.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وضعیت نابسامان ورزش دانشگاه‌های مازندران

 شمال نیوز: رئیس هیئت ورزشهای دانشگاهی مازندران با بیان اینکه وضعیت ورزش در دانشگاه‌های مازندران نابسامان است،گفت: در آخرین برآورد از فدراسیون ملی دانشجویی، استان مازندران با این همه پتانسیل در مسابقات برون‌مرزی تقریبا بدون نماینده بوده و گویا هیچ دانشجوی ورزشی داخل استان وجود نداشته است.

 به گزارش شمال نیوز؛ حسین ذبیحی با تاکید به لزوم توجه به ورزش در دانشگاه‌ها اظهار داشت: در دانشگاه‌ها وقت زيادي را صرف برنامه‌ريزي‌هاي علمي و تحقيقاتي مي‌كنيم، اما توجه به امر ورزش که عامل مهمی برای آمادگی جسماني و سلامت نسل جوان برای حرکت در مسير توسعه علمي است،مغفول مانده است.

رئیس هیئت ورزشهای دانشگاهی مازندران بر لزوم همت دانشجویان برای پرداختن به امور ورزشی تأکید کرد و افزود: سلامت جسمی، ‌روانی و فکری دانشجویان با پرداختن به مسائل ورزشی تضمین شده و سبب کاهش استرس و تخلیه هیجانات جوانی، به شیوه درست و منطقی خواهد بود.

وی با بیان اینکه تعداد 186هزار و 543نفر دانشجو در سطح دانشگاه‌های مازندران در حال تحصیل هستند،گفت: اما از این تعداد حدود 30درصد از دانشجویان ورزش می‌کنند.

ذبیحی شرایط ورزش در دانشگاه‌های مازندران را نامساعد دانست و افزود: در آخرین برآورد از فدراسیون ملی دانشجویی، استان مازندران با این همه پتانسیل در مسابقات برون‌مرزی تقریبا بدون نماینده بوده و گویا هیچ دانشجوی ورزشی داخل استان وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه از بدو ورودم تا کنون درگیر ابتدایی‌ترین مسائل هیئت بوده و هیچ آمار درستی از تعداد دانشجویان ورزشی نداریم،اذعان داشت: وقتی آمار دقیقی از مسائل نداشته باشیم، نمی‌توانیم استفاده درستی از شرایط بدست آوریم و راهکار مناسبی برایش در نظر گیریم.

این مسئول ادامه داد: از دیگر مشکلات ورزش دانشگاه‌های مازندران این است که روسای دانشگاه‌ها خیلی، درگیر ورزش نیستند و ورزش در دانشگاه‌ها جزء اولویت اصلی نیست پس وقتی اولویت اصلی نباشد نخستین مشکلی که ایجاد می‌شود، نادیده گرفتن این بحث است.

رئیس هیئت ورزش‌های دانشگاهی مازندران با بیان اینکه در مباحث تعامل ورزش بین دانشگاه‌ها نیز بسیار ضعیف عمل شده و تا به حال هر دانشگاهی در ورزش فقط ساز خودش را کوک می‌کرد،بیان کرد: تا کنون هیچ گونه برنامه جامع عملیاتی برای ورزش همگانی بین دانشگاه‌ها مشاهده نشده و خوشبینانه‌ترین آمارها حاکی از این خبر بود کمتر از 32درصد دانشجویان و نیز کمتر از 11درصد اساتید و کارکنان ورزش می‌کنند.

ذبیحی همچنین در خصوص امکانات ورزشی دانشگاه‌ها عنوان کرد: در اغلب دانشگاه‌ها به غیر از دانشگاه علمی کاربردی استان امکانات سخت‌افزاری ورزشی وجود دارد اما کمتر از 60درصد آنها استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه ما به دنبال تبادل هیئت‌های بین دانشگاهی هستیم،گفت: در این صورت با استفاده از امکانات ورزشی می‌شود، استفاده مطلوب کرد در غیراینصورت با محدودیت تجهیزات وامکانات مواجه خواهیم بود.

رئیس هیئت ورزشهای دانشگاهی مازندران با اشاره به اینکه ورزش دانشگاهی می‌تواند در ورزش کشور موثر و در سطح عمومی تاثیرگذار باشد،افزود: با علمی کردن ورزش و توجه به آن می‌توانیم به موفقیت‌های بالایی در ورزش قهرمانی دست یابیم.

ذبیحی با اشاره به لزوم توجه به ورزش در واحدهاي درسي دانشگاه‌ها اذعان داشت: باید با برنامه‌ریزی دقیق به گسترش ورزش همگانی و فعالیت‌های تربیت بدنی در سطح دانشگاه‌ها بپردازیم.

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد تعامل بین دانشگاه و اداره کل ورزش و جوانان استان هستیم،بیان داشت: تا از این طریق بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم دوران طلایی برای ورزش دانشگاه‌های استان رقم زده و ورزش دانشگاه‌های استان را در مسیر توسعه قرار دهیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.295 seconds.