.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چرا با وجود سیل هرساله چاره‌ای اندیشیده نمی‌شود؟
قصه تکراری سیل در مازندران و خواب‌ مسئولین
سمیرا رحیم نژاد

شمال نیوز: سمیرا رحیم نژاد-  هفته‌ها بود که در نوشهر همیشه سبزمان شاهد نباریدن باران و آفتاب سوزان بودیم و دعا می‌‌کردیم که ای کاش بارانی بیاید و هوایی تازه کنیم؛ چندی نگذاشت که بارانی حسابی باریدن گرفت اما همراه بود با قصه‌ی تکراری سیل و آبگرفتگی همیشه خیابان‌ها و معابر و بی‌خیالی مسئولان محترم شهرستان.

خیابان‌های شهر در این باران حسابی به دریایی تبدیل شده بود که اگر می‌خواستی با پای پیاده بروی باید فکر چکمه باشی برای عبور. متاسفانه بالا آمدن سطح جوب‌های سطح شهر و نبودن راه درویی برای خالی شدن آب در سطح شهر خود معضلی است که واقعا برای یک شهر توریستی عیبی بزرگ است.

وقتی اعلام می‌شود هوا بارانی است و سیلابی در راه است ستاد بحران سریعاً به دنبال راه چاره‌ای برای حل معضل می‌گردد. اما قصه‌ی سیل در نوشهر قصه‌ی 15 ساله تکراری است که حال در سنین نوجوانی است؛ بهتر نیست تا فاجعه‌ی بزرگتری به بار نیاورده با راه حل درست و منطقی علاجی برایش پیدا کرد.

در اکثر مواقع در هنگام بروز سیل و آبگرفتگی معابر همان نقاط آسیب دیده قدیمی هستد که مجدداً از بین می‌روند و به جای اینکه فکر بهتری برایش شود فقط به ترمیم روی آورده می‌شود و باز هم روز از نو و روزی از نو.

از مسئولین محترم شهرستان انتظار می‌رود تا با آسیب‌شناسی بهتری نقاط آسیب‌پذیر شهر را رصد کنند و در پی رفع نقص باشند تا نه شاهد ضرر مالی باشیم و نه ضرر جانی. همین پارسال بود که سیل قصه‌ی مردمانی را برای ما خواند که ما فقط توانستیم شاهد اشک‌های‌شان باشیم و صدای‌شان را انعکاس دهیم تا شاید فرجی شود اما متاسفانه نشد حال یا کوتاهی از اصحاب رسانه بود یا در خواب رفتگی مسئولین.

سال‌های قبل هم همین مشکلات با شدت و ضعف وجود داشت و نمی‌دانیم چرا با وجود این پی‌آمد هرساله بازهم شاهد اخبار ناگوار تخریب در نوشهر هستیم.

از همه‌ی زحمات مسئولین محترم شهرستان برای برخی امور چه آن‌هایی که ضروری بودند و هستند و شاید بعضی از آن‌ها ضرروی هم نباشد سپاسگذاریم اما انتظار داریم در این زمینه‌ها قدری مصمم‌تر عمل کنند تا همه بتواند از این باراش باران که نعمتی الهی است لذت ببرند بی‌آنکه بترسند از بی‌خانمانی و بی‌همدمی.

در این سال که به فرمایش مقام معظم رهبری سال همدلی و هم زبانی دولت و ملت است انتظار می‌رود تعامل مسئولین دولتی شهرستان با مردم بهتر و بیشتر شود و صرفاً در این قضیه تعامل منوط به بازدید سطحی نباشد. چرا که حق همه مردم شهرستان است تا با آرامشی کامل از این نعمت الهی بهره ببرند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

معصومی 3 مرداد 1394
مطلب خوبی است ولی تا کی مسئولین چرا خودمان نه !! کنار رودخانه ها نگاه کردید چه چیزی نظر شما را جلب کرد مخصوصآ موقع آبگرفتگی نایلون زباله ، قوطی نوشابه و ... بیایم فرهنگ خوب زیستن را یاد بگیریم.
نا شناس 6 مرداد 1394
ظاهرا جناب استاندار محترم از مسئولین ادارات ذیمدخل در بحث سیل تقدیر داشته و عدم وجود تلفات را موید مدیریت قوی دانسته اند1111
حالا مانده ایم بین دم خروس و قسم حضرت عباس چگونه تفریق قایل شویم؟
کیاسری 6 مرداد 1394
سرکار خانم رحیم نژاد نفرمودند که مردم با استانداری که در هنگام بروز حادثه و زجر کشیدن هم استانیهایش در سفر خرجه تشریف داشته اند و حاضر به لغو سفر کاری !!!!!!! نبوده اند چگونه تعامل داشته باشند؟؟؟؟
بنده خدا 6 مرداد 1394
حتما ویرانی صنعت مرغداری استان که پس از نفت بزرگترین صنعت پویا در کشور میباشد هم نتیجه تعامل مرغداران با استانداری و مدیران قوی و کاربلد در نهادهای ذیربط مثل جهاد کشاورزی و دامپزشکی است

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.062 seconds.