.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خبرنگار آمریکایی: ما هم بودیم مرگ بر آمریکا می گفتیم!

 شمال نیوز: یک خبرنگار آمریکایی که به تازگی از سفر ایران به کشورش بازگشته در گزارشی به تشریح دلایل نفرت مردم ایران از دولت آمریکا پرداخته و نوشته است: شعار مرگ بر آمریکا مرا ناراحت می کند، چون جزیی از آمریکا هستم، ولی خاستگاه این شعار ملت ایران، جنایات آمریکا و متحدان آن علیه ایران است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مشرق، جان اسوارز خبرنگار آمریکا که به تازگی به ایران سفر کرده است در گزارشی می نویسد: برای برخی از آمریکایی ها سخت است درک کنند چرا دولت اوباما تا این اندازه مصمم است با ایران برسر قابلیت هسته ای اش به توافق برسد، با توجه به اینکه تظاهرات عظیم ایرانی ها دائما شعار "مرگ بر آمریکا" سر می دهند. من می دانم که این شعار مرا ناراحت می کند، چون جزئی از آمریکا هستم و به شدت مخالف مرگ خودم هستم. اما اگر از تاریخچه واقعی مان با ایران آگاه شوید، متوجه خواهید شد خاستگاه و منشاء این نفرت و انزجار از کجاست. آنها دلایل قابل فهمی برای عصبانیت و ترس از ما دارند (کارهایی که اگر به عنوان مثال نروژ با ما کرده بود، باعث می شد به خیابان ها آمده و شعار مرگ بر نروژ سر دهیم) اگر ما هم جای مردم ایران بودیم شعار مرگ بر آمریکا می دادیم. متاسفانه، نه تنها آمریکا و متحدان شان اقدامات وحشتناکی علیه ایران انجام داده اند، بلکه حتی به اندازه کافی مبادی آداب و با نزاکت نیستیم که آنها را بیاد بیاوریم.


پل رویترز



۱. بنیان گذار رویترز، ایران را در سال ۱۸۷۲ خرید

ناصر الدین شاه، شاه ایران از سال ۱۸۴۸ تا ۱۸۹۶، حق اجرای تمام کانال ها و خطوط راه آهن ایران، بیشتر معادن و تمام جنگل های دولت و تمام صنایع آینده را به پل رویترز فروخت. به گفته دولتمرد مشهور انگلیس، لرد کرزن "این کامل ترین و فوق العاده ترین تسلیم تمام منابع صنعتی یک قلمرو پادشاهی به دستان خارجی دانست که حتی به خواب هم نمی توان دید". مردمان ایران به قدری خشمگین شدند که سال بعد شاه مجبور به لغو قرارداد فروش شد.

کرمیت روزولت


۲. بی بی سی به سرنگونی نخست وزیر ایران توسط سازمان سیا کمک کرد

اگر اقدام رویترز برای دامن زدن به کینه ایرانی ها علیه رسانه های غربی کافی نبود، بی بی سی با دادن کد مخفی برای کمک به کرمیت روزولت این کینه را تکمیل کرد و زمینه را برای کودتای آمریکایی و انگلیسی علیه مصدق فراهم ساخت (همچنین شبکه بی بی سی فارسی برای انتشار تبلیغات طرفدار کودتا به دستور دولت انگیس کمک می شد). خیلی سریع آمریکا پلیس مخفی رژیم را آموزش داد تا چگونه ایرانی ها را با روش هایی مورد بازجویی قرار دهند که به گفته یک تحلیل گر سازمان سیا " براساس تکنیک های شکنجه آلمانی از جنگ جهانی دوم بودند".

انقلاب مردم ایران علیه رژیم شاه


۳. ما برنامه های گسترده ای برای استفاده از تسلیحات هسته ای در ایران داشتیم

در سال ۱۹۸۰، ارتش آمریکا از این می ترسید که اتحاد جماهیر شوروی از انقلاب ایران به نفع خود و برای حمله به ایران استفاده کرده و تنگه هرمز در خلیج فارس را تصرف کند. بنابراین، پنتاگون یک برنامه و طرح جدید داشت: "اگر شوروی شروع به جمع آوری نیروی نظامی کند، ما از سلاح های هسته ای کوچک برای تخریب گذرگاه های کوهستانی در شمال ایران استفاده می کنیم که شوروی برای انتقال نیروهای نظامی به آنها نیاز خواهد داشت".

حمله شیمیایی عراق در جنگ هشت ساله علیه ایران


۴. ما با این مسئله مشکلی نداشتیم که عربستان سعودی ۵ میلیارد دلار برای ساخت سلاح هسته ای در طول جنگ ایران و عراق به صدام کمک کند

احتمالا می دانید که بعد از حمله صدام حسین به ایران در سال ۱۹۸۰، عراق با کمک ما اقدام به ساخت تسلیحات بیولوژیکی، شیمیایی و هسته ای کرد و واقعا از تسلیحات شیمیایی برروی سربازان ایرانی استفاده کرد. احتمالا نمی دانید که عربستان سعودی میلیاردها دلار برای اجرای برنامه هسته ای صدام به وی کمک کرد و دولت ریگان از همه این اتفاقات مطلع بود و اهمیتی نمی داد.

برای درک عمق این فاجعه برای ایرانی ها، به یاد داشته باشید حداقل ۰.۷۵ درصد از کل جمعیت ایران در طول جنگ ۸ ساله ایران و عراق کشته شدند، سرانه معادل ۲.۴ میلیون آمریکایی. در مقام مقایسه، ما هنوز هم پس از گذشت ۷۰ سال، در مورد جنک جهانی دوم که در آن ۴۰۰ هزار آمریکایی یعنی ۰.۳ درصد از جمعیت جان خود را از دست دادند، صحبت می کنیم.

جورج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا


۵. رهبران آمریکا دائما آشکارا تهدید به نابودی ایران می کنند

فقط جان مک کین نبود که آواز" بمب بمب بمب ایران" سر می داد. دریاسالار ویلیام فالون که به عنوان رئیس مرکز فرماندهی مرکزی آمریکا در سال ۲۰۰۸ بازنشسته شد در مورد ایران گفت" این ها مورچه هستند، وقتی زمانش فرا رسد، آنها را باید له کنید". دریاسالار جیمز لیون جونیور، فرمانده ناوگان دریایی آمریکا در اقیانوس آرام در طول دهه ۱۹۸۰ گفته بود " ما آماده ایم آنها را به قرن چهارم باز گردانیم".

ریچار آرمیتاژ، معاون وزیر دفاع وقت، توضیح داد " به این مسئله می اندیشیم که آیا ایران را بطور کامل نابود کنیم". شلدون آدلسون میلیاردر و موسس حزب جمهوری خواه، از یک حمله هسته ای بی دلیل به ایران ابتدا در وسط صحرا و سپس به سمت مناطق پرجمعیت حمایت کرد. بازنگری سیاست های هسته ای آمریکا سال ۲۰۱۰ توسط دولت اوباما اعلام کرد که " ما از سلاح های هسته ای علیه دولت های فاقد سلاح های هسته ای که متعاهد معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای هستند و تعهدات شان مبنی بر عدم گسترس سلاح هسته ای را رعایت می کنند، استفاده نخواهیم کرد". تنها یک کشور غیر هسته ای وجود دارد که احتمالا در این گروه جای نمی گیرد.

بنابراین، می گفتیم هرگز از سلاح های هسته ای علیه هر کشوری که در حال حاضر آن ها را در اختیار ندارد استفاده نمی کنیم البته به استثنای ایران. طبعا، ایران از اینکه هدف هسته ای باشد بسیار ناراحت است.

کودک کشته شده در حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافر بری ایران


۶. ما یک هواپیمای غیرنظامی ایران را سرنگون کردیم و ۲۹۰ نفر از جمله ۶۶ کودک را کشتیم

در این حمله، ناو آمریکایی وینسنسن که در حال گشت زنی در خلیج فارس بود، پرواز شماره ۶۵۵ ایران ایر را در آسمان منفجر کرد. وقتی اتحاد شوروی در سال ۱۹۸۳ به اشتباه یک هواپیمای غیرنظامی کره جنوبی را در حریم هوایی خود منفجر کرد، روزنامه نیویورک تایمز در سرمقاله خود در مورد "قتل در آسمان" نوشت و همچنین اعلام کرد " هیچ بهانه ای قابل قبولی برای کشوری که یک هواپیمای بی ضرر را منفجر کند وجود ندارد".

بعد از حمله موشکی ناو وینسنسن ، در یکی از سرمقاله های تایمز اعلام شد "آنچه برای پرواز شماره ۶۵۵ رخ داد سوالات سخت و محکمی برای ایران مطرح می کند". درست است- برای ایران. دو سال بعد ارتش آمریکا به فرمانده وینسنسن نشان دلیری و شجاعت اعطا کرد.

سرباز آمریکایی در عراق


۷. ما نگران سلاح های هسته ای ایران هستیم به این خاطر که آنها مانع حملات نظامی ما می شوند

شعارهای ما در مورد ایران مزخرف به نظر می رسند: آیا رهبران آمریکا واقعا باور دارند ایران برای اولین بار در حمله هسته ای به اسرائیل یا آمریکا شرکت خواهد کرد، با توجه به اینکه این کار باعث یک اقدام تلافی جویانه و سریع از قدرت های هسته ای به خوبی مسلح می شود؟

حتی کارشناسان سیاست خارجی و محافظه کار آمریکا می دانند که این باور بعید و غیرمحتمل است. آنها نگران این نیستند که ما نمی توانیم مانع از یک ایران مسلح به سلاح هسته ای شویم- آنها نگران این هستند که یک ایران مجهز به سلاح هسته ای بتواند مانع ما شود.

همانطور که توماس دانلی، تحلیل گر ارشد مسئله ایران در اندیشکده اینترپرایز آمریکایی در سال ۲۰۰۴ عنوان کرد"چشم انداز یک ایران هسته ای یک کابوس است... به خاطر تاثیر محدود کننده اش برای استراتژی آمریکا در رابطه با خاورمیانه.... مطمئن ترین عامل بازدارنده برای اقدام آمریکا یک زرادخانه هسته ای فعال است". این دیدگاه، که ما نباید اجازه دهیم کشورهای دیگر ما را از برپایی جنگ باز دارند، یک باور اساسی دولت آمریکا است و در واقع دلیل اصلی حمله به عراق عنوان شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.173 seconds.