.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ضرورت آموزش و تقویت زیرساخت های امداد ونجات درمناطق روستایی

 شمال نیوز: جلسه مشترک کمیته امدادونجات ، ایمنی و سلامت ستاد خدمات سفراستان مازندران و کارگروه تخصصی امداد ونجات و آموزش همگانی استان با حضور مهدی ولی پور،مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ،مهندس احمدی ،مدیرکل مدیریت بحران استان و دکتر مهردادی ،مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران برگزارشد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان مازندران، در این جلسه مهدی ولی پور در سخنانی با تاکید بر این نکته که ریشه بسیاری از حوادث طبیعی نظیر سیل،خشکسالی،رانش زمین و مسئله ریزگردها را در تخریب محیط زیست با ید جستجو کرد گفت:در سالهای اخیر دگرگونی های اقلیمی و آب و هوایی زیادی را شاهد هستیم که حوادث نو پدید و بیماریهای نوپدید از جمله عوارض اثبات شده این تغییرات است.

وی با اشاره به ضرورت همگرایی و هم افزایی دستگاههای اجرایی برای مقابله و کاهش اثرات بلایای مختلف طبیعی و انسانی گفت :جمعیت هلال احمر استان با همه توان آماده همکاری و مشارکت با دستگاههای ذیربط است.

وی همچنین بر ضرورت توسعه آموزش های عمومی و تقویت زیرساخت های امداد ونجات به خصوص درمناطق روستایی تاکید کرد. وی در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه امدادونجات جمعیت هلال احمر استان در خردادماه سالجاری گفت:در خردادماه سال جاری 802 عملیات امدادی از سوی امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان انجام شد که ارائه خدمات امدادی به 3543 مصدوم و انتقال 320 نفر از مصدومین به مراکز درمانی از جمله خدمات ارائه شده بوده است.

وی گفت:در این عملیاتها 968 تیم امدادی متشکل از 3248نفر روز امدادگر و نجاتگر مشارکت داشتند.

وی افزود: همچنین 200 نفر از اعضای جوان این جمعیت  نیز به 8هزارگردشگر تابستانی در 10 شهر ساحلی استان خدمات لازم را ارائه نمودند.

در ادامه مهندس احمدی مدیرکل مدیریت بحران استان نیز ضمن تقدیر از تلاش های ارزنده مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در راه اندازی این کمیته و تشکیل منظم جلسات آن گفت:ایده راه اندازی خانه های هلال و مدیریت بحران روستایی که از سوی جمعیت هلال احمر استان ارائه شد و در قالب امضای تفاهمنامه چهارجانبه میان ادارات کل پدافند غیرعامل،مدیریت بحران،اداره کل امور روستایی و شوراها و جمعیت هلال احمر استان مازندران به مرحله اجرایی رسید ، اقدامی مبارک و موثر در زمینه توسعه آموزش ها و زیرساخت های امداد ونجات در مناطق روستایی است.

در ابتدای این جلسه دکتر مهردادی مدیرکل محیط زیست استان نیز با ابراز خرسندی از میزبانی این نشست گفت:مازندران پرچالش ترین استان کشور از نظر مشکلات و مسائل زیست محیطی است و ضرورت ایجاب می کند همه دستگاهها در جهت برون رفت از این چالش ها که زندگی همه مردم را تحت تاثیر قرار می دهد همکاری نمایند.گفتنی است در ادامه این نشست نمایندگان دستگاههای اجرایی به بیان دیدگاههای خود پرداختند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.22 seconds.