.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چالش 24 ساله یک پروِژه گردشگری در بهشهر
اجرای طرح گردشگری صدف که از سال 1360 توسط شهرداری بهشهر آغاز شده به دلیل سهل‌انگاری پیمانکار و عدم نظارت همچنان به اتمام نرسیده و متاسفانه تمدید پیوسته قرارداد با پیمانکار طرح گردشگری صدف در بهشهر و عدم تخصیص منابع مالی از جمله چالش‌هایی است که اتمام این طرح را با مشکل مواجه کرده است.


به گزارش شمال نیوز، محمدتقی نورزاد، فرماندار شهرستان بهشهر در جلسه طرح سالم سازی دریا که در فرمانداری شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه سهل انگاری پیمانکار دلیل به درازا کشیده شدن اتمام طرح صدف است، اظهار کرد: ناظرینی که از استان و کشور برای بازدید از طرح صدف آمدند ایراداتی از این طرح گرفتند و از آنجایی که طرح صدف در اختیار شهرداری بهشهر است از ما خواستند این موضوع را پیگیری کنیم و اگر شهرداری نمی‌تواند این پروژه را به اتمام برساند از آنها خلع ید شود.
 
وی ادامه داد: برای اتمام طرح صدف 500 میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی و 500 میلیون تومان از محل اعتبارات شهرداری به این امر اختصاص یافته است.
 
فرماندار شهرستان بهشهر با تاکید بر اینکه باید همه هتل‌ها و پلاژها نجات غریق داشته باشند، گفت: از یک سو حفظ امنیت جانی و مالی مسافران و گردشگران و از سویی دیگر حفظ ارزش‌های دینی نظام جمهوری اسلامی برای ما بسیار حائز اهمیت است.
 
نورزاد افزود: اولین گام در اجرای طرح سالم سازی دریا، انجام کارهای فرهنگی است، افزود: امسال نسبت به سال های گذشته از جهت تامین اعتبارات در وضعیت بهتری قرار داریم و برای پرداخت هزینه‌های ناجیان غریق مشکلی نخواهیم داشت.
 
وی با اشاره به اینکه از میان تمام شهرستان‌های مازندران اعتباری ویژه به 8 شهرستان برای اجرای طرح‌های سالم سازی دریا اختصاص یافت، خاطرنشان کرد: برای بهشهر 500 میلیون تومان به منظور محوطه سازی و انجام پروژه های طرح سواحل بهشهر اختصاص یافت.
 
حمید آزموده، شهردار بهشهر نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات طرح صدف، گفت: طرح صدف پروژه‌ای است که شهرداری از سال 60 در آن مشغول به کار شد و یکی از اشتباهات این بود که در سال 88، قرارداد اجرای این طرح به مدت 10 سال با پیمانکار جدید بسته شد. قرارداد با پیمانکار جدید در اصل باید آزمایشی و یک ساله منعقد می‌شد و اگر عملکرد پیمانکار خوب بود قرارداد ادامه می یافت.
 
وی تصریح کرد: در سال جاری چند اخطار برای فسق قرارداد داده‌ایم و بر طبق قانون کمیسیون حل اختلاف شامل نماینده فرمانداری، دادگستری، شهرداری، شورای اسلامی شهر و پیمانکار نمایندگانی، انتخاب تا تصمیمات لازم در مورد آینده طرح صدف و چگونگی فسق قرارداد با پیمانکار اتخاذ شود.
 
آزموده با اشاره به اینکه بودجه‌ای که به این طرح اختصاص یافته است به حساب شهرداری بهشهر واریز نشده و در حساب استانداری متمرکز است، گفت: ما تنها صورت وضعیت را به استان گزارش می‌دهیم و آنها پرداخت می‌کنند.
 
وی ادامه داد: از میزان اعتبار تخصیص یافته حدود 280 میلیون تومان آن را پیمانکار به کار گرفته است و 380 میلیون تومان نیز برای خریداری تجهیزاتی از قبیل قایق، دکل دیدبانی و وسایل نجات غریق هزینه شده است.
 
آزموده با بیان اینکه صدف، پروژه‌ای بلندمدت است، عنوان کرد: یکی از کارهای واجب برای حفظ طرح صدف و ساخت و سازهایی که در آن صورت گرفت ایجاد موج شکن است زیرا با جزر و مد بسیاری از هزینه‌های انجام شده در اثر تخریب در بلندمدت از بین می‌رود./ ايسنا
 
 


 
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.198 seconds.