.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ظریف:مذاکرات به مرحله بسیار حساسی رسیده است
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه گفت: مذاکرات به مرحله بسیار حساسی رسیده است وتنها توافقی که مردم ایران می پذیرند توافقی عادلانه، متوازن و بر اساس عزت ملی و حقوق مردم ایران است

 شمال نیوز: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه گفت: مذاکرات به مرحله بسیار حساسی رسیده است وتنها توافقی که مردم ایران می پذیرند توافقی عادلانه، متوازن و بر اساس عزت ملی و حقوق مردم ایران است

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایرنا، وزیر امور خارجه صبح سه شنبه پس از ورود به وین از همراهی علی اکبر صالحی و حسین فریدون در این مرحله از مذاکرات ابراز خشنودی کرد و گفت: بسیار خوشحالم که فرصتی پیش آماده است تا با آقای صالحی و آقای فریدون مذاکرات را ادامه دهیم. احساس می کنم مذاکرات به مرحله بسیار حساسی رسیده و در این مرحله با اراده سیاسی و عزم و کار فراوان امکان پیشبرد کار وجود دارد.
وی افزود: حضور جناب صالحی به ما دراین زمینه کمک می کند . از این که بعد از یک دوره طولانی نقاهت , سلامتی خود را به دست آوردند ، بسیار خوشحالم. ایشان می توانند در بسیاری موارد راه گشا باشند.
رییس تیم مذاکره کننده ایران گفت: آن چه بیش از هرچیز نیاز است در واقع اراده سیاسی طرف مقابل است که کار را برای رسیدن به یک سرانجام قابل قبول و پایدار آسان می کند.
ظریف تاکید کرد: مردم ایران تنها توافقی را خواهند پذیرفت که عادلانه , متوازن و بر اساس عزت ملی و حقوق ملت باشد. فکر می کنم این واقعیت را طرف مقابل هم درک کرده که بدون یک توافق خوب و بدون شناسایی حقوق مردم ایران رسیدن به یک توافق دراز مدت امکان پذیر نیست .
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به زیاده خواهی های روز افزون غربی ها فکر میکنید تا چه حد می توان دسترسی به توافق جامع امیدوار بود ، گفت:
ما همیشه گفتیم که مواضع مذاکراتی باید بر اساس یک توزان منطقی باشد. همه مسولان ایران گفته اند که آماده یک مذاکره و داد و ستد معقول و منطقی هستند.
وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری هم به همین نکته اشاره کردند . بر همین اساس اگر توافقی قرار است صورت بگیرد باید بر اساس هم مواردی باشد که طرف غربی می پذیرد و هم مواردی باشد که ما می پذیریم. من فکر میکنم باید مبنای ان توافق لوزان باشد. در این صورت امکان رسیدن به راه حل وجود دارد .
ظریف در پاسخ به سوالی درباره محورهای مورد اختلاف گفت: یک متن مذاکراتی به نتیجه نمی رسد مگر اینکه همه مواردش مورد بررسی قرار بگیرد و ما باید این مرحله را طی کنیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.116 seconds.