.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ظرفیت های کم نظیر مازندران در بوم گردی

 شمال نیوز: بوم گردی از شاخه های صنعت گردشگری است که توسعه و شکوفایی ظرفیت های فراوان آن در کشور نیازمند تدوین نظام نامه مشخص و برنامه ریزی اصولی و همه جانبه است.

 به گزرش شمال نیوز؛ به اعتقاد صاحب نظران حوزه گردشگری، توسعه گردشگری بوم گردی باعث توسعه پایدار، ایجاد اشتغال، رفع فقر و رونق اقتصادی نواحی روستایی کشور می شود و فعالیت های آن کارآفرینی و مهاجرت دوباره روستاییان از شهرها به روستاها را به همراه دارد.

برایند اطلاعات موجود نشان می دهد امروز شماری از کشورها نظیر کانادا، فرانسه، چین، آلمان از محل این صنعت پاک درآمد ارزی سرشاری را کسب می کنند ، ولی در ایران با وجود ظرفیت های فراوان، اقدام بایسته ای در این زمینه انجام نشده است.

متخصصان طبیعت گردی معتقدند که فعالیت های بوم گردی درصورت داشتن برنامه مشخص، کمترین آسیب را به محیط زیست وارد می کند و درقالب این شاخه از گردشگری، نیروهای بومی غذاهای محلی، نوشیدنی ها، سفره آرایی بومی، صنایع دستی، آداب و رسوم و آیین ها، موسیقی و فرهنگ فولکلوریک آن منطقه را به نمایش می گذارند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران با برشمردن مزایای صنعت گردشگری گفت : از اواخر سال گذشته دستورالعمل مدون از سوی سازمان میراث فرهنگی برای اقامتگاه بوم گردی به این نهاد ابلاغ شده است.

مهران حسنی با تاکید بر فراهم شدن همه زیرساخت های توسعه بوم گردی در این استان ، افزود : این استان ظرفیت های فراوانی در حوزه بوم گردی دارد که باید این مناطق و مراکز اقامتی ساماندهی شوند.

وی تصریح کرد : در این دستور العمل ابلاغی که به فرمانداران و بخشداران مناطق استان ارسال شد، برای هر متقاضی دارای طرح توجیهی بابت بازسازی ، نوسازی و تجهیزات اقامتگاهی، مبلغ 100 میلیون تومان تسهیلات بانکی با سود کم پرداخت می شود.

او تصریح کرد : در توسعه و ساماندهی اقامتگاه های بوم گردی، شرکت های تعاونی دهیاران نیز می توانند کمک موثری داشته باشند.

حسنی گفت : تاکنون چند متقاضی سرمایه گذاری این رشته گردشگری از شهرستان های ساری و نکا به این نهاد مراجعه کرده اند.

وی یادآور شد : به طور قطع با توسعه بوم گردی معماری روستاها، صنایع دستی آن حفظ می شود و از نظر اقتصادی یک کسب و کار خانوادگی راه می افتد زیرا خانواده ها گرداننده امور این بخش هستند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.63 seconds.