی حاج مجمود ( زندانی ) ، ماجرای دکل های گم شده در دولت احمدی نژاد ،حساب بانکی وزیر نفت و وزیر فرهتگ دولت ذهم در برزیل ، اختلاس های بی حساب و کتاب در جزیره آزاد قشم و ... ( این داستان های غارت بیت المال همچنان ادامه دارد )
آره راست میگی برادر روایتگر ، مردم اوضاشون خوب نیست ولی تمام این بدبختی ها علتش از اون جاییه که در بالا گفتم .
واسه من همین بسه که بنیامین نتانیاهو از این توافق به عنوان " اشتباه تاریخی یاد کرد "
علی الهی 10 مرداد 1394
درود بر سردار بی نام و نشان سالهای مجاهدت جوانمردانه در کردستان مظلوم من افتخار میکردم که تحت فرماندهی ایشان در کردستان مشغول خدمت بوده ام.پیشمرگه های عزیز کردی که ایشان را میشناخته اند.همیشه از حسن خلق ومتانت و شجاعت آقای یونسی به نیکی یاد میکرده اند.
ناصر شکور 10 مرداد 1394
آقای یونسی جندسالی است که در همسایگی ما زندگی میکند ایشان در یک طبقه آپارتمان در یک مجموعه جند واحدی سکونت دارد.همه اهالی محل از پاکی و صداقت و کارگشایی و دلسوزی ایشان میگویند.این چند کلمه را بعنوان شاهد نوشتهام .مردم محله میگویند که مسئولی مردمی است.بسیاری از مواقع من اورا در صف نانوایی میبینم.خداوند امثال اینها را برای خدمت نگهدارد.الهی آمین



احمد علی مومنی 11 مرداد 1394
من اولین بار آقای یو نسی را در اسلام آباد غرب در استان کرمانشاه در زمان آزادی آزاده های جنگ دیده ام برایپیگیری اسیر خودمان رفته بودم .شنیده بودم یک نفر مازندرانی اینجا هست وکارهای اسرا را نیز پیگیری میکند.از آن زمانکه با او آشنا شدم تا الان که سالها شاید حدود بیست و چهار سال میگذرد هنوز اخلاقش ورفتارش مثل همان موقع مودب متواضع جدی وصادق وپاک میباشد.ما باید قدر انسانهای خوب را بدانیم تا خوبی را گسترش دهیم.
نا شناس 11 مرداد 1394
بنده به آقای یونسی که عمرش را یعنی ازجوانی تا به امروز در سنگرهای سخت به اسلام و انقلا ب خد مت کرده است.بعنوان یک انسان افتخار میکنم .من کارمند آموزش و پرورش هستم.روزی پرونده تحصیلی پسرش را در محل کارم بدلیل جایگاه کاری ام مطالعه کردم .خیلی تعجب کردم که یک دانش آموزاینهمه نقل و انتقال داشته تا آنجا کهیادم میاید همه اش مناطق محروم بوده وقتی کنجکاو شدم دیدم پدرش درآن مناطق حضور دارد.واقعا اینها درشرایط خطر زحمت کشید ه اند.درود بر انسانهای خوب




اموزش و پرورش
پوران دخت اعلا 11 مرداد 1394
همین قدر بگویم که من این خانواده را از نزدیک میشناسم .تحصیلکرده .وبامعرفت وپاک و دلشان برای دین و کشور و مردم میسوزد.خانوادگی انسانهای باشرفی هستند.
عباس رحمتی 11 مرداد 1394
از کارکنان استانداری هستم.فقط یک جمله میگویم درود بر استاد اخلاق و صداقت یونسی عزیز
احمد احمد پور 11 مرداد 1394
یونسی را از صمیم قلبم دوست دارم.وبه این دوستی افتخار میکنم.مطلب مقاله نیز خیلی خوب است.ایشان واقعیت را نوشته اند.
حسین علی مهدوی 11 مرداد 1394
وظیفه معاونت سیاسی اقتضا میکند که به مسائل سیاسی روز نیز بپردازد .که آقای یونسی بخوبی به عمل آقای زئیس جمهور به شعارهای انتخاباتی اش در این مقاله اشاره نموده است که قابل استفاده است.ممنوع آقای یونسی . من سعی کرده ام همه مقاله های شما را بخوانم.بنظرم همه اشان مورد بهره برداری بوده است.دست مریزاد
رستم ملاحی 11 مرداد 1394
دوست محترم طرفدار احمدی نژاد که نمیتوانی حقیقت را درک کنی.تو حق نداری دروغ بگویی.زنده بودیم واحمدی نژاد وفساد دولتش را دیدیم.خودت را به کوچه دروغ هدایت نکن که با دروغ .دروغگو در مسیر شیطان قدم بر میدارد.
هم استاني 11 مرداد 1394
با سلام خدمت دوست عزيز ،در دولت قبل بزرگترين اختلاسها انجام شده، بيشترين تورم ،بيشترين در امد نفتي كه معلوم نيست چي شد و كلي از پول هاي خصوصي سازي به خزانه واريز نشده ودكل نفتي گم ميشه وچند معاون احمد نژاد به خاطر اختلاس تو زندان هستن و ...بعدش از اين آقا داري طرفداري مي كني و اين همه دروغ در مورد آقاي يونسي كه داره در اين وضعيت داره كار جهادي انجام ميده
همشهري 11 مرداد 1394
خدمت روايتگر عزيز ، انصاف هم چيز خوبي است اگر بعضي ها داشته باشند . همانطوري كه از نامت پيداست شما راوي هستي آنکه حکایتی از دیگری نقل کند(روایت کننده) ، پس از خودت چيزي نداري ، لازم است بداني كه حكايت را به اشتباه به شما رساندند كه روايت كني ، واگر اندكي از سابقه خدماتي كه آقاي يونسي به اين نظام وانقلاب كرده را بداني از روايت خودت شرمنده مي شي . ايشان جزو سربازان امام زمان هستند كه در بهبهه جنگ تحميلي و دوران جولان دهي گروهكهاي تروريستي در غرب كشور جان فشانيها كردند. تا روايت كننده هايي امثال شما الان بدون هيچ دقدقه اي سخنان كذب را روايت كنند . متاسفم براي شما كه الت دست شده ايد .
عباس 11 مرداد 1394
روايتگر عزيز من چندين بار با آقاي يونسي برخورد داشتم آدم اينقدر خاكي نديدم با وجود اين كه مرا نمي شناخت برام بلند شد وتا اونجايي كه توانست كار منو پيگيري كرد و در آ خر تا در اتاق كارش منو بدرقه كرد و بعدش اومدم بيرون يه خورده در موردش پرسو جو كردم( چون همچين مسئولي نديده بودم) ديدم اكثر افراد به نيكي ازش ياد مي كنند درود بر آقاي يونسي هميشه موفق و سلامت باشي
نا شناس 10 مرداد 1394
آقای رمدانی چرا کامنت های مارو نمیذاری؟؟؟؟؟
حق نظر بردبار 11 مرداد 1394
مقاله قابل استفاده ای بود .اگر به وضعیت قطعنامه هایی که بر علیه ایران تصوبب شد هم اشاره ای می شد.شاید بهتر می بود .اما دست نویسنده بقول معروف درد نکند ازنوشتن این مطلب ارزنده .ممنونم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.057 seconds.