.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افتتاح اولین صندوق حمایت از توسعه کشاورزی زنان روستایی مازندران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر از افتتاح اولین صندوق حمایت از توسعه کشاورزی زنان روستایی استان مازندران در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، فرزین فرهادی طی سخنانی از برگزاری مراسم افتتاح اولین صندوق حمایت از توسعه کشاورزی زنان روستایی استان مازندران در شهرستان قائم شهر با حضور محمدی فرماندار، اشراقی عضو هیئت مدیره و اعرابی مسوول مجمع صندوق مادر تخصصی کشور، بخشدار مرکزی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران و مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره 9 صندوق حائز شرایط در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه زنان روستایی نقش بسزایی در امر تولید و کارهای کشاورزی دارند و همپای مردان روستایی به فعالیت می پردازند، مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان اقدام به تشکیل صندوق اعتبارات خرد زنان با هدف ایجاد وگسترش فعالیت های درآمدزا برای زنان کم درآمد روستایی در جهت توسعه جوامع محلی کرده است.

فرهادی با بیان اینکه هدف از تشکیل این صندوق، مشارکت و توانمندی اقتصادی زنان روستایی، توسعه منابع انساني و تشكيل نهادهاي اجتماعي براي زنان با هدف ايجاد و تقويت سرمايه هاي اجتماعي در جوامع روستايي می باشد گفت: این صندوق می خواهد بین زنجیره های منفصل تولید و مصرف ارتباط ایجاد کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر با اشاره به اینکه شهرستان قائم شهر با داشتن 35 صندوق در تشکیل صندوق خرد زنان روستایی شهرستان پیشرو این استان بوده اظهار داشت: از میان 35 صندوق در این شهرستان، 9 صندوق توانست به یازدهمین صندوق کشور راه پیدا کند و 26 صندوق باقی مانده به دلیل عمر کمتر از یک سال، فعلا امکان اضافه شدن به صندوق کشور را ندارندکه بزودی به جمع این صندوق ها می پیوندند.

در ادامه محمدی فرماندار شهرستان قائم شهر طی سخنانی گفت: جهاد کشاورزی اقدامات خوب و قابل تقدیری با تشکیل صندوق اعتباری خرد زنان روستایی در راستای ساماندهی توانمندی های زنان روستایی انجام داده و در برگزاری نمایشگاه های مختلف و بازارچه ها با حضور خوب و با پتانسیل بالا شرکت می کند.

وی گفت: با پیگیری های صورت گرفته بزودی با ایجاد بازار چه دائمی مشکل عرضه محصولات تولیدی سالم و ارگانیگ غذایی و صنایع دستی این صندوق مرتفع خواهد شد و گام های قابل توجه و استوار در ایجاد اشتغال و توسعه پایدار کشاورزی برداشته می شود.

مجید بهادری مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران طی سخنانی با بیان اینکه نخستین صندوق توسعه کشاورزی زنان روستایی در سطح استان در قائم‌شهر تشکیل شد تصریح کرد: از 51 صندوق خرد زنان روستایی در استان مازندران، 35 صندوق در قائم‌شهر فعال است.

بهادری با اشاره به اینکه برای تدوام فعالیت صندوق خرد زنان روستایی نیاز به تدبیر مدیریتی است، تصریح کرد: افرادی که به عنوان عضو هیئت مدیره صندوق خرد زنان روستایی انتخاب می‌شوند باید تلاش کنند تا یک صندوق قدرتمند در روستاها ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه باید شرایطی ایجاد شود تا اعضای صندوق افزایش پیدا کنند، خاطر نشان کرد: باید با هماهنگی و مشارکت تمامی افراد عضو، صندوق مناسبی در استان تشکیل شود تا دیگر استان‌ها از الگوهای ما استفاده کنند.

در ادامه اشراقی عضو هیئت ‌مدیره شرکت مادر تخصصی توسعه حمایت از زنان روستایی کشور طی سخنانی با اشاره به اینکه تاکنون در 10 شهرستان کشور صندوق توسعه حمایت از زنان روستایی تشکیل شد که اکنون نیز یازدهمین صندوق شهرستانی در قائم‌شهر تشکیل شد افزود: پنج نفر به عنوان اعضای هیئت ‌مدیره صندوق توسعه کشاورزی استان انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه از میان پنج نفر هیئت ‌مدیره که انتخاب می‌شوند یک نفر عضو از سوی دولت است، تصریح کرد: دولت قرار است در کنار اعضا در راستای تولید و توسعه صندوق کشاورزی، پشتیبانی و حمایت‌های لازم را انجام دهد /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.136 seconds.