.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پاسخ روانچی درباره همکاری‌منطقه‌ای با آمریکا
معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با روزنامه تلگراف گفت هنوز برای قضاوت در مورد احتمال همکاری منطقه‌ای با آمریکا زود است.

فارس: «مجید تخت روانچی» معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه و مذاکره کننده ارشد کشورمان در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی تلگراف گفت برای قضاوت در مورد احتمال همکاری منطقه‌ای با آمریکا، زود است.

مجید تخت‌روانچی درباره همکاری ایران و آمریکا گفت «هنوز برای صحبت در مورد اینکه آیا می‌توان در آینده ایران و آمریکا در موضوعات منطقه‌ای با هم کار کنند، زود است، اول باید ببینم نوزاد کنونی را می‌توان بزرگ کرد یا نه و اگر اجرای توافق خوب پیش برود، فکر می‌کنم موقعیت‌هایی باشد.»

وی بیان داشت در حال حاضر نمی‌تواند بگوید ایران تا چه حد می‌تواند با غرب همکاری کند. مذاکره کننده ارشد کشورمان در ادامه گفت در حال حاضر اولویت این است که توافق حمایت و محافظت و پرورش داده شود.

معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه افزود «اگر با اجرای درست توافق اعتماد لازم شکل گیرد، فرصت‌هایی وجود خواهد داشت، که در وهله اول آن مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی است. این مساله‌ایست که محدود به منطقه خاصی نبوده و تنها مربوط ب یک کشور نیست. بنابراین اینها فرصت‌هاییست که می‌تواند میان ایران و دیگران در آینده مورد بحث باشد و به جزئیات آن پرداخت.»

تخت‌روانچی خاطر نشان کرد که داعش تهدیدی بین‌المللی است و نیازمند پاسخی بین‌المللی نیز می‌باشد. وی گفت «ما معتقدیم همه اعضای جامعه بین‌المللی باید با همکاری یکدیگر سعی در مقابله با این مشکل داشته باشند.»

تخت‌روانچی در گفت‌وگو با تلگراف ادامه داد «تصور می‌کنیم آغاز اجرای برجام، 4 تا 5 ماه زمان ببرد. اظهارات مقامات آمریکایی برای مصرف داخلی است و صحبت از استفاده از نیروی نظامی، تهدیدی توخالی است. مردم ایران می‌دانند که نباید نگران این مواضع باشند.»

وی همچنین گفت «تاریخچه تلخی میان ایران و آمریکا وجود دارد و همان‌طور که گفتم این توافق هسته‌ای می‌تواند مبنایی برای تعاملات احتمالی در آینده باشد.»

درباره بازگشایی سفارت‌خانه‌ها در تهران و لندن تخت‌روانچی به تلگراف گفت «مسایلی وجود دارند که می‌بایست حل شوند اما من فکر می‌کنم مشکلات جدی نیستند. هنوز درباره تاریخ دقیق آن به طور رسمی صحبتی نکرده‌ایم اما فکر نمی‌کنم مشکل جدی وجود داشته باشد.»


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.156 seconds.