.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
درکمبیسیون پزشکی قانونی مازندران تایید شد
معلولیت ماندگار جوانی در اثر مصرف قرص بدنسازی

جوانی 26 ساله ای که در آرزوی داشتن اندام و فیزیک زیبا در باشگاه بدنسازی ثبت نام کرده بود بعد از مدت شش ماه از مصرف قرص دچار سیاه شدگی مفصل دو سر ران شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران ،به دنبال شکایت این جوان که باحضور در باشگاه بدنسازی بنا به توصیه مدیریت باشگاه نسبت به مصرف تعداد 120 عدد قرص در مدت پنج ماه دچار درد لگن گردید که حسب مدارک موجود پس از مراجعه به پزشک متخصص ارتوپدی و انجام اقدامات تشخیصی ، تکمیلی (اسکن استخوانی و ام ار ای لگن) با تشخیص نکروز آوسکولار سر فمور دو طرفه (سیاه شدگی دو طرفه ران ) شده و در یکی از بیمارستان های تهران بستری و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

پس از شکایت نامبرده در دادگستری و ارسال پرونده به پزشکی قانونی مازندران ،با طرح در کمیسیون پزشکی که با حضور متخصصین برگزار شد ،با بررسی مدارک بالینی ، تشخیصی ،مصاحبه با مدبریت باشگاه و سیر علائم بالینی مشخص گردید که یکی ار علل اصلی ان مصرف داروهای حاوی ترکیبات کورتون مانند دگزامتادون منجر به بیماری نکروز آوسکولار سر استخوان ران دو طرفه می باشد.

متاسفانه رواج انواع داروها سلامت ورزشکاران این رشته را به خطر انداخته است. داروهایی که کشور مبدا مشخص و شناسنامه ای ندارند و بدون هیچ نظارت و مشاوره پزشکی تجویز و به قیمت بسیار زیاد در باشگاهها و یا فروشگاه ها و حتی توسط دلالان توزیع وفروخته میشود که امید است مسئولین امر نسبت به نظارت دقیق و مستمر و فرهنگ سازی نسبت به این داروها اقدام تا از بروز مشکلات برای جوانان جلوگیری شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 5.241 seconds.