.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بابک زنجانی اعدام می شود؟
وزیر دادگستری، چند روز پیش از «اعدام بابک زنجانی» سخن گفت. گویی برخی عقیده بر این دارند که این متهم فساد اقتصادی باید اعدام شود. او البته تاکید کرد که اعدام او چاره کار نیست و پول دولت با اعدام او باز نمی گرد فقط پرونده ممکن است بسته شود.

هفته نامه صدا: وزیر دادگستری، چند روز پیش از «اعدام بابک زنجانی» سخن گفت. گویی برخی عقیده بر این دارند که این متهم فساد اقتصادی باید اعدام شود. او البته تاکید کرد که اعدام او چاره کار نیست و پول دولت با اعدام او باز نمی گرد فقط پرونده ممکن است بسته شود.

درواقع ماه ها از زندانی شدن بابک زنجانی متهم شناخته شده نفتی می گذرد اما هنوز تمامی دارایی هایش شناسایی نشده و اموال داخل ایران هم کفاف بدهی ها را نمی دهد و حتی کیفرخواست او هم به تازگی صادر شده است.

شایعه های گوناگونی در رابطه با عناوین اتهامی او در رسانه ها منتشر شده بود اما در نهایت سخنگوی دستگاه قضا مهم ترین اتهام وی را اخلال در نظام اقتصادی کشور عنوان کرد؛ اتهامی که از 5 تا 20 سال حبس به دنبال خواهدداشت، البته اگر متهم از نوع متهمان عادی باشد و اعمال خلاف قانونش در روند رسیدگی دادگاه افساد فی الارض شناخته نشود.

داوود محمدی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفته است: این پرونده از مجلس خارج شده و دست قوه قضاییه است. قوه قضاییه شناسایی اموال بابک زنجانی را شروع کرده و یک بخشی را توقیف کرده است و کار عادی قضایی در حال انجام است. مجلس به روند کار نظارت می کند و قوه قضاییه کار خود را انجام می دهد. این عضو کمیسیون اصل 90 افزوده است: بابک زنجانی در حال حاضر در زندان است، اموال وی شناسایی و توقیف می شود.

بخش اعظم مطالبات دولت از بابک زنجانی وصول شده و در حال وصول است. بیشترین فشار به یک متهم و یک مجرم این است که در حبس نگهداری شود. محمدی در مورد اینکه اگر بابک زنجانی کاری نکند برخورد با او چگونه خواهد بود گفت: وقتی همکار نمی کند چه کار کنند؟ آیا بزنندش؟ بالاترین مجازات بابک زنجانی حبس است و تا زمانی که همکاری نکند در حبس می ماند. برنامه قوه قضاییه بر این است تا زمانی که اموال بابک زنجانی برنگردد در حبس بماند.

اظهارات این عضو کمیسیون اصل نود در حالیست که بسیاری حکم قطعی بابک زنجانی را اعدام می داند. اما مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری گفته است «پول رفته با اعدام زنده نمی شود.» او می گوید: «در پرونده بابک زنجانی، پیشینه ای از این پرونده در دسترس نیست و سازمانی مانند سازمان بازرسی، به صورت متمرکز بر روی آن کار نکرده است. نکته مهم تر اینکه عمده عملیات این پرونده در خارج از کشور صورت گرفته و عمده وجود در خارج از کشور جا به جا شده است. مشکل ما در پرونده بابک زنجانی شناسایی و دستگیر شده اند و برخی از آنها با قرار وثیقه آزادند.»

او در پاسخ به اینکه «بابک زنجانی همکاری لازم را برای بازگرداندن وجوه ندارد و در این باره چه اقداماتی انجام شده است؟»، گفت: «به نظر شما اگر کسی مجرم است، ولی همکاری نمی کند، چه باید کرد؟ به نظر شما اگر این متهم را با عنوان اتهام افساد فی الارض در دادگاه به اعدام محکوم کنیم، مشکل حل خواهدشد؟ به نظر شما با کسی که به ما اطلاعات غلط می دهد و همکاری لازم را ندارد، چه باید کرد؟ آیا با اعدام یا مجازات حبس ابد وجوه رفته زنده می شود؟!

اکنون مسئله اساسی در پرونده بابک زنجانی بازگشت حدود شش هزار میلیارد وجوه رفته به کشور است». از سوی دیگر با وجود اینکه قوه قضاییه پیگیر پرونده بابک زنجانی است نمایندگان مجلس هم با وی درخواست دیدار داشته اند. امیرعباس سلطانی نماینده مردم بروجن در این باره گفته است: درخواست دیدار با بابک زنجانی در اولین فرصت، مجددا پیگیری خواهدشد.

سعی می کنیم دیدار جمعی از نمایندگان با بابک زنجانی در اوین، پس از تعطیلات مجلس انجام شود. او پیش از این زا امضای ده تن از نمایندگان مجلس پای نامه درخواست دیدار با زنجانی خبر داده بود و حالا می گوید: علی رغم اعلام کیفرخواست برای بابک زنجانی، متاسفانه نمایندگان مجلس از بسیاری از جزئیات پرونده این بدهکار نفتی اطلاعاتی ندارند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

رابر 10 تير 1394
افرادی مثل م.ه چه میشوند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.484 seconds.