.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فرماندارسوادکوه:هشداری برای سیل دریافت نشد
فرماندار سوادکوه درباره سیل اخیر در این شهرستان گفت: هشداری از طرف هوا‌شناسی برای سیل دریافت نکرده بودیم و تنها انتظار باران اندک و ترافیک حاصل از تعطیلات عید فطر را داشتیم.

 شمال نیوز: فرماندار سوادکوه درباره سیل اخیر در این شهرستان گفت: هشداری از طرف هوا‌شناسی برای سیل دریافت نکرده بودیم و تنها انتظار باران اندک و ترافیک حاصل از تعطیلات عید فطر را داشتیم.

رجبعلی وهابی امروز در گفت‌و‌گو با فارس در شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه سیل شهرستان سوادکوه در دهه‌های اخیر بی‌سابقه بوده است به برگزاری جلسه مدیریت بحران این شهرستان قبل از وقوع سیل اشاره کرد و بیان داشت: هشداری از طرف هوا‌شناسی برای سیل دریافت نکرده بودیم و انتظار باران اندک و ترافیک حاصل از تعطیلات عید فطر را داشتیم.

* خسارت به 70 درصد راه‌های روستایی

وی با اشاره به اینکه سیل به دهستان‌های ولو‌پی و راس‌تو‌پی سوادکوه خسارت وارد کرد و 70 درصد راه روستایی شهرستان نیز آسیب دید، اظهار کرد: قطع آب شهر‌های زیراب، پل‌سفید، روستاهای مسیر به دلیل گل‌آلود بودن منبع آن در گل‌ناب‌دره، تخریب پل روستای پارسی، خسارت به پل‌ها، زمین‌های کشاورزی بخشی از خسارات وارده در اثر سیل بوده است.

فرماندار سوادکوه با بیان اینکه در حد توان به ارائه خدمات در مناطق سیل‌زده اقدام کردیم، افزود: انتقال خاشاک، سنگ و چوب در دو رودخانه‌ راس‌تو‌پی و ولو‌پی و تجمیع آن در رودخانه تالار از منطقه «د‌او» ورودی بالا‌زیراب که منجر به تخریب و خسارات به ساختمان‌های شهر زیراب شد.

* آسیب جدی به 188 واحد مسکونی و تجاری

وی به آمار مربوط به سیل اخیر سوادکوه به صورت تفکیک اشاره کرد و گفت: خسارت جدی به 33 واحد مسکونی و تجاری شهری و روستایی شهرستان سوادکوه شامل 22 واحد در شهرها و 11 واحد در روستا‌های سوادکوه، خسارت تعمیری به 146 واحد مسکونی که 51 مورد در شهر و 95 مورد در روستا‌ها،  آسیب به 16 وسیله نقلیه، آسیب به معیشت 115 نفر از مردم، مصدومیت دو نفر، آسیب به 12 واحد تجاری، تأسیسات زیر‌بنایی باغی و زراعی و سر‌دهنه و آبزیان و آسیب به تأسیسات آب، برق، تلفن، گاز و راه‌های دسترسی بخشی از خسارات سیل اخیر در شهرستان سوادکوه بوده است.

* خسارت 46 میلیارد تومانی

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان سوادکوه با بیان اینکه در سیل اخیر 46 میلیارد تومان به شهرستان خسارت وارد شده است، عنوان کرد: تأمین آرامش روانی مردم شهر زیراب باید در اولویت قرار گیرد، همچنین باید از حریم رودخانه عقب‌نشینی انجام شود، به گونه‌‌ای که مردم برای عقب‌نشینی و جلوگیری از خطرات سیل در آینده، باید ایجاد دیوار حائل و لایروبی از رودخانه را در دستور کار خود قرار دهند.

وهابی افزود: در چهار نقطه بالا‌دست روستای پارسی و معدن جلیلی، منطقه ایستگاه آلاشت، خیابان 17 شهریور و پشت سپاه همچنان نگرانی داریم به ارتباط شهر آلاشت و 40 روستای دهستان ولو‌پی از کنار معدن جلیلی خساراتی وارد شد.

وی ادامه داد: تزریق بتن در جنب ایستگاه آلاشت و دستور استاندار مازندران برای پرداخت 100 میلیون تومان جهت ایجاد دیوار حائل و سد در منطقه 17 شهریور و مشارکت شهرداری در تأمین مابقی هزینه و اقدام امور آب برای ایجاد سد در پشت سپاه از اقدامات انجام شده، طی این مدت در استان و شهرستان برای چهار نقطه مورد نظر در شهرستان بوده است.

رئیس شورای اداری شهرستان سوادکوه خواستار توافق بین امور آب و شهرداری زیراب برای لایروبی و ایجاد دیوار حفاظتی شد.

وی با بیان اینکه اقدام شهرداری پل‌سفید به ایجاد دیوار حفاظتی و لای‌روبی باعث کاهش چشمگیر خسارت شده بود، خاطر نشان کرد: با قائم مقام وزیر نیرو برای راه‌اندازی امور آب مستقل برای شهرستان سوادکوه رایزنی کردیم، چراکه گستردگی فعالیت امور آب شهرستان‌های سوادکوه، سوادکوه‌شمالی، قائم‌شهر و جویبار و سیمرغ باعث شده است که اقدامات مؤثر مربوط به امور آب در گذشته برای شهرستان اجرایی نشود.

* ساخت‌وساز در حریم رودخانه با توجیه توسعه شهری

وی عنوان کرد: رونق ساخت‌وساز در بستر و حریم رودخانه و عدم دریافت استعلام از ادارات و نهاد‌های مرتبط با توجیه توسعه شهری را شاهد بودیم و برای جلوگیری از سیل جدید باید از ساخت‎وساز‌هایی جدید در بستر رودخانه جلوگیری شود.

وهابی خاطر ‌نشان کرد: معتقدم باید امور آب برای لایروبی رودخانه تالار به شهرداری زیراب کمک کند و احداث دیوار حفاظتی در دستور کار قرار گیرد و امور آب برای ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ روستا‌های سوادکوه ورود پیدا کند، چراکه خطر آن گسترده‌تر از نقاط شهری است.

فرماندار سوادکوه درباره اقدامات آینده برای جبران خسارات سیل با اشاره به اینکه بودجه شهرستانی و استانی توان جبران خسارات سیل سوادکوه را ندارند، خواستار کمک اضطراری ملی برای جبران خسارات سیل سوادکوه شد.

وی با بیان اینکه 53 درصد از 24 میلیارد تومان بودجه سالانه شهرستانی مربوط به سال 93 تخصیص یافته است، اظهار کرد: دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای کمک به رفع خسارات سوادکوه در سیل اخیر نگاه ویژه به این شهرستان داشته باشند.

وهابی گفت: شهرداری برای ساخت‌وساز واحد‌های تخریبی زیراب، پروانه رایگان می‌دهد و مبلغ 30 میلیون تومان با بهره کم و 6 میلیون تومان بلا‌عوض و وام تعمیرات نیز به واحد‌های خسارت دیده شهر زیراب اختصاص می‌دهد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.