.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کلاهبرداری رئیس بانک از مشتری بی‌سواد
دادستان کرج گفت: مردم اوراق اقتصادی را قبل از مطالعه دقیق امضاء نکنند.

به گزارش شمال نیوز، حاجی‌رضا شاکرمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: چندی پیش رئیس یکی از شعبات بانک‌های شهرستان کرج اقدام به تحصیل مال نامشروع از یکی از مشتریان بانک کرده بود.

وی افزود: فرد مذکور با ارائه پیشنهادی به مشتری مبنی بر اینکه با امضای این اوراق می‌تواند سود سپرده را از 23 درصد تا 27 درصد افزایش دهد، وی را فریب داده است.

وی ادامه داد: وی با گرفتن امضاء از مشتری که سواد آنچنانی نداشته برگه‌های تنظیمی سپرده مشتری را ابطال و مبلغ را به حساب شخصی واریز می‌کند.

دادستان کرج یادآور شد: پس از شکایت سپرده گذار، متهم دستگیر و در مراحل تحقیقات به جرم خود اعتراف می‌کند.

وی اضافه کرد: مدتی بعد این رییس بانک با عودت مبلغ و جبران خسارت رضایت شاکی را جلب می‌کند.

این مسئول گفت: هرچند این متهم رضایت شاکی را جلب کرده ولی به دلیل تحصیل مال نامشروع و از بابت جنبه عمومی جرم، برایش قرار مجرمیت صادر شده است.

دادستان کرج اظهار کرد: افرادی که سواد کمی دارند حتماً برای رتق و فتق امور اداری خود از مشورت و همراهی یک فرد باسواد استفاده کنند و بدون خواندن کامل متون هیچ برگه‌ای را امضاء نکنند.

شاکرمی افزود: یکی از شگردهای فریب و اخذ امضاء از مالباختگان امضاءهای چند برگی است بطوری که کلاهبردار چند برگه را روی هم گذاشته و فرد مورد نظر تنها برگه رویی را مطالعه می‌کند و به گمان اینکه سایر برگه‌ها مشابه هم و چند نسخه‌ای است در دام شیادان می‌افتند.

وی در پایان گفت: با توجه به این موضوع مردم قبل از انجام امور مالی باید کلیه اوراق را به دقت مطالعه کرده و سپس امضاء کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.124 seconds.