.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اموات در آمل سرگردان شدند

 جدال شهرداری آمل و شهرداری امام‌زاده عبدالله (ع) بر سر یک قبرستان عمومی، این روزها مردگان این شهر را سرگردان کرده است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایسنا، مدت‌هاست که شهرداری آمل و شهرداری امامزاده عبدالله (ع) بر سر دریافت عوارض با یکدیگر در حال بحث و گفت‌وگو هستند و تاکنون با میانجیگری مسئولین انتظامی و امنیتی نیز این داستان سرانجامی نداشته است.

چندروز پیش بود که شهرداری امام‌زاده عبدالله(ع) طبق رای صادره از سوی کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، قبرستان عمومی شهرداری آمل را که از دهه 70 تاکنون واقع در شهر امام‌زاده عبدالله (ع) است را مهر و موم کردند و شهرداری آمل نیز از هرگونه تحویل اجساد و تدفین در این مکام جلوگیری کرده است.

مدیرعامل سازمان آرمستان شهرداری آمل در گفت‌و گو با ایسنا درباره حواشی صورت گرفته و مهر و موم کردن قبرستان شهرداری آمل، گفت: شهرداری امام‌زاده عبدالله (ع) 20 درصد درآمدهای آرامستان آمل را به عنوان تعرفه درآمدی خود مصوب کرده و در این باره مدعی شدند.

محمد مقدس با بیان این‌که شهرداری امام‌زاده عبدالله (ع) بر روی درآمد آرامستان شهرداری آمل قصد تعیین عوارض را دارد، اظهار کرد: طبق ماده 50 قانون مالیات بر ارزش افزوده این مصوبه شورای اسلامی شهر امام زاده عبدالله(ع) درست نیست.

مدیرعامل آرامستان با تاکید بر این‌که مبنایی برای پرداخت عوارض به شهرداری امامزاده عبدالله (ع) وجود ندارد، بیان کرد: طبق قانون پرداخت عوارض آرامستان شهرداری آمل به شورای شهر امام زاده عبدالله ممنوع است.

این مسئول با اشاره به مهر و موم قبرستان عمومی شهرداری آمل طبق رای صادره از بنده 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، این رای را غیرحضوری و بدون ابلاغ قبلی اعلام و عنوان کرد: شهرداری امام زاده عبدالله (ع) بایستی موضوع و موارد بنده 20 ماده 55 را به شهرداری آمل و یا سازمان آرامستان ابلاغ می‌کرد تا این سازمان در مهلت مناسب اقدامات لازم را انجام می‌داد.

وی تصریح کرد: ابلاغ قبلی صورت نگرفته و اعضای کمیسیون بند 20 ماده 55 رای را صادر و به اعتراض آرامستان نسبت به رای صادره نیز توجهی نکردند.

مدیرعامل سازمان آرامستان شهرداری آمل با بیان این‌که یکی از وظایف شهرداری‌ها به استناد بند 13 ماده 55 قانون شهرداری‌ها ایجاد غسالخانه و گورستان است، اظهار کرد: از دهه 70 تاکنون قبرستان شهرداری آمل در منطقه امام زاده عبدالله(ع) واقع شده است.

مقدس گفت: تا زمان تعیین تکلیف موضوع مهر و موم قبرستان شهرداری آمل، این سازمان و شهرداری آمل از هرگونه تحویل اجساد در سطح شهرستان خودداری خواهد کرد.

مقدس خاطرنشان کرد: از دهه 70 این قبرستان در منطقه امام زاده عبدالله (ع) تاسیس شده است و این در حالی است که تنها چند سال است که منطقه امام‌زاده عبدالله تبدیل به شهر شده است.

شهردار امام‌زاده عبدالله (ع) آمل نیز در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: مهر و موم قبرستان عمومی شهرستان آمل که در اختیار شهرداری آمل بود طبق ضوابط و آیین‌نامه احداث آرامستان‌هاست و طبق این ضوابط قبرستان‌ها باید ۱۰ کیلومتر از شهر و یک کیلومتر از روستا فاصله داشته باشند.

سیدمحمدمهدی فاطمی با اشاره به این‌که بیش از یک سال است که شهرداری امام زاده عبدالله و شهرداری آمل برسر این موضوع اختلاف نظر دارند، اظهار کرد: جلسات مشترک برای حل این مشکل تاکنون راهگشا نبود.

عضو شورای شهر امام‌زاده عبدالله (ع) نیز به ایسنا گفت: مدت یک‌سال برای پیگیری انتقال اجساد از شهر آمل به امامزاده عبدالله (ع) تلاش کردیم.

تقی ابراهیمی خاطرنشان کرد: اقدامات صورت گرفته از سوی آرامستان شهرداری آمل باعث برهم زدن آرامش مردم این شهر می‌شود.

 در چند روز گذشته تا به حال چندین خانواده برای تدفین متوفای خود در این آرامگاه با درهای بسته مواجه شدند./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.