.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیر مجموعه فرهنگی و تاریخی کندلوس:
دخالت در فعالیت تاسیساتی در شان اداره‌کل میراث فرهنگی مازندران نیست

 شمال نیوز: مدیر مجموعه فرهنگی و تاریخی کندلوس با اشاره به کمک اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: دخالت در فعالیت تاسیساتی در شان اداره‌کل میراث فرهنگی مازندران نیست.

 علی‌اصغر جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از کمک مالی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران به مجموعه فرهنگی و تاریخی کندلوس خبر داد و اظهار کرد: این اداره‌کل 150 میلیون ریال کمک بلاعوض به موزه کندلوس تخصیص داده است.

وی با بیان اینکه براساس این کمک مالی پیشنهاد نصب مخزن گاز و لوله‌کشی رستوران موزه کندلوس مطرح شد، افزود: در این‌باره قرارداد با یکی از شرکت‌های گازرسانی برای لوله‌کشی انجام تا این رستوران مجهز به سیستم گاز شود.

مدیر مجموعه فرهنگی و تاریخی کندلوس با بیان اینکه فاکتور و قرارداد گازرسانی تحویل اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران شده است، تصریح کرد: براساس فاکتور مدیرکل نیز دستور لازم را صادر کرده است.

وی در این زمینه از تعلل درباره دستور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان خبر داد و اظهار کرد: در این زمینه با وجود دستور مدیرکل عنوان شد که «دستور مدیر فایده ندارد و ما خودمان باید بیاییم گازکشی کنیم».

جهانگیری با بیان اینکه با طرح این مسئله سئوال به وجود می‌آید که از چه زمانی اداره‌‌کلی مانند اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کارشناس لوله‌کشی گاز و آیا کار تاسیساتی انجام می‌دهد، گفت: مجموعه فرهنگی کندلوس همواره در راه حفظ، احیاء و اشاعه فرهنگ، سنن، آداب و رسوم اصیل و بومی و محلی مازندران و به ویژه منطقه کجور نوشهر گام برداشته است و بنابراین باید قدر چنین مجموعه فرهنگی و تاریخی غنی و منحصر‌به‌فرد در مازندران را دانست و برای توسعه و پیشرفت آن همت بیشتری کرد.

مدیر مجموعه فرهنگی و تاریخی کندلوس با اشاره به کمک اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: دخالت در فعالیت تاسیساتی در شان اداره‌کل میراث فرهنگی مازندران نیست.

به گزارش فارس؛ مجموعه فرهنگی کندلوس که با هدف معرفی و اشاعه هنر و فرهنگ اصیل و پربار روستاهای ایران زمین و بازشناختن هر چه بیشتر ارزش‌های فرهنگی و هنری خطه سرسبز و پربار مازندران برپا شد که بیشترین سهم را در گردآوری اشیاء و یادگاری‌های دیرین و سنتی مردم ساده‌دل و روستایی را در خود جای داده و دستاوردهای ارزشمند هنر و فرهنگ روستایی، کتاب خطی، اسناد بی‌مانند تاریخی منطقه کجور مازندران در راستای شناخت فرهنگ و تاریخ کهن آن شامل بخش‌های اسناد تاریخی، بخش کتاب خطی و اسناد تذهیب شده، ابزار زیستی مانند قفل، قیچی و چپق و نظایر آن، پوشاک و زیورآلات و همچنین بخش نقاشی‌های سنتی و قهوه‌خانه‌ای گردآوری شده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.08 seconds.