.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در بازدید مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران از غرب استان؛
تحول در سرانه کتابخانه های عمومی نیازمند تغییر نگرش همه مسئولین است
مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران ایجاد تحول در سرانه کتابخانه های عمومی را نیازمند تغییر نگرش همه مسئولین عنوان نمود و اظهار داشت: مسئله فرهنگ به عنوان یک اصل در انقلاب اسلامی نباید مورد غفلت قرار گیرد و تا مردم با کتابخوانی انس نگیرند، امور فرهنگی دیگر نیز پیش نخواهد رفت.
تحول در سرانه کتابخانه های عمومی نیازمند تغییر نگرش همه مسئولین است

 شمال نیوز: مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران روزهای شنبه و یکشنبه سوم و چهارم مردادماه، در منطقه غرب استان حضور یافت و از کتابخانه های عمومی شهرستان های رامسر، تنکابن و عباس آباد بازدید کرد و با کتابداران به گفتگو پرداخت. وی همچنین دیدارهایی نیز با مسئولین برخی شهرها جهت بررسی و رفع مشکلات کتابخانه های عمومی داشته است.

همانطور که مطالعه و کتابخوانی لذت بخش است، خدمت به کتاب و کتابخوان هم لذت بخش است

به گزارش شمال نیوز؛ مرتضی عمرانی در بازدید از کتابخانه های عمومی شهرستان تنکابن با تقدیر از کلیه مسئولین و کتابداران کتابخانه های عمومی پیامبر اعظم(ص)، علامه تنکابنی، خرم آباد و نشتارود، پیشرفت کاری و دستیابی به اهداف را در گرو فعالیت با عشق و علاقه دانست و گفت: همانطور که مطالعه و کتابخوانی لذت بخش است، خدمت به کتاب و کتابخوان هم لذت بخش است و چنین محیط ارزشمندی برای کار، نعمت بزرگی از طرف خداوند است که نصیب کتابداران شده است.

وی ایجاد فضایی زیبا و جذاب در کتابخانه ها را لازمه موفقیت در کار عنوان کرد و اظهار داشت: هزینه برای زیباسازی کتابخانه های عمومی از اصلی ترین و مهمترین و اولویت دارترین اقداماتی است که باید از سوی مسئولین کتابخانه ها انجام شود.

کتابخانه ای موفق خواهد بود که ابتدا مشکلات سخت افزاری آن برطرف شده باشد

مرتضی عمرانی در بازدید از کتابخانه های عمومی شهرستان عباس آباد علاوه بر بررسی مشکلات کتابخانه ها و رسیدگی به مسائل مربوط به کتابداران، به گفتگو با برخی از اعضای کتابخانه های عمومی پرداخت و نظرات، پیشنهادات و انتقادات آنها را جویا شد.

وی در این بازدیدها به برطرف شدن مشکل سرمایشی کتابخانه های عمومی 14 شهرستان در کمتر از 20 روز اشاره کرد و اظهار داشت: تا ایرادات زیرساختی و مشکلات سخت افزاری کتابخانه ها را برطرف نکنیم نمی توانیم به موفقیت کتابخانه ها در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه امیدوار باشیم.

وی با قدردانی از زحمات مسئولین و کتابداران کتابخانه های عمومی عباس آباد، ابراز امیدواری نمود با نظر و مشورت تمامی همکاران راه رسیدن به اهداف هموارتر شود.

وفاق و همدلی و صداقت در کار رمز موفقیت کتابداران و کتابخانه های عمومی رامسر بوده است

مرتضی عمرانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان پس از بررسی وضعیت و گفتگو با کتابداران کتابخانه های عمومی فرید، جمشید احمدی، احمری نژاد و سادات محله شهرستان رامسر ضمن مثبت ارزیابی کردن اقدامات انجام شده و کارکردها در این شهرستان، وفاق و همدلی و صداقت در کار را رمز موفقیت این شهرستان برشمرد.

وی افزود: حضور خیرین در عرصه کتابخانه سازی در این شهرستان بسیار موثر و چشمگیر است که نشان می دهد این شهر مهم گردشگری می تواند با همت مردم و خیرین به قطب فرهنگی کشور نیز تبدیل شود.


تقویت بعد فرهنگی رامسر با توجه ویژه به کتابخانه های عمومی رقم خواهد خورد

حسین شعبان سروری فرماندار رامسر در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با تقدیر از عملکرد رئیس اداره و مسئولین کتابخانه های عمومی رامسر، به جایگاه ویژه گردشگری در رامسر اشاره کرد و گفت: در کنار رشد گردشگری در این شهرستان، باید جایگاه فرهنگ را نیز به خوبی ارتقا داد و کتاب و کتابخوانی در این میان اهمیت خاصی دارد.

وی افزود: طرح های توسعه کتابخانه های عمومی کتالم و سادات شهر و تجهیز کتابخانه رمک با پیگیری و کمک های مسئولین و حضور موثر خیرین می تواند به نتایج خوبی برسد.

فرماندار رامسر با اشاره به گستردگی کارها در دستگاه های اجرایی، تاکید کرد: هیچ بهانه ای برای مشارکت دستگاه های اجرایی جهت افزایش سرانه کتابخوانی در جامعه قابل پذیرش نیست.

 مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران نیز در این دیدار اصلاح اقتصاد و سیاست را در گروی ارتقای فرهنگ دانست و گفت: فرهنگ هر کشور در گروی کتابخوانی و میزان برخورداری مردم از کتاب های خوب می باشد.

وی ایجاد تحول در سرانه کتابخانه های عمومی را نیازمند تغییر نگرش همه مسئولین عنوان نمود و اظهار داشت: مسئله فرهنگ به عنوان یک اصل در انقلاب اسلامی نباید مورد غفلت قرار گیرد و تا مردم با کتابخوانی انس نگیرند، امور فرهنگی دیگر نیز پیش نخواهد رفت.

عمرانی نیز با تقدیر از عملکرد رئیس اداره و مسئولین کتابخانه های عمومی رامسر، از این شهرستان به عنوان یک نمونه در استان نام برد و ابراز امیدواری نمود با همکاری همه مسئولین رامسر، این شهرستان دربردارنده یک مجموعه کتابخانه ای نمونه در کشور شود.

آسیب های امروز جامعه به دلیل فاصله گرفتن از کتاب است

امام جمعه رامسر در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی، اسیب های امروز جامعه را به دلیل فاصله گرفتن از کتاب دانست.

ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 6 مرداد 1394
با عرض خسته نباشيد به آقاي عمراني
تغييرنگرش مسوولين در رشد سرانه مطالعه موثر هست نه مسووليني كه 10 سال در پست مهم و تأثير گذار قرار دارند به طوري كه هر سال سرانه مطالعه و عضويت كتابخانه هاي عمومي استان از سال قبلي ضعيف تر و پايين تر است.برادر گرامي اين مشخص است كه بعضي از مسوولين در اين امر خطير فرهنگي بايد جاي خودشان را به افراد با افكار جديد بدهند اگر كتابخانه و كتاب و كتابخوان را دوست دارند و مي خواهند اين سه مقوله حالشان خوب باشد و پيشرفت كنند.
آقاي عمراني دور ور تان را از شخصيت هاي فرهنگي و شناخته شده پر كنيد نه كسانيكه حتي در سال يك جلد كتاب هم نمي خوانند و فقط به دنبال پست و مقام هستند
نا شناس 6 مرداد 1394
تا جايي كه مي دانيم كتابخانه جمشيد احمدي در شهرستان قائم شهر قرار دارد نه در شهرستان رامسر
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 6 مرداد 1394
بله درسته
ظاهرا اشتباه شده
کتابخانه احمدنژاد باید میگفتن
نا شناس 6 مرداد 1394
آقای عمرانی مدیر کل کتابخانه برکس دبیر کل اصلا بفکرکارکنان کتابخانه ها نیست..ایشان نزدیک به دوماه راس کار اومدن عوض اینکه اول باید بفکر حقوق ومزایایی که حق کارکنانش هست تمام وکمال دفاع وپرداخت نماید ..درصورتی که هنوز طلبهایی از اول سال تا به اکنون از اداره کل داریم که هنوز تصمیمی برایش نگرفته در واقع براحتی از کنار این مسئله میگذرد.ر صورتی که کارکنان کتابخانه ها انتظار بیشتری از ورود ایشان به راس امور داشتیم ..ان شا الله که بیشتر به این مسئله رجوع کنند...با تشکر از شمال
نا شناس 6 مرداد 1394
با آرزوي سلامتي موفقيت و سربلندي براي برادر عزيزمان جناب آقاي عمراني.
حسینی از رامسر 6 مرداد 1394
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت مدیر کل جوان جناب آقای مرتضی عمرانی . نکته ای که در متن خبرها بسیار چشمگیر بوده این است که مشکلات سرمایشی کتابخانه های استان در کمتر از 20 روز برطرف گردید که این مسئله بسیار حائز اهمیت است چرا که با وجود گرمای طاقت فرسا و شرجی شمال کسی تحمل مطالعه در مکانی گرم را ندارد. این جمله مقام معظم رهبری که می فرمایند به جوان بهاء و میدان بدهید که نتیجه آن را خواهید دید بیشتر معنا پیدا می کند.
نا شناس 5 مرداد 1394
حضور آقای عمرانی در غرب استان فوق العاده تاثیر مثبتی داشته بطوریکه ما شاهد بودیم اکثر مشکلات بصورت زمان بندی مشخص درحال حل شدن هستن،درود برمدیرکل...واقعا از داشتن همچین مدیری احساس غرور میکردم درلحظه بازدید ازکتابخانه ما و جلسه باکتابداران
نا شناس 5 مرداد 1394
یک سری از همکاران محترم فقط به فکرانتقاد هستند.حالا که این مدیر توانمند و جوان که با یک انرژی مثال زدنی با حضور درتک تک کتابخانه ها به خواسته های کتابداران واعضاء رسیدگی ومشکلات راحل میکنند،وبرنامه های کوتاه مدت وبلند مدت جهت توسعه دارد همه دست همدیگر را به یارب بفشاریم.به امید توسعه کتابخانه های استان
کتابدار 5 مرداد 1394
آقا کجای کارهستید. آقای مدیر نبودید ببینید باقری چه برسر کتابخانه ها آورد. هرکس را ازش میترسید یا نظر مثبت بهش داشت را همونجور که میخاستن جابجا کرد چندروز قبل از اینکه شما بیاید میگید نه برید تحقیق کنید. باقری در حق افراد دلسوز و جوونهای توانا و پرتلاش خیانت کرد. برید از همشهریهاش بپرسید چکار کرد براشون جز شایعه سازی و خبر گرفتن از افراد مدنظرش که البته روزهای آخر دستمزد خبرچینی های افرادشو با جابجایی داد. آقای مدیر بترس از افراد دوروبرت به خدای احد و واحد این متن از روی غرض ورزی نیست.
نا شناس 5 مرداد 1394
تا یک سازمان مستقل نشوید و در مجموعه یک نهاد و سازمانی قرار نگیرید، همین درد سر ها پا برجا می باشد اگر کنار مدیر محترم افراد فرهنگی احاطه کنند باز کاری از پیش نمی برید. تا ردیف بودجه نداشته باشیدمشکلات دو چندان خواهد شد،
مدیر جدید زمانی بر منصب کرسی نشست اونم با بودجه و نیم درصد ناچیز روبرو شد .
چیزی برای گفتن نداشت
حال باین بودجه کم بیا گزارش به امور فرهنگی استان و اعلام برنامه از سوی شهرستان صورت پذیرد چرا مسئول محترم فرهنگی دوران سر پرستی چنین شور شوقی نداشت حال انگیز بیشتر را یدک می کشد چرا که شاید او را به کتابخانه انتقال دهن
وقتی دست آقای عمرانی خالی است و نهاد هم به او جواب منفی می دهد چه کاری می تواند بکند
ناشناس عزیز کتاب خواندن ملاک شخصیت تمام نمی باشد چرا که کتاب خوب خواندن مهم است و عمل کردن به نوشته های کتاب
این را نادیده نگیریم ما هم به نهاد بدهکار هستیم اگر انصاف داشته باشیم و خوب فکر کنیم می توان چرا را در یابی
بخواهی نخواهی نمودار سرانه مطالعه در حال تغییر می باشد اونم تغییری منفی چه 10ساله باشد چه خوش فکر و با نظر ات جدید
برادر هنوز شخصیت کتابدار در جامعه ناشناخته می باشد مردم به چشمانی دیگر بر کتابداران نظر می اندازنند
و مسائل دیگر ...... انشاء همه مان دست بهم دهیم تا ایران عزیز مان را آباد کنیم و برای توسعه کشور کوشا باشیم
و برای عمرانیهای بعدی و قبلی جز دعا چیزی نداریم.
سید 6 مرداد 1394
چرا معاون جدید معرفی نمیشه از طرف مدیرکل. این اداره کل یک معاون قوی میخواد
فرهنگ 6 مرداد 1394
باسلام
جناب اقای عمرانی بنده یکی از اعضای کتابخانه ازادگان ساری هستم. این کتابخانه تنها محل عمومی بود که حتی در ایام تعطیل تا پاسی از شب در خدمت اعضا به ازای وجهی ماهانه بود ولی به یمن قدم مبارک و دستور خردمندانه حضرت عالی این امر تعطیل شد و ساعات خدمت رسانی و روزهای ان محدود و محدودتر شد. البته این امر غیر قابل انتظار نبود و پاک کردن صورت مسئله و محدود کردن ساعات خدمت رسانی کتابخانه امری بی سابقه نیست و بنده که از عضوهای نسبتا با سابقه هستم همواره شاهد و ناظر این قبیل دستورات بوده ام.
حال لطفا بر طبل کاستی سرانه مطالعه نکوبید بگذارید اقداماتتان با حرف هایتان منطبق باشد
با تشکر وافر
و من الله توفیق
تلاش 7 مرداد 1394
سرور ارجمند جناب آقای عمرانی شما نشان دادید که بسیار فعال و تلاشگر بوده و دلسوزانه دارید در رفع مشکلات کتابخانه های عمومی تلاش می کنید به همین خاطر خواهش میکنم در مورد آن گروه 4نفره ای که سالهاست در اداره کل همه کاره اند تجدید نظر نموده و خانه تکانی در جهت ارتقا همه جانبه بویژه اخلاقیات و انسان مداری برداشته باشید. خانم رمضانی و آقای باقری چه گلی به سرکتابخانه ها زده اند که یک جوان توانمند شما در کتابخانه های عمومی نمی تواند. آنها جز دوروبریهای خودشان بقیه را کاری کردند درجا بزنند. خداوند جای حق است آقای به اصطلاح سوادکوهی!!!!
کتابدار غرب استان 8 مرداد 1394
باسلام وخسته نباشید خدمت مدیر کل محترم جناب آقای عمرانی

می خواستم همین جا از ایشان و کارشناسان محترم اداره کل بخاطر بازدید های اخیر شان از کتابخانه های غرب استان تقدیر و تشکرکنم خداروشکر که نظر ایشان مثبت بوده انشاالله با همفکری و همدلی بتوانیم کتابخانه ها را آباد و کتابخوانهای بیشتری را جذب کرده و به فرهنگ این مرز وبوم کمک کنیم .
كتابدار 8 مرداد 1394
با سلام خدمت مديركل محترم جناب آقاي عمراني
از حسن توجه شما به كتابخانه هاي غرب استان تقدير و تشكر نموده و اميدوارم در سايه توجهات شما بهتر و بيشتر بتوانيم در انجام وظايف خود در كتابخانه ها پيشرو باشيم.
پرهام 9 مرداد 1394
عرض ادب و احترام
جناب مدیرکل،آیا حضرت عالی اطلاع دارید که عده ای کثیر از اعضای کتابخانه آزادگان ساری نسبت به کان لم یکن گردیدن شیفت شب معترض می باشند؟
جناب مدیرکل،همواره درسال های اخیر،بنده و امثال بنده که از اعضای با سابقه ی کتابخانه مشار می باشیم،به وفور شاهد حضور جوانان بسیاری در سالن مطالعه بوده ایم که از اولین ساعات صبح الی واپسین ساعات شب مطالعه داشته و البته که بسیاری از آنان در مقاطع تحصیلی مختلف،در بهترین دانشگاه ها و رشته های دانشگاهی و همینطور مراکز علمی کشور پذیرفته گشته و برگ زرینی دیگر به افتخارات استان افزوده اند.
النهایه من باب اطلاع حضرت عالی باید عرض کنم با بستن درب تنها کتابخانه شبانه روزی استان در ایام تعطیل بالاخص روزهای پنج شنبه و جمعه و کاهش ساعات استفاده و محدود نمودن آن تا ساعت 21شب،نه تنها برای این قشر از جوانان فوق الذکر که جویای علم هستند بستر های لازم و کافی مهیا نگردیده بلکه آنها را از دست یابی به این امر مهم،با چالشی عظیم مواجه ساخته است.
ومن الله کل التوفیقات
پرویز 9 مرداد 1394
احسنت
الحق و الانصاف که همینطوره

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.146 seconds.