.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
«فیلسوف سیاستمدار »شانه به شانه در کنار «شیخ دیپلمات»
علی لاریجانی لباس رزم پوشيد/ او می خواد با هر شکل ممکن مهمانی وحدت اصول گرایان را به هم بریزد
سخنان لاریجانی در واقع هشداری بود به جریان اصول گرایی که چشمان خود را باز کنند و ببیند با چه کسانی پشت یک میز می‌نشینند و دم از وحدت می‌زنند. به نظر او پایداری‌ها جریان قابل اعتمادی نیست و لاریجانی نشان داده است که سیاستمداری نیست که تخم مرغ‌های خود را در سبد کارشکن‌ها بچیند.

لاریجانی لباس رزم پوشید/ «فیلسوف سیاستمدار »شانه به شانه در کنار «شیخ دیپلمات»


شمال نیوز: مصطفی داننده - فیلسوف سیاستمدار در آستانه توافق بزرگ وارد میدان شد تا شانه به شانه با « شیخ دیپلمات» مسیر رسیدن به توافق با کشورهای 1+5 را همراه کند. علی لاریجانی که همه او را به آرام بودن می‌شناسند در آخرین سخنرانی خود منتقدان هسته‌ای را از زیر تیر انتقاد خود گذراند تا زین پس لاریجانی متفاوتی را شاهد باشیم.

لاریجانی در سخنان خود با اشاره به انتقادات مطرح شده از سوی دلواپسان در مورد پرونده هسته‌ای ایران گفت:« رادری در یک استان رفته و مطرح کرده که تمامی واحدهای هسته ای در کشورمان تعطیل شده است و یا برادری در جای دیگری گفته که دار و ندار هسته ای ما را به آمریکایی ها داده اند و شخص دیگری نیز مردم را تحریک می کند که رهبری تنهاست و مردم باید به میدان بیایند، پرسش اینجاست که چرا بدون اطلاع و آگاهی از مسائل خلاف سخن می گویید و به هیات مذاکره کننده هسته ای تهمت می زنید.»

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان «این که شما اگر خودتان مشکل دارید، لازم نیست پشت سر رهبری مخفی شوید، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب صراحتا فرموده اند که حرف من در همه جا یکی است و هیات مذاکره کننده هسته ای افراد متدین، متعهد، شجاع و غیور هستند، پس مشخص است که حرف های شما با سخنان رهبری یکی نیست.»

این سخنان بی سابقه دو پیام مهم برای دلواپسان هسته‌ای و جریان اصول گرایی دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم. ورود بی پروای لاریجانی به ماجرای دلواپسان و دولت نشان می‌دهد که حاکمیت عزم جدی برای رسیدن به توافق هسته‌ای دارد و این تنها دولت نیست که به دنبال رسیدن به این مسیر است. قرار گرفتن رئیس قوه مقننه در کنار رئیس قوه مجریه می‌تواند این رسیدن به این مسیر را زودتر را میسر کند تا اقتصاد ایران در کنار سانیریفیوژها بچرخد.

لاریجانی با این سخنان نشان داد که دلواپس‌ها بیشتر به دنبال منافع سیاسی خود هستند و ممکن است بعد از رسیدن به توافق، بازهم تیم مذاکره کننده را مورد آماج تهمت‌های خود قرار دهند. برای مقابله با آنها قطعا دولت به تنهایی نمی‌تواند وارد جنگ با آنها شود به خاطر همین لاریجانی لباس رزم پوشید تا پنجه در پنجه دلواپسان بیندازد.

امروز پرونده هسته‌ای مهم‌ترین مسئله ایران طی سال‌های اخیر است که تنها با وحدت و همدلی به سرانجام می‌رسد. شورش لاریجانی علیه دلواپسان نیز حکایت ازاین معنا دارد.

پیام دیگری که می‌شود از این سخنان طوفانی رئیس مجلس به آن رسید، ماجرای وحدت اصول گرایان است. عمده دلواپسان از اعضای جبهه پایداری هستند و این روزها بخشی از جریان اصول گرایی خواهان وحدت با این نحله سیاسی است. لاریجانی اما از روز اول نشان داده است که آبش با این گروه در یک جوی نمی‌رود و به هیچ شکل حاضر نیست، لیست وحدتی که آنها در آن حضور دارند را امضا کند.

او دلواپسان یا همان جبهه پایداری را متهم به کارشکنی در قبال دولت و مذاکرات هسته‌ای کرده است و این یعنی اینکه لاریجانی حاضر نیست برای رسیدن به پارلمان دهم با آنها بیعت کند چون این جریان را کارشکن و غیر صادق می‌داند. رئیس مجلس اصلا دوست ندارد نامش در کنار نامی که به تندروی مشهور است قرار بگیرد و سعی می‌کند با هر شکل ممکن مهمانی وحدت اصول گرایان با پایداری را به هم بریزد.

سخنان لاریجانی در واقع هشداری بود به جریان اصول گرایی که چشمان خود را باز کنند و ببیند با چه کسانی پشت یک میز می‌نشینند و دم از وحدت می‌زنند. به نظر او پایداری‌ها جریان قابل اعتمادی نیست و لاریجانی نشان داده است که سیاستمداری نیست که تخم مرغ‌های خود را در سبد کارشکن‌ها بچیند.

زین پس باید شاهد حضور جدی تر لاریجانی در مذاکرات هسته‌ای و جریان وحدت اصول گرایی باشیم. حضوری که می‌تواند بسیاری از معادلات سیاسی را دگرگون کند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سید رسول 13 تير 1394
لاریجانی واکنش نشان داد چون رفتار دلواپسان قابل دفاع نیست، دلواپسان اقلیتی بسیار کوچک (جالب اینکه اکثریت آنها سابقه انقلابی هم ندارند!)که حاضرند منافع کشور و نظام را فدای خواسته های سیاسی و اقتصادی خود کنندمرتب در حال غبار آلود کردن فضا هستند تا رد گم کنند وکسی قدرت، سیاست وپول آنها را تهدید نکند.
نا شناس 13 تير 1394
حرف حق را زده داداش
نا شناس 13 تير 1394
لاریجانی ها مهره سوخته شدند و می خواهد خود را احیا کنند
نا شناس 13 تير 1394
خوشبختانه لاریجانی هیچ وقت جزو اصولگراها نبوده همون بهتر که باروحانی بیعت کرد خودشو نشون داد
نا شناس 14 تير 1394
لاریجانی وبرخی راست سنتی بهمراه شیخ حسن نوچه هاشمی اند واصولگرا نیستند اینها سوسولگرایند
ناشناس 14 تير 1394
سلام اولا فیلسوف سیاستمدار به قول ویگنشتاین نوعی بازی زبانی است پس مانور بر ان ابهام علم سیاست است. ثانیا حضرت آقا فرمودند تیم مذاکره کننده را امین می دانند اما هیچ جا نفرمودند تاکتیک و سیلقه آنهارا قبول دارند همانطور که از سال 80 تا 84 هم این رو نگفتند بعدها فرمودند
ثالثا علی لاریجانی یک فرد در مجلس و یک حق رای دارد پس او به تنهایی مجلس نیست و نمیتواند خط مشی تعیین کند
اینکه بخواهد جمع اصولگرایی را بهم بزند نیز نوعی شیطنت سیاسی از جانب نویسنده است چرا که اصولگرایی چون حزبیعمل نمیکند و هیئتی عمل میکند همواره وحدت شکننده داشته است. اما سوال اینجاست که در اوایل مجلس نهم که رهبری تاکید ویژه داشتند به تعامل و وحدت دولت و مجلس چرا لاریجانی و تیم همراهش همواره در پی ریختن بنزین بر روی اتش بودند چرا لاریجانی در هوای مه الود سیاسی فعلی گاهی به نعل و گاهی به میخ میزند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.503 seconds.